Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Goedemiddag,

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Vorige week dezelaptopovergenomen van mijn dochter ivm aanschaf nieuwe. Eerst als een gek heleboel rotzooi verwijdert met Revo Uninstaller. Waarschijnlijk iets teveel weggehaald, waaronder 2 oude versies van Java ( 6 en 7).
Daarna de naam van de laptop gewijzigd en de accounts gewijzigd.
Ergens is iets helemaal fout gegaan want vanaf 27 januari kon ik niet meer opstarten. Met accu viel de laptop vaak meteen na indrukken startknop al uit, na verwijderen accu start hij wel op maar na regelmatig Opstarten in veilige modus kwam ik toch uit op het normale bureaublad. Na aanklikken van een icoontje of taak bleef de laptop hangen en kon alleen uitgezet worden met de aan/uit knop.
Regelmatig na aan zetten op F8 gedruktom een systeemherstel toe te passen, dit hielp ook niet.
Eindelijk is het net gelukt om op te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheid, alleen was in eerste instantie géén netwerk te vinden, de laptop weigerde zich aan te melden op het netwerk.
Na toch weer een keer via de windows startknop goed te zijn uitgelogd weer opnieuw geprobeerd,en warempel, IK HEB NETWERK !
Doordat ik vorige week al het account heb aangemaakt voor Hijackthis hierbij dus eindelijk mijn vraag/probleem.
Ik durf voorlopig niet op een normale manierin te loggen, ben bang dat de laptop dan weer blijft hangen. Iedere keer inloggen met veilige modus is ook geen optie omdat mijn vrouw ookgebruikwil maken van deze laptop.
Ik heb geen cd's meer van de orginele installatie, ik neem aan dat ikgeen Dell Vista pakket kan gebruiken voor een herinstallatie ?
Wie kan mij helpen ?

B.v.d. Pim
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Hallo Pim, twee adviezen.

a) Laat het notebook ontstoffen.

b) Gebruik de recovery-funktie om Windows opnieuw te installeren.
Nadat je het notebook aangezet hebt, hou jij de Alt toets ingedrukt en tokkel je op de funktietoets F10.

Dat herinstalleren zal vlot gebeuren, daarna start wat ik noem, het Acercircus op om de drivers en allerlei Acer bloatware en oude software te installeren (zoals een demo-antivirus, oude Java en oude Adobe produkten.

Mijn advies, gebruik de Revo Uninstaller om het gros te verwijderen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Goedemiddag Abraham,

Het stofvrij maken heb ik gisteren avond gedaan (voorzichtig), er was geen overdreven stofvorming aanwezig.
Opstarten met Alt-F10 heb ik net gedaan, laptop geeft inderdaad "Windows loading files waarna heel kort het opstart schermpje in beeld komt van Microsoft Corporation. Met een oude adapter viel de laptop meteen uit, met een wat nieuwere van een andere laptop krijg ik eindelijk het Acer eRecovery Management scherm.
Op de vraag Hoe wilt u herstel uitvoeren ? moet ik waarschijnlijk aangeven Systeem herstellen naar standaardinstellingen ?, heb nml. de orginele cd/dvd niet meer.
Inmiddels gekozen voor optie 1, hij gaat aan de gang ! Acer eRecovery Management draait op volle toeren !
Nu maar afwachten wat het resultaat is.
Weet in ieder geval dat er een nieuwe accu en nieuwe adapter op moet. Tot zover dit probleem.
Ik kon wel opstarten in de veilige modus met netwerktoegankelijkheid, echter kwam de draadloze verbinding met het thuisnetwerk (Experiabox van KPN) moeizaam tot stand, aansluiten met een ethernet verbinding was daarna een andere optie. Gisteren meteen Firefox gedownload, werd ook geïnstalleerd maar na openen van de browser viel de laptop meteen uit.
Ik hou je op de hoogte over stand van zaken.
P.s. ik zit nu online via mijn desktop (oude Dell Dimension8200 met XP), die draait wonderbaarlijk nog steeds super !
Groet, Pim
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Hallo Abraham,

Het lijkt helemaal goed te gaan, laptop is opnieuw geïnstalleerd en ik krijg inmiddels de diverse welkom schermen met de mogelijkheden van de laptop. Hij is nu bezig met "het bepalen van de prestaties, een ogenblik geduld ...."
Waarschijnlijk door en de defecte oplader (regelmatig uitval) én het verkeerd opstarten ( wist niet van de mogelijkheid van ALT-F10) kwam ik vast te zitten.
Hoera, ik krijg het startscherm om in te loggen. :D :D
Hij is nu bezig met bureaublad voorbereiden.
Hij vraagt nu om het McAfee Security Center, proefversie voor 60 dagen. Ik weet uit ervaring dat als je geen gebruik maakt hiervan je wel ieder keer die irritante melding krijgt. Wat is wijsheid m.b.t. antivirus ?
Tevens geeft hij wel een netwerk signaal, maar alleen lokaal ? (KPN Fon), werk nu met draadloos.
Hij is nog steeds bezig met de Acer processen, welke Acer software kan ik probleemloos verwijderen ?
Tot zover weer.
P.s.: is het nodig om straks een scan uit te voeren met Malwarebites ?

Groet, Pim
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Verwijder McAfee met de Revo-uninstaller.

Kijk hier hoe het momenteel staat met gratis antivirusprogramma's: http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... p?t=122085


En bloatware verwijderen: http://www.shouldiremoveit.com/Acer-oem-bloatware.aspx
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Super, ga ik morgen mee aan de gang, laptop is momenteel bezig met 120 updates !
Zoals ook onder software problemen vermeld, morgen nieuwe dag, nieuwe kansen.

Prettige avond.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Goedemiddag,

De Windows updates zijn inmiddels allemaal geïnstalleerd en hij loopt weer voortreffelijk. Met REVO inmiddels ook McAffee verwijderd en ga nu bekijken welke (gratis) antivirus goed is.
Ik heb ook de website bekeken zoals je had voorgesteld voor de Acer bloatware, maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten. Kan ik b.v. zonder problemen de Launch Manager van Acer verwijderen, deze zorgt nml. volgens mij voor een conflict met het zoeken naar een draadloos netwerk.
Als ik nu de laptop aanzet krijg ik eerst het blanco Acer scherm voordat ik op het windows scherm kom, kan ik dit omzeilen door rechtstreeks op het inlogscherm van windows uit te komen ?

Raadzaam om een scan uit te voeren ?
Voort het netwerk probleem heb ik inmiddels een draadje geopend onder software, misschien handig om bovenstaande vragen daar ook verder te laten gaan.

In ieder geval hartelijk dank voor de oplossing op het hardware gedeelte, ik ben super geholpen.

P.s.: de oplossing ALT-F10, kan dit ook voor een DellLatitude laptop met Vista ?

Groeten, Pim
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

ALT+F10 is enkel Acer en ook al weer een aantal jaren PackardBell (eigendom Acer).

Dell doet het anders
Heb je een specifiek model op het oog?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

De Acer waar eerst problemen op waren was van mijn vader. Mijn dochter had in eerste instantie van ons een Dell Latitude 17" scherm gekregen voor haar studie. Deze heeft ze geruild met de Acer omdat de Dell veel te zwaar was.
Ik weet nog dat de Dell Laptop een keer is gestuiterd en daarna wat problemen gaf met het opstarten. In overleg met Dell heb ik toen wel een complete herinstallatie van Vista gedaan, maar vanaf dat moment werkt hij bijzonder traag.
Nu staat dat ding bij mijn vader die hem incidenteel gebruikt, ik heb er al regelmatig oude software vanaf gehaald maar vooral opstarten van internet en mail duurt verschrikkelijk lang.
Ik zal hem vandaag ophalen en dan type e.d. doorgeven, dan kunnen we kijken wat er aan de hand is. Ik heb overigens wel de diverse cd's met Vista Home Basic 32BIT en Home Premium 32BIT, Drivers en Utilities in bezit.

M.b.t. de Acer, wat kan ik verder doen om hem te optimaliseren ?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik vermoed dan de HD al tijden beschadigd is door die stuit.
Dus maak daarvoor dan straks een nieuw topic aan in Hardware.

Ik heb hier nu een jongere Acer staan, die ik van een nieuwe HD moet voorzien, maar wat een barrel is het onderhand geworden.
Het apparaat is van een oudere dame; het toetsenbord mist een vijftal toetsen.
De USB-aansluitingen zijn alle inmiddels kapot.
Ik moet hopen dat de ingebouwde DVD/RW nog werkt, zodat ik back-ups op DVD kan branden, want kopiëren naar een externe HD van persoonlijke data is dus onmogelijk.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Abraham54 schreef:Ik vermoed dan de HD al tijden beschadigd is door die stuit.
Dus maak daarvoor dan straks een nieuw topic aan in Hardware.
Ga ik doen, zal denk ik op zijn vroegst morgen of dinsdag zijn.

Als jij nog tips hebt voor de Acer zoals het opstarten e.d. dan hoor ik het graag. M.b.t. het netwerkprobleem neem ik aan dat je verder gaat onder het draadje bij Software ?

In ieder geval, bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Overigens bedenk ik me net dat de harde schijf al na een jaar is vervangen, laptop is toen na de crash opgestuurd naar Dell en dat duurde een tijdje voordat deze terug kwam. De harde schijf is wel vervangen, viel onder garantie. Ik zal in de loop van de week een nieuwe topic plaatsen.

Groeten,
Pim

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”