Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

Ik heb vorige week W10 geïnstalleerd, alles loopt als een zonnetje op Windows Defender na. na de startopdracht voor Windows Defender krijg ik de melding "de service kan niet gestart worden" met foutcode 0x8007139f.
Tevens geeft Windows update KB267602 met definitie: 120517710 foutcode 0x80070643.

Hoe kan ik dit repareren? Of oplossen? Het stoort me dat Windows update al 4 dagen 2xper dag deze foutmelding geeft.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Lees dit artikel maar eens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

Ik krijg op deze site het antwoord dat fixit niet geschikt is voor Windows 10.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Dit probleem heeft meestal te maken met een beschadigde of inconsistente installatie van .NET Framework. In .NET Framework versie 4 is een optie ingebouwd om de installatie te herstellen zonder dat deze volledig moet worden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. In veel gevallen zal dit genoeg zijn om alle problemen op te lossen:
  • Ga naar de softwarelijst (in Configuratiescherm).
  • Zoek in de lijst naar Microsoft .NET Framework 4 Client Profile.
  • Klik erop of rechtsklik erop en kies Verwijderen/Wijzigen.
  • Kies Oorspronkelijke staat van .NET Framework 4 Client Profile herstellen en doorloop de wizard.
  • Herstart daarna de pc en kijk of het updateprobleem zich nog steeds voordoet.
Mocht dit het probleem niet oplossen, dan dient men alle huidige installaties van .NET te verwijderen en opnieuw installeren. Het verwijderen gaat het beste via de .NET cleanup tool van Aaron Stebner. Verwijder daarmee alle versies van .NET en herstart de computer. Let op: op .NET gebaseerde programma's zullen nu niet meer werken en kunnen allerlei foutmeldingen geven. Dit is normaal, maar zal worden opgelost door .NET simpelweg opnieuw te installeren via Windows Update.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

in W10 zijn er geen .net installatie in de lijst te zien. IK heb even gekeken op mijn W7 desktop, daar staan ze wel in de lijst.

Ik heb toch .NET cleanup tool van Aaron Stebner uitgevoerd en de laptop opnieuw gestart.
Na herstart wordt door Windows update de eerder genoemde update KB26760 voor Windows defender gevonden en geeft nog steeds dezelfde foutcode 0x80070643. Ook Windows defender geeft nog steeds dezelfde foutcode 0x8007139f.
Windows update vindt geen .net installaties.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

1. Is het een 64-bits of 32-bits computer? Check...
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... -or-64-bit

2. Zijn er andere (derde) anti-virus applicaties of beveiligingssuites op je systeem aanwezig?

3. Welke derde anti-spyware applicaties (dwz, niet Windows Defender!) zijn geïnstalleerd (indien van toepassing)?

4. Welke firewall van een derde is actief (indien van toepassing)?

5. Is Norton of McAfee ooit geïnstalleerd op de computer?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

Mijn laptop is een Acer Aspire 5740 64 bit.
Ik gebruik naar volle tevredenheid AVG 2015 free. Af en toe laat ik Herdprotect draaien.
Naast AVG 2015 free gebruik ik Malware bytes, Spywareblaster is geïnstalleerd. ik gebruik regelmatig ADW cleaner en TFC.
Ik gebruik alleen Windows firewall.
Ik heb McAfee in het verleden gebruikt. Mijn laptop heb ik daarna opgeschoond met McAfee ESD Package, om McAfee compleet te verwijderen.
Norton heb ik nooit gebruikt.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Probeer het volgende:

Open kladblok. Klik op Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoiress -> Kladblok
Kopieer onderstaande code:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender]
"DisableAntiSpyware"=DWORD:0

Ga naar Bestand - Opslaan als
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
Bij "Bestandsnaam" typ je: defender.reg
Bij "Opslaan als type" selecteer je Alle bestanden (*.*)
Klik op de knop Opslaan
Rechtsklik defender.reg -> Samenvoegen

Herstart je systeem. Kijk of het probleem nog is of niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

Na het samenvoegen commando krijg ik het onderstaande bericht.

kan C:\Users\startklaar\Desktop\defender.reg niet importeren: het opgegeven bestand is geen registerscript.
U kunt alleen binaire registerbestanden importeren vanuit de register-editor.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Ok, dan doen we het anders:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Windows Defender laten werken
'dorado 2015 08/09/2015

On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender\DisableAntiSpyware",0,"REG_DWORD"

Message = "Windows Defender is nu ingeschakeld!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Windows Defender inschakelen!")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:defenderon.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik defenderon.vbsOpenen.

Gaat het nu wel?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

Ik heb de code ingevoerd, er kwam na het opnieuw opstarten de mededeling Windows defender is nu ingeschakeld.
Maar Windows defender kan nog steeds niet opgestart worden met de foutcode 0x8007139f, ook het updaten geeft nog steeds foutcode 0x80070643 voor update KB2267602.

De volgende updates zijn op 08-09-2015 wel geïnstalleerd, dus het updaten werkt wel:
KB3081455, KB3085543, KB3054993, KB3085546, KB3085547 en KB890830
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Waarom Windows Defender gebruiken? Defender scoort slecht en daardoor wil ik je adviseren naar een ander AVprogramma uit te kijken. Defender wordt uitgeschakeld zodra je een ander AVprogramma installeert.

Zorg dat je een degelijke en overwogen antivirusscanner hebt geïnstalleerd, (Kijk hier voor vergelijk & een eigen afweging)
Bovendien dat je spyware- en adwarescanners als bv. Malwarebytes Antimalware en antispyware software zoals HitmanPro.Alert 3 hebt geïnstalleerd.

Hiernaast moet ook de Windows firewall actief zijn. Controleer of deze ingeschakeld is via de gegeven link.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tdb53
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:11

Beste Dorado, zoals ik al aangegeven heb gebruik ik AVG 2015 free, Malware bytes, regelmatig ADW cleaner, TFC cleaner, daarnaast gebruik ik regelmatig HerdProtect en HitmanPro gebruik ik ook al enkele jaren.

Mijn behoefte is niet om met Windows Defender te werken, liever niet zelfs. Maar ik wil graag van de steeds terugkerende updates voor Windows Defender af, zoals in mijn eerste bericht is vermeld. Het spijt me als ik daar niet geheel duidelijk over was.

Inmiddels heb ik al 23 meldingen in de geschiedenis van mijn updates dat update KB2267602 is mislukt.
Is hier een oplossing voor om de updates voor Windows Defender voorgoed uit te zetten?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Als het goed is staat Defender nu op jouw systeem ook uitgeschakeld omdat deze niet meer nodig is,dat kan je controleren door Klik Configuratie scherm > Klik Defender
AVG is namelijk als eerste verdediging aanwezig.
Dit houdt dus automatisch ook in dat Defender geen updates hoeft te krijgen, en als gevolg daarvan kunnen deze mislukken als ze binnenkomen.
Persoonlijk zou ik me dan ook in jouw situatie niet druk maken aangezien AVG meer dan voldoet als bescherming en de Defender update verbergen door erop te klikken met de rechtermuisknop, en voor verbergen te kiezen.
Mocht je ooit besluiten om AVG te verwijderen dan wordt Defender weer ingeschakeld en kun je de verborgen updates ongedaan maken waarop deze weer gewoon geïnstalleerd worden.
Mocht je de Pro of Enterprise edition hebben dan kan je hem zo uitschakelen: http://www.tenforums.com/tutorials/5918 ... -10-a.html
Want het lijkt wel dat Defender na iedere update automatisch weer word aangezet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

  1. Open Start → Alle programma's → Windows Update.
  2. Klik hier op Instellingen wijzigen
  3. Kijk nu op Updates automatisch installeren &
  4. wijzig dit in Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren
  5. Wanneer KB2267602 volgende x wordt aangeboden, rechtsklik ze dan en kies Verbergen.
Afbeelding

Terug naar “Windows”