Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Heb je in Taakbeheer gekeken of daar enige melding qua processen is.
En ook de tab Opstarten van Taakbeheer kan je nakijken!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Abraham, ik vind het zo'n naar idee dat mijn mooie nieuwe laptop vol zat en nog zit met Lenovo troep. Ik krijg die Messenger niet weg, die zet zichzelf op de taakbalk, heel irritant en ik kan er niks over vinden. Er staan allerlei bestanden in Program Files onder Lenovo die niet in Revo verschijnen. Ik heb zin om te herinstalleren en dan niet met de recovery maar van helemaal blanco af aan. Ik heb toch de license key van 8.1, dus waarom niet. Dan alleen met dingen die IK erop zet. Heb dan wel je hulp nodig voor de beginfase.... :S Wil bijv. de harde schijf partitioneren in C: D: en E: zoals in mijn desktop.

Idee?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

De recovery kan je natuurlijk doen - zorg ervoor dat je geen interetverbinding hebt en na de recovery zet je als eerste wederom de Revo Uninstaller in Windows.
En dan verwijder je eerst alle hoognodige software.
Zoals ook Java en Adobe software, want die is inmiddels allemaal verouderd.
Ook kan jij met Revo de eventueel als proefversie meegeleverde antivirus verwijderen.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik begrijp het niet, weet te weinig van herinstalleren. Als ik de recovery doe krijg ik toch weer alle Lenovo ellende mee?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Juist en na die recovery installeer je Revo om datgene te doen wat ik in mijn vorige bericht heb beschreven.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Maar dat is precies wat ik al heb geprobeerd en niet is gelukt. Met Revo krijg ik niet alles weg. Daarom schreef ik dat ik een blanco installatie wil. Zoals we voor recovery keys deden. Waarom begrijp je niet wat ik heb geschreven?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik snap best wat jij wil.
De Revo uninstaller kan meer dan jij denkt.

http://www.revouninstaller.com/revo_uni ... ow_to.html
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Tweede bericht: ik ga nog online zoeken of ik kan uitvinden welke bestanden ik nog moet verwijderen en hoe ik dat moet doen. Ik weet het niet zeker of het klopt maar ik heb het gevoel dat ik bij een blanco herinstallatie ook programma's verlies die wel goed zijn. En een herinstallatie is zooooooveel werk. :(
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik weet gewoon helemaal niet wat ik aan het doen ben (geweest) met die bloatware... En ik weet niet waarom sommige programma's niet te zien zijn in Revo. Ik zag dat ook bijv. Bonjour er niet in staat (ook een programma waarvan ik niet weet of ik dat kan verwijderen).
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Bonjour is meegeïnstalleerd met de Apple muziekprogramma's.
Bij mij komen er noch programma's van Apple noch van Google in mijn Windows.
iTunes bijvoorbeeld zet meer dan 104.000 bestanden in Windows.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ik heb wat interessante info gekregen. Kunnen we hier iets mee?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The reason why the free version of Revo doesn't see all programs is because it only picks up on 32 bit programs.

A workaround is to use the trial Pro version which does, but I use IOBit Uninstaller which sees the lot. http://www.majorgeeks.com/files/details ... aller.html

Decrapifier is a program that can list what to dump and StartUpLite is a program which can tell you if you have unnecessary programs in your Startup Menu - but don't disable these if you intend to uninstall them as you will be left with orphaned files and the items will remain in your msconfig/Startup list.

http://www.pcdecrapifier.com/download

https://www.malwarebytes.org/startuplite/
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Je had de shareware 30 dagen versie van Revo moeten downloaden.
Die heeft alle functies aktief.

Decrappifier is lang zo goed niet!
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Tweede bericht: ik heb Revo Pro geïnstalleerd en ben bezig om de rest te de-installeren. Ook de Apple-programma's. Behalve iTunes voorlopig, die gebruik ik nog weleens. :) Die 2 voorgestelde programma's in mijn vorige bericht zal ik ook nog bekijken. Misschien is het dan goed en kan ik de laptop gaan gebruiken.

Ik ben ook bezig om te kijken naar Windows 10. Maar ik wil alleen upgraden als het lijkt op Windows 7 en ik niet weer van alles hoef te leren. Ben effe weer klaar met computers.... :S En van die privacy-issues word ik ook niet blij. Heb jij hem al geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Ik wacht nog een tijdje met Windows 10, ondanks alle lofuitingen.
Want het gratis aanbod duurt sowieso een jaar.
Na installatie van Windows 10 krijg je meteen een update van 1GB en in Oktober aanstaande wordt er weer een groot pakket uitgebracht.
Dat alles zegt mij in ieder geval dat Windows 10 nog niet echt klaar is en ik het beter acht eerst eens gebruikersberichten af te wachten.

Ook is het zo dat updates meteen geïnstalleerd worden gevolgd door een reboot.
En hoe kijk jij tegen al die apps aan in Windows 8?
In Windows 10 zijn er dus al en fiks aantal die echt actief zijn.
En dus met internet verbonden zijn en processortijd kosten.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.
Gebruikersavatar
Fréderique
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:10

Ja, dat was ook mijn gevoel. Eerst maar even wachten. Gebruik jij dan Windows7?

Ik heb nu alles eraf gegooid wat niet hoefde, geloof ik. Ook iTunes. :) Ik kijk of ik die echt ga missen. Wat een werk om uit te zoeken wat moet blijven en niet, zeg. Het goede nieuws is dat die enge Lenovo Messenger weg is! Jippie! Ik ga nu Outlook e-mail installeren.

Ik heb alleen nu na de herstart het icoontje van de Thuisgroep (geen snelkoppeling) op mijn bureaublad gekregen. Hoe krijg ik die eraf?

En heb ik nog apps die connectie maken met internet?

Terug naar “Software en Algemene vragen”