Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

Mijn computer is sinds een aantal dagen wat sloom op internet. Sommige paginas worden niet geopend vlak na het opstarten (als hij een tijdje aanstaat gaat het beter) en sommige paginas duren heel lang voordat ik op die webpagina van een naar een volgende bladzijde kom. Ook als de computer al langer aanstaat.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Voer onderstaande uit wanneer de volgende problemen optreden:
  • Internet of netwerk probleem na het verwijderen van adware, spyware, virussen, wormen, Trojaanse paarden, etc
  • Verlies netwerkverbinding na het installeren / verwijderen van adware, spyware, antispam, vpn, firewall of andere netwerk-programma's
  • Geen toegang tot een webpagina of slechts toegang tot bepaalde webpagina's
  • Pop-up foutmelding met het netwerk gerelateerd probleem beschrijving
  • Geen netwerkconnectiviteit te wijten aan fouten register
  • DNS-lookup probleem
  • Het niet lukken van het vernieuwen van het IP-adres van de netwerkadapter of andere DHCP fouten herstellen
  • Netwerk verbindingsprobleem met beperkte of geen verbindingen
  • Andere netwerkproblemen
  1. Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureau-Accessoires
  2. Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Afbeelding


3) Typ netsh winsock reset in de opdrachtprompt en druk op ENTER.

Afbeelding

Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

Nee, bovenstaande heeft niet geholpen.
Krijg meldingen zoals
- Er is iets fout gegaan. Vernieuw je browser of sluit de browser en meld je opnieuw aan.
- Outlook.com kan dit verzoek niet uitvoeren. Microsoft kan contact opnemen over gerapporteerde problemen.
Bovenstaande bij Mozilla Firefox. Ik dacht eerst dat het daar aan lag, dus die had ik vandaag al eerder verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat blijkt het dus niet te zijn.
Ook Google Chrome geeft meldingen.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
[HR][/HR]

Download en installeer ConEmu


Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje
[HR][/HR]

Download Afbeelding Farbar Service Scanner en plaats deze op het bureaublad.


Dubbelkik FSS.exe om de tool te starten.
Vink
  • Internet Services
  • Windows Firewall
  • System Restore
  • Security Center/Action Center
  • Windows Update
  • Windows Defender
  • Other services
aan


Klik op Scan & post het log
Afbeelding
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MiniToolBox.exe om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren Rechtermuisknop uitvoeren als
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices

    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download en installeer ConEmu


Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: ping google.nl >>%UserProfile%\desktop\ping.log
Sluit alle vensters waardoor je ping.log op je bureaublad ziet staan.
Post dit logje
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Download Afbeelding Farbar Service Scanner en plaats deze op het bureaublad.


Dubbelkik FSS.exe om de tool te starten.
Vink
  • Internet Services
  • Windows Firewall
  • System Restore
  • Security Center/Action Center
  • Windows Update
  • Windows Defender
  • Other services
aan


Klik op Scan & post het log
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

MTB log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

Ping log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

FSS log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

Krijg ook steeds deze melding:
Firefox is al actief, maar reageert niet. Het oude Firefox-proces moet worden afgesloten om een nieuw venster te openen.

Terwijl FF niet actief is...
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kijk of FF zichtbaar is in taakbeheer (Druk [Ctrl + Shft + Esc] toetsen tegelijkertijd in.)

Ik zie iig ook dat de updateservice niet werkt en wellicht in verband staat met de traagheid op internet.
Download wuauserv.reg naar het bureaublad.

Rechtsklik wuauserv.reg en klik op Samenvoegen

Herstart je systeem en kijk of er verbeteringen zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

Gedaan.
FF was zichtbaar in taakbeheer, maar stond op 0
Alleen zodra ik FF ging gebruiken kwamen schommelende getallen als 3,5 - 4,1 in beeld

Ik heb FF wederom opnieuw geïnstalleerd omdat de meldingen (zoals: Er is iets fout gegaan. Vernieuw je browser of sluit de browser en meld je opnieuw aan) aanhielden. Ook na de verwijdering, opnieuw opstarten en opnieuw downloaden bleven de meldingen terugkomen.

Ook Google Chrome gaf weer een melding. Deze heb ik een tijd terug geïnstalleerd omdat ik niet zo tevreden was over Internet Explorer.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Doe eens de bandbreedte-slurp test.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voer ook de onderstaande fix uit.

Download ProxyFix naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op *ProxyFix.exe om de tool te starten.
  • Geef ik het keuzescherm de letter A op en druk op enter.
  • Plaats het logje wat nu opent in het volgende bericht.
* Hier staat hoe je kan in- en uitpakken
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soms doe je er goed aan een de ip-adressen van je eigen provider, google of van Open DNS te gebruiken om internet sneller te maken. De nummers van deze DNS Servers kun je
  • hier (overzicht providers)
  • hier (Google, Open DNS etc. (Blader door de pagina))

vinden.

Combineer [windowstoets & r] → typ: control ncpa.cpl
Rechtsklik de bestaande verbinding
klik op Eigenschappen
Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4)
Klik wederom op Eigenschappen

Vink De volgende DNS-serveradressen gebruiken aan.
Vul daar de gevonden ip-adressen in.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overige tips:

Tip 1:
Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)


Tip 2:
Reset de router


Tip 3:
Check eens of de stuurprogramma's incompatibel of verouderd zijn omdat zij vertraging, bevriezing & blauwe schermen kunnen veroorzaken. Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken


Tip 4:
voer TCP Optimizer uit


Tip 5:
Schakel je Antivirus software eens uit en kijk of dat helpt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

proxifix result
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Mooi, bedankt voor het log, welk programma je goed hebt uitgevoerd.

In mijn laatste post heb ik 2 + 5 extra tips (7 in totaal dus) gegeven, waardoor je internetsnelheid zou kunnen verbeteren.
Heb je deze uitgevoerd en merk je verbetering?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilversum
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mar 2010 11:36

Als ik TCP optimizer open, wat dan aan te klikken?

Bij computer en software leveranciers wordt ik door Sony (ik heb een SVJ2021E9EWI Sony Vaio Tap 20) van het kastje naar de muur gestuurd.
Na intypen van mijn tyenummer verwijzen ze me naar de europese site, vervolgens kom ik daar niet verder of ik wordt weer naar een landenmenu gestuurd om weer naar de nederlandse site gestuurd te worden...

De router reset ik (ook uit voorzorg) iedere maand wel een keer. Mede omdat mijn TV/opnames (KPN) het soms niet optimaal doen.

De volgende tip kom ik niet goed uit. Weet niet wat te doen. Ik zie bij KPN MX stream staan (weet niet of ik dat heb, ik heb KPN) en daarachter zie ik DSN 1 en DSN 2 staan, maar weet absolutt niet wat dat is of wat ik daar mee aan moet...

Soms doe je er goed aan een de ip-adressen van je eigen provider, google of van Open DNS te gebruiken om internet sneller te maken. De nummers van deze DNS Servers kun je

hier (overzicht providers)
hier (Google, Open DNS etc. (Blader door de pagina))



vinden.

Combineer [windowstoets & r] → typ: control ncpa.cpl
Rechtsklik de bestaande verbinding
klik op Eigenschappen
Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4)
Klik wederom op Eigenschappen

Vink De volgende DNS-serveradressen gebruiken aan.
Vul daar de gevonden ip-adressen in.

Terug naar “Software en Algemene vragen”