Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Hallo. Een tijdje geleden via hijackthiseen forumtopic gevonden over CC Cleaner. Ik wil graag even checken of bij mij de instellingen wel goed staan. Kan iemand de link posten naar het topic? Ik herinner me dat er printscreens instonden zodat je kan zien wat je wel en niet aan moet vinken. Die zoek ik. Ik wacht het even af. Bedankt!
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Hoi. Bedankt voor de reactie maar je link gaat naar een forumreply over winsys cleaner. Die gebruik ik al. Wat ik zoek is de forumpost over Cc Cleaner. Het gaat om de post waar, in mijn herinnering, ook printscreens bij stonden, zodat je kan zien welke dingen aangevinkt moeten worden. Bedankt.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

WinSysClean ruimt veel meer op dan CCleaner
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Bedoel je, naast elkaar gebruiken heeft eigenlijk geen zin?
Dan kan ik beter alleen winsys gebruiken?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Miemoo schreef:Bedoel je, naast elkaar gebruiken heeft eigenlijk geen zin?
Dan kan ik beter alleen winsys gebruiken?
Inderdaad.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Ok, dan weet ik dat.

Heb nog wel een andere vraag, misschien kun je daar ook bij helpen.
Het gaat over update van Windows, de Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 4.5, 4.5.1 en 4.5.2 op Windows 7, Vista, Server 2008, Server 2008 R2 x64 (KB3037581), downloadgrootte: 10,9 MB. Ik heb Win7 Home en deze update blijft maar opnieuw terugkomen.
Ik heb hem laten downloaden en installeren, er wordt opnieuw opgestart, hij geeft dan ook aan dat het succesvol geïnstalleerd is, maar even later krijg ik weer een melding voor een update. In de lijst staat hij niet als failed. Windows Update komt dus steeds weer met deze zelfde update en gaat hem dan weer downloaden en installeren.
Dat heb ik een paar keer zo gedaan. Ik zie dan ook in de lijst geïnstalleerde update een hele rij staan, allemaal dezelfde KB3037581.
MBAM en ESET geven geen virussen of infecties aan.
Na de eerste keer installeren heb ik wel dat af en toe programma's ineens crashen, met als detailmelding APPCRASH. Ik weet niet of dit met de update te maken heeft. Het is wel pas ontstaan nadat ik hem voor de 1e keer downloadde.
Ik heb deze KB3037581 inmiddels ge-deïnstalleerd maar sommige programma's blijven appcrashes veroorzaken.

Ik kwam dit probleem ook al tegen op http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... be6a11d84c
Dus blijkbaar hebben anderen er ook mee te maken.
Microsoft raadt in die post aan Framework 4.x te deïnstalleren maar die procedure heb ik dus al doorlopen, dat loste het niet op.

Zijn jullie bekend met dit probleem?
Bedankt.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Om je eerlijk de waarheid te zeggen, ken ik die problemen niet.

Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier Afbeelding en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, plak dit in een nieuw kladblokdocument en sla dit onder een logische naam op het bureaublad op.
Voeg nu dit kladblokdocument toe aan het volgende bericht.
Hoe u dat kan doen, leest u hier.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Hoi, de problemen lijken inmiddels verholpen. Ik bleek andere .NET versies ook niet (meer) te hebben. Ik heb de nieuwste .NET Framework 4.5 gede-installeerd en de oudere versies, in mijn geval (ik heb win7) van de Microsoft website opgehaald en geïnstalleerd. Daarna 4.5 er opnieuw opgezet.
Ik heb nu geen crashes meer.
Ik heb gelezen op de Microsoft site dat sommige programma's als ze wat ouder zijn kunnen crashen als je oudere .NET Frameworkversies niet hebt. Dus ik vermoed dat dat de oorzaak was.
Hoe dan ook tot nu te werkt alles weer dus kan dicht.
Toch bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

* in mijn geval vanaf .NET Framework versie 3.5.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Mooi dat je het ebt opgelost.
In mijn Windows 7 heb ik er overigens voor gezorgd dat van alle versies de volledige versie is geïnstalleerd.

Voordat we gaan opruimen eerst graag nog dit doen: Download Afbeelding Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
  • Voeg checkup.txt toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u dat kan doen, leest u hier
Alternatieve downloadlink: http://www.bleepingcomputer.com/download/securitycheck/
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Ik heb niet iets met je vorige bericht gedaan, ook whocrashed niet gedownload. Volgens mij hoeft er dus verder niets opgeruimd te worden? Ik heb op dit moment geen andere problemen met de pc.
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Welnu ik wil toch graag dat SecurityCheck-log van jou hebben; tenzij je er geen behoefte aan hebt om te bezien of de beveiliging in orde is in jouw Windows.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

Hoi, hier is de log.
Ik gebruik Internet Explorer niet. Ik gebruik Firefox.
Java staat geblokkeerd (die schakel ik handmatig in en uit bij het browsen). Hij geeft aan: Java 32 bits out of date maar ik heb Java 8 Update 45 geïnstalleerd staan. Dus waarom ie dat aangeeft weet ik niet.
Gebruikersavatar
Miemoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2013 16:55

het logje.

Terug naar “Software en Algemene vragen”