Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Hallo,

Na vandaag opnieuw Vista op een Acer laptop te hebben gezet (met dank aan Abraham54) wil ik verder gaan met installeren van diverse programma's. Als ik een ethernet kabel inplug heb ik wel internet, als ik deze verwijder heb ik alleen lokaal netwerk maar geen internet. In de router is niets gewijzigd, is overigens een Experiabox van KPN.
Voor de crash van Vista was na inloggen de laptop meteen verboinden op het netwerk en internet.
Wat kan ik doen om weer draadloos internet te gebruiken ?

Alvast bedankt.
Pim
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Beschik jij wel over de WLAN-code om draadloos verbinding te maken met jouw draadloze netwerk?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Goedenavond Abraham,

Ja, de code voor de router heb ik gewoon ingevoerd. Indien ik op het icoontje klik van netwerken geeft hij ook het juiste netwerk aan als onbekend netwerk. Nu zit er de ethernet kabel op omdat hij bezig is met de updates ( 120 stuks !). Dus in de draadloze toestand kent hij wel het netwerk alleen maakt hij geen verbinding met internet.
Ga morgen hiermee verder omdat ik nu weg moet. Alvast bedankt weer voor je hulp.
Prettige avond.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Configuratiescherm»Apparaatbeheer
Staan er bij Netwerk soms gele tekens?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Nee, bij netwerkadapters staan de Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter en Broadcom NetLink (TM)Gigabit Ethernet gewoon functioneel, is niets mis mee.
Als de laptop met ethernet is verbonden geeft het popup scherm als je op het netwerkicoontje staat aan:
Verbonden met MSHOME, toegang: Lokaal en internet
Onbekend netwerk (H220N59A54C) toegang: alleen lokaal

De sleutel van het thuisnetwerk (Experiabox H220N59A54C) is ingevoerd.

In het netwerkcentrum blijft in de wifi situatie een rood kruis staan tussen Onbekend netwerk en Internet.
Ik ben bang dat het daar in zit, ik heb nml. even op de laptop van een andere dochter gekeken, draait op windows7 en daar staat in netwerkcentrum dat het netwerk onder Thuisnetwerk met benaming H220N59A54C.

Ik weet echter niet hoe ik vista op de juiste manier moet instellen op WLAN netwerk.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik heb geen Vista ter vergelijking, moet het windows 7 doen.

Heb je in de linkerkolom van het netwerkcentrum een koppeling die heet als "Draadloze netwerken beheren"?
Zo ja - klik daarop en verwijder daar alle vermelde netwerken.

Klik dan op het netwerk/internetsymbool in de systray bij de klok en in de lijst daarboven klik je op jouw Netwerknaam en vervolgens geef je de precieze sleutel in en klik je op de knop OK.

Heeft Vista het netwerk te pakken, komt er een nieuwe pagina waarin je de onderste mogelijkheid kiest: Openbaar netwerk.
Daarna moet de laptop via WLAN met internet zijn verbonden.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Ethernet kabel eruit gehaald, op netwerk/internet icoontje gedrukt en bewuste netwerk gekozen. Sleutel ingevoerd en hij gaat zoeken.
Na paar minuten geeft hij aan "Het maken van een verbinding met het netwerk duurt langer dan normaal" met daarna de melding: Er kan geen verbinding met H220N59A54C worden gemaakt.

2 opties: Probleem vaststellen of verbinding met een ander netwerk maken.

Optie 1 gekozen, krijg een melding De verbinding met H220N59A54C is geannuleerd
Op de uitleg gedrukt en dan krijg ik de melding Er kunnen geen netwerken worden gevonden ???????

Daarna weer popup met nieuwe poging, hij gaat weer zoeken. Hert icoontje in de systray verspringt van 2 beeldschermpjes naar een radio signaal icoontje ?

Daarna vervalt hij weer in de melding : "Kan geen verbinding .............

Ik word een beetje radeloos.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Welke wlan-kaart zit er in?
Kan je vinden via Apparaatbeheer?
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

waar staat die onder ?
Bij netwerk adapters ?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Natuurlijk, zowel de ethernet- als WLAN-adapter staan daar vermeld.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter en Broadcom NetLink (TM)Gigabit Ethernet

Wellicht stuurprogramma bijwerken ?

Ik vind het alleen al vreemd dat bij het WLAN netwerk de naam staat "Onbekend netwerk (H220N59A54C) " ik kan dit ook niet wijzigen in thuisnetwerk o.i.d.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

https://www.atheros.cz/atheros-wireless ... 2&system=4

De kaart is zo te lezen voor 11a/b/g Wireless LAN.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Pimmie1963
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 18:32

hij heeft het voor de crash altijd goed gedaan. Op het moment dat mijn dochter thuis kwam hoefde ze de laptop maar aan te zetten en ze had draadloos internet.
Warempel, ik heb het stuurprogramma bijgewerkt en ondertussen Avira gedownload, daarna de ethernet kabel verwijderd om te kijken wat er gebeurt en hoera, de verbinding blijft in takt !
Als ik nu op het icoontje click zie ik Verbonden met MSHOME(H220N59A54C), toegang: lokaal en internet.
Ben ik wel benieuwd of de laptop (Vista) en de desktop(XP) elkaar zien, dat zal wel niet. Ik heb ooit iets gelezen dat een Vista in een een thuisnetwerk wat problemen oplevert.
We kijken verder.

Voorlopig kunnen we ervan uit gaan dat het werkt, mocht er weer een probleem optreden dan meld ik me.
Groeten,
Pim

Terug naar “Internet en Netwerken”