Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Hallo iedereen, alles goed? Houden zo!

Mijn laptop stond een paar dagen uit, Vandaag doe ik het aan en maakt het steeds geen verbinding met internet. Het system geeft aan: instellingen van de computer komen niet overeen met de vereisten van het netwerk. Kabelinternet doet het wel.
Mobiele telefoon heeft wel draadloos verbinding.

Volgende updates moeten geinstalleerd worden, maar het blijft gewoon hangen:
KB3075249, KB3077715, KB3078667, KB3092627, Microsoft.net framework 4.5.2 taalpakker KB2901983.

Graag jullie advies wat ik moet doen. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Het system geeft aan dat bijwerken naar Windows 10 ook mislukt is. Ligt het misschien daar aan?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kijk of deze tip helpt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Probleem blijft zich voordoen.
Update zijn inmiddels wel geinstalleerd.
Nog meer tips/mogelijkheden?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Het system geeft aan: instellingen van de computer komen niet overeen met de vereisten van het netwerk. Kabelinternet doet het wel.
Mobiele telefoon heeft wel draadloos verbinding.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Ik denk dat het volgende aan de hand is:
De computer probeert verbinding te maken, maar de router geeft als antwoord dat het wachtwoord/beveiliging instellingen verkeerd zijn.

Hoe op te lossen:

Rechts onder naar je computerschermpje met internet kabel (of 5 streepjes) met een kruis erin(of geel sterretje) en klik erop > klik jou netwerk aan en vul je wachtwoord opnieuw in, als je deze niet weet, die staat meestal op de achterkant van jou router.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Bij mijn routernaam staat een rode kruis met de melding "instellingen van de computer komen niet overeen met de vereisten van het netwerk". Ik ga alles van de stroom halen nu en kijken of het nu wel opgelost is. Ik heb niks geks gedaan met de laptop. Het stond een paar dagen uit en bij aanzetten kreeg ik die melding als ik verbinding wou gaan maken.
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Bij mijn routernaam staat een rode kruis met de melding: instellingen van de computer komen niet overeen met de vereisten van het netwerk. Ik heb niks geks gedaan met de laptop. Het stond een paar dagen uit en bij aanzetten kreeg ik die melding als ik verbinding wou gaan maken.

Ik ga alles van de stroom halen nu en kijken of het nu wel opgelost is.

Update: probleem blijft zich voordoen. Alleen op telefoon heb ik draadloze verbinding. Laptop van iemand anders maakt wel verbinding met mijn router.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Log in op je router: Tik 192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en vink ergens WPS uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Ik ben alle tabbladen bekeken, nergens WPS te vinden. WEl onder de router vond ik een WPS pin.
Ik zie de mogelijkheid om de instellingen te herstellen. Ik ga dat proberen en kijken wat er gebeurt.
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Instellingen herstelt. Draadloos verbinding is gelukt.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Geweldig dat het gelukt is! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Dank je wel voor je hulp. Zonder jou had ik niet kunnen weten dat de instellingen herstelt kunnen worden. Top!

Terug naar “Internet en Netwerken”