Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Ik werk met Win7 SP1 en IE11
In de bibliotheken kom ik wat vreemds tegen.
Bij afbeeldingen kom ik uiteraard Mijn Afbeeldingen tegen, ... maar ook Mijn Documenten.
En bij documenten staat natuurlijk ook Mijn Documenten.
Beide hebben exact dezelfde inhoud, als ik een item in de een verwijder is die ook in de andere weg.
In de prullenbak deze weer terug gezet en dat ging goed.
Maar toch zou ik "de map" Mijn Documenten in Afbeeldingen willen verwijderen zonder dat ook gevolgen heeft voor "de map" Mijn Documenten in de rubriek Documenten.
Wie van de deskundige helpers weet de oplossing?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Wat jij beschrijft heb ik ook meegemaakt in Windows 7.

Ik heb dat opgelost door eerst de map Afbeeldingen te openen en daarvan alle inhoud te selekteren, dus ook de binnenliggend map met afbeeldingen en heb ik die naar een externe hardisk gekopieerd.

Daarna heb ik het zelfde gedaan met de map Documenten en ook Muziek.

Vervolgens, na controle van de mappen op de externe HD, heb ik deze afgekoppeld en daarna de inhoud van zowel de map Afbeeldingen, de map Documenten en de map Muziek volledig verwijderd.

Ik de schoonmaker daarna zijn werk laten doen en heb mijn notebook opnieuw opgestart.
Daarna ben ik begonnen met het terugkopiëren van de bestanden, zonder de de tweede map.

Zo heb ik dus een en ander weer recht getrokken.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Bedankt Abraham54,
Ik neem aan dat ik ook de map Video's hierbij moet betrekken?
Na het kopiëren van de inhoud per groep naar een stick en het controleren of alles goed is gegaan moet ik dus de betreffende groepen compleet met hun naam verwijderen. Dus onder Bibliotheken staat dan niets meer.
Als ik met rechts op Bibliotheken klik staat er bij nieuw alleen Bibliotheek. ik kan dus niet de mappen Afbeeldingen, Documenten, Muziek en Video's maken. Of worden die automatisch aangemaakt bij het opnieuw opstarten.
Met rechts klikken staat er wel standaardbibliotheken herstellen, moet ik die niet hebben?
En dan tenslotte de gegevens op de stick terug zetten in de betreffende map.
Met de schoonmaker bedoel je Ccleaner?
Ik wacht je reactie af.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je verwijdert enkel de gehele inhoud uit de hoofdmappen.
Die blijven dus bestaan en daarnaartoe kopieer je dus de vernieuwde inhoud vanaf het externe medium.
De map Video's stond bij mij op en andere HD en heeft nooit die problemen gehad.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Abraham54 alles begrepen, morgen ga ik verder ben nu ook naar VI aan het kijken.
En als je de 70 bent gepasseerd maak je het ook niet meer zo laat als het morgen ook kan.
En de groeten van een oud HCC-er.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

O ja , het gekke is dat bij Total Commander dit probleem zich niet voordoet.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Mocht ik het bereiken dan ben over negen jaar ook zeventig.
In ieder geval een goede nachtrust toegewenst.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Het is gelukt.
Voorzichtig zoals ik ben heb ik op mijn externe hdd alle bibliotheken gekopieerd.
Toen echter alleen de inhoud van Mijn Documenten verwijderd en de betreffende map onder afbeeldingen.
Geschoond met Ccleaner opnieuw gestart en de documenten weer vanaf de hdd naar de bibliotheek map Mijn Documenten gekopieerd.
Tot op heden is alles goed gegaan op de externe hdd houd ik voorlopig alle documenten nog even staan.
Op een andere externe hdd maak ik eens per maand een image met Acronis True Image.
Doch deze maakt hierbij geen backup van de bibliotheek, dus een volgende keer dit apart uitvoeren.
Abraham54 bedankt voor je uitleg hoe e.e.a. op te lossen.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Fijn dat het gelukt is.
Hou dan ook de externe disk met de reserve mappen afgekoppeld.
Want er is gemene antivirussoftware die eenmaal binnengehaald alle persoonlijke mappen versleuteld met een onkraakbare sleutel.


En nog wat tips om Windows nog veiliger te maken, indien je deze nog niet hebt toegepast.

Download Afbeelding Enhanced Mitigation Experience Toolkit 5.1

Instaleer EMET 5.1 en stel de instelling op "Recommended settings"
Na de installatie vind je EMET 5.1 in Start/Alle programma's/Enhanced Mitigation Experience Toolkit - ook in de systray zie je nu het EMET-symbool.

Afbeelding

Omschrijving:
Microsoft heeft een update voor de gratis Enhanced Mitigation Experience Toolkit (EMET) uitgebracht om computers extra te beveiligen. EMET fungeert als een extra beschermingslaag voor Windows en geïnstalleerde applicaties, wat het lastiger voor een aanvaller moet maken om lekken te misbruiken.

In EMET 5.1 zijn verschillende verbeteringen en bugfixes doorgevoerd en compatibiliteitsproblemen opgelost. Zo zijn bepaalde beveiligingsmaatregelen extra beveiligd om ze meer bestand tegen aanvallen te maken. Ook zou EMET nu beter moeten werken met Internet Explorer, Adobe Reader, Adobe Flash Player en Mozilla Firefox doordat verschillende compatibiliteitsproblemen tussen deze programma's en de beveiligingsmaatregelen van EMET tot het verleden behoren.

Microsoft roept met name gebruikers van IE11 op Windows 7 en Windows 8.1 op die EMET 5.0 gebruiken om naar EMET 5.1 te upgraden, aangezien er compatibiliteitsproblemen zijn ontdekt met de beveiligingsupdates die vanavond zullen uitkomen en een bepaalde beveiligingsmaatregel van EMET. Verder is de standaard beveiligingsconfiguratie voor Google Chrome en Oracle Java 8 aangescherpt en is het mogelijk om geheugendumps in het geval van een aanval lokaal op te slaan

Bron: Microsoft beschermt Windows met EMET 5.1



Afbeelding HitmanPro Alert
Dit tool bewaakt tijdens het surfen de webbrowser tegen het installeren van malware en beschermt tegen cross-sitescripting.

In Windows worden jouw persoonlijke bestanden aktief bewaakt o.a. tegen encryptie door CryptoLocker.

Meer informatie vind je hier: http://www.surfright.nl/nl/alert
Onderaan deze pagina vind jij de downloadknop.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Nogmaals bedankt voor alle info ook deze laatste beveiligingen.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Graag gedaan.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Software en Algemene vragen”