Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi, het logje toont ook geen bedreigingen.
De "ballast" was o.a. restanten van een aantal antivirus produkten die geinstalleerd zijn geweest en een ReImage infectie.

We zijn bijna klaar.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.
Let op: Indien een van je beveiligingstools rapporteert dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
snookerref147
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:26

Peter,

Hierbij logje van security

Koen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Schakel de realtime-beveiliging van Avast weer in en doe een complete systeemscan.

Als er verder geen problemen zijn gaan we afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com', 'cnet.com' en 'download.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes' Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen.

* Ondersteuning voor Windows XP is door Microsoft beëindigd.
HIER staat meer informatie.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
snookerref147
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:26

Peter en zijn team,

Bedankt voor het oplossen van dit probleem.

Na het afsluiten heeft de computer nog 13 update gedaan . Dat heeft eventjes zijn tijd genomen.

Na heropstarten lijkt alles nu terug volledig te werken.

Hartelijk dank voor de hulp,
Kleine donatie geschonken voor de verdere werking van dit forum.

Met vriendelijke groeten,

Koen Robaye
alias snookerref147
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan en bedankt voor je donatie :D
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Software en Algemene vragen”