Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Ik ben al bijna twee weken bezig om het volgende probleem op mijn Asus notebook op te lossen.

Op 99% van de websites maar bijvoorbeeld ook in Windows Live Mail, de verkenner e/o andere programma's, schiet continue mijn muiscursor naar de rechter bovenhoek en doet daar heel zenuwachtig maar klikt nergens op. Op m'n bureaublad of startmenu blijft hij normaal. Het heeft niets te maken met de draadloze muis want met het touchpad gebeurd precies hetzelfde. Die heb ik ook uitgeschakeld en ook dat maakt niets uit. Er zijn geen nieuwere drivers dan degene die ik gebruik en ik heb ook alles al uit apparaat beheer verwijderd en opnieuw opgestart. Niets helpt en Google brengt ook geen uitkomst.
Malware Bytes odet het niet meer en als ik die opnieuw wil installeren krijg ik een Pop-up met Toepassingsfout: Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000279).
Ik weet het niet meer. Wie weet raad?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank!
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Toevoeging: In Excel is het verschrikkelijk; in Word gebeurd er (bijna) niets...
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

1. Download mbam-clean naar het bureaublad en voer deze uit.
Er word gevraagd om de computer opnieuw te starten, sta dit toe. (belangrijk!!!)

2. Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen,.
Vertel of Mbam nu wel is geherinstalleerd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Hallo,

Uiteindelijk gelukt. Na de cleaner eerst een melding over een fout in de prullenbak???
Die handmatig geleegd en opnieuw gedaan. Daarna Malware Bytes geïnstalleerd en gedraaid.
Niks gevonden. Probleem bestaat nog.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Downloaden RSIT Uitvoeren
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
RSIT Logbestanden plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Hallo,

Gedaan. Zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Heb je deze pc met Windows 10 gekocht of geüpdate naar Windows10?
Zijn daarna de problemen ontstaan?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Ik heb hem ge-update en daarna heeft ie het de hele tijd gewoon goed gedaan.
Opeens is dit probleem ontstaan. Ik heb Windows 10 nogmaals geïnstalleerd maar dat bood geen soelaas...
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Probeer het eens in veilige modus.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Hallo,

Het lijkt er erg op dat het in veilige modus wel goed gaat.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

PC-gek schreef:Hallo,

Het lijkt er erg op dat het in veilige modus wel goed gaat.
Dan is er een programma wat je muis stoort, heb je iets nieuws geïnstalleerd?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Ik was in veilige modus met netwerk mogelijkheden maar kon desondanks geen verbinding met internet maken. Ik heb een en ander toen uitgeprobeerd in de browser en in Live mail maar dus off-line. Dit gaf geen problemen. Terug in normale modus en on-line was het probleem er weer.

Ik vind het raar dat er op het bureaublad niets aan de hand is maar zodra je een programma opent het probleem begint.

Het laatste programma dat ik al weer enige tijd geleden geïnstalleerd heb is KMSPico. Die had ik zelf al verwijderd om te zien of dat het probleem zou oplossen. Niet dus. Omdat de problemen in Excel het ergs zijn heb ik net Office verwijderd maar ook dat lost niets op helaas...
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

PC-gek schreef: Het laatste programma dat ik al weer enige tijd geleden geïnstalleerd heb is KMSPico. Die had ik zelf al verwijderd om te zien of dat het probleem zou oplossen. Niet dus. Omdat de problemen in Excel het ergs zijn heb ik net Office verwijderd maar ook dat lost niets op helaas...
Wat ik even mee wil geven is het volgende: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... -weggooien
Dus verwijder alles wat met KMSPico en illegale software te maken heeft, herstart je pc en probeer het uit.
Wat anders kan storen is je virusscanner, die mag je anders ook eens verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PC-gek
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2015 16:14

Hallo,

Er zijn nog twee pc's in dit netwerk waaronder een bijna identieke als de mijne, met hetzelfde besturingsysteem en dezelfde software (los van KMSPico) en zonder problemen.

Net toch even F-Secure verwijderd maar zonder resultaat. Het leek in eerste instantie wel even opgelost maar was zo weer terug. Inmiddels weer terug geïnstalleerd.

Rara...
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe het volgende en probeer het dan eens uit:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Software en Algemene vragen”