Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Ik kan opeens niet meer printen vanuit MsWord en MsExcell met Win 8 office 365.
Doch printen vanuit internet, MsPaint, PDF, kladblok, etc geen probleem.
Het lampje van mijn display van de printer gaat niet eens branden, ook staat er geen printopdracht in de wachtrij.

Wel zie ik opeens het printer logotje verschijnen, rechts onderin mijn scherm op de taakbalk. Doch geen documenten in de wachtrij. Ik zie wel dat Msword de opdracht uitvoert. Onderin zie ik opeens een witte streep langer worden, een teken dat de opdracht naar de printer wordt gestuurd of in andere gevallen dat het bestand wordt bewaard.

Bij Excel krijg ik een standaard error op het scherm.
Zoals niet voldoende geheugen, kabels, of geen netwerk verbinding. Mag hier helaas geen plaatje ervan als bijlage toevoegen.

Ook al verplaats ik de printerkabel naar een ander USB port, het maakt niets uit. Ook de Laptop opnieuw opstarten maakt niets uit.
Ook een nieuw, oud of net gewijzigd document, wil er niet uitkomen. Al heb ik mijn printer uit heb staan wanneer ik iets afdruk, staat er geen document in de wachtrij.

Zowel als bij Word als bij Excel heb je een aantal voorbeeld documenten met opmaak, welke je kunt gebruiken. Die kan ik wel afdrukken, ook als ik er wijzigingen in aan heb gebracht en het elders op mijn harde schijf heb bewaard. Probeer ik daarna een eigen gemaakt document, nieuw dan wel oud dan er gebeurt niets.

Zeer waarschijnlijk is er een relatie met de volgende schoonmaak aktie: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=39035

Bedankt.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Voer de office installatie nogmaals uit en kies "Herstellen".
Kijk of het dan beter gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

dorado schreef:Voer de office installatie nogmaals uit en kies "Herstellen".
Kijk of het dan beter gaat.
Het probleem is dat ik geen DVD heb mee gekregen, omdat ik een 1 jaar abonnement nam op office.
Is erop Microsoft niet een pagina waar ik een herstel kan downloaden of zoiets?

Bedankt.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Probeer dit:
  • Druk op de Windows-logotoets + X om een lijst net opdrachten en opties te bekijken. (Dit is een snelle manier om naar Programma’s en onderdelen in het Configuratiescherm te gaan.)
  • Klik op Programma’s en onderdelen.
  • Dubbelklik op het Office-programma dat u wilt herstellen en klik vervolgens op Wijzigen.
  • Ga op een van de volgende manieren te werk:
  • Klik in Office 365 op Herstellen > Doorgaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

dorado schreef:Probeer dit:
  • Druk op de Windows-logotoets + X om een lijst net opdrachten en opties te bekijken. (Dit is een snelle manier om naar Programma’s en onderdelen in het Configuratiescherm te gaan.)
  • Klik op Programma’s en onderdelen.
  • Dubbelklik op het Office-programma dat u wilt herstellen en klik vervolgens op Wijzigen.
  • Ga op een van de volgende manieren te werk:
  • Klik in Office 365 op Herstellen > Doorgaan.
Bedankt.
Ik heb het herstel zowel offline als online gerund, doch het heeft niets mogen uitmaken.
Hoop dat er nog andere mogelijkheden zijn?

De beschrijving hoe te herstellen klopte niet. Ik heb Win 8 & Office 365.

Als je dubbelklikt op het office-programma is de volgende en enige stap verwijderen van Office.
Als men niet goed leest dan is office weg. :!:
Bij mij moet het als volgt:


Windows + X
Programma’s en onderdelen
Met rechtermuisknop op het Office-programma.
Dan kun je kiezen tussen verwijderen en wijzigen.
Kies je voor wijzigen dan kun je daarna kiezen voor:
Snel herstellen (off-line)
Online herstellen


Bedankt.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

albertos schreef:
dorado schreef:Probeer dit:
  • Druk op de Windows-logotoets + X om een lijst net opdrachten en opties te bekijken. (Dit is een snelle manier om naar Programma’s en onderdelen in het Configuratiescherm te gaan.)
  • Klik op Programma’s en onderdelen.
  • Dubbelklik op het Office-programma dat u wilt herstellen en klik vervolgens op Wijzigen.
  • Ga op een van de volgende manieren te werk:
  • Klik in Office 365 op Herstellen > Doorgaan.
Bedankt.
Ik heb het herstel zowel offline als online gerund, doch het heeft niets mogen uitmaken.
Hoop dat er nog andere mogelijkheden zijn?

De beschrijving hoe te herstellen klopte niet. Ik heb Win 8 & Office 365.

Als je dubbelklikt op het office-programma is de volgende en enige stap verwijderen van Office.
Als men niet goed leest dan is office weg. :!:
Bij mij moet het als volgt:


Windows + X
Programma’s en onderdelen
Met rechtermuisknop op het Office-programma.
Dan kun je kiezen tussen verwijderen en wijzigen.
Kies je voor wijzigen dan kun je daarna kiezen voor:
Snel herstellen (off-line)
Online herstellen


Bedankt.
Ik heb voor een 2de maal office online laten herstellen, maar nu krijg ik een melding dat ik geen licentie heb. :?:
In de winkel waar ik hem heb gekocht BCC, kreeg ik te horen kleine Orange boekje. Dat heb ik niet meer. Hoe kom ik nu aan mijn licentie nummer. Via Microsoft.nl kom ik niet echt verder.

Op die site zie ik het volgende onderwerp:
Download en installeer Office 365 Home, Personal of Hoger Onderwijs op uw pc

Maar nu weet ik niet of ik apart het licentienummer klaar heb moeten liggen of dat Microsoft op de een of andere manier het weet dat ik er een heb.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Het probleem met het licentienummer heb ik opgelost door nogmaals on-line te herstellen en daarna werd er gevraagd in te loggen in mijn account. Maar het print probleem is nog steeds niet opgelost.

Kan ik het downloaden, nu herstellen niet mogelijk is?

Ik weet n.l. niet wat er gebeurt wanneer ik het download via:
Download en installeer Office 365 Home, Personal of Hoger Onderwijs op uw pc

Thanks.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Open Word of Excel. Bestand - Afdrukken - Printer → Printer toevoegen. Werkt dat?
(Btw: ik heb Office 2013, dus kan dat iets anders werken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

dorado schreef:Open Word of Excel. Bestand - Afdrukken - Printer → Printer toevoegen. Werkt dat?
(Btw: ik heb Office 2013, dus kan dat iets anders werken)
Ik heb reeds eerder omschreven dat bepaalde bestanden wel worden uitgeprint. ;)
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Probeer het volgende:
  • Deïnstalleer je printerstuurprogramma volledig
  • Start opnieuw
  • Installeer opnieuw je printerstuurprogramma
Afbeelding
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

dorado schreef:Probeer het volgende:
  • Deïnstalleer je printerstuurprogramma volledig
  • Start opnieuw
  • Installeer opnieuw je printerstuurprogramma
Bedankt, maar dat heb ik al uitgeprobeerd en het maakt totaal geen verschil uit. :(

Daarom wil ik office opnieuw on-line installeren. Ik heb een herstelpunt aangemaakt dus wat kan er mis gaan? :idea: :D
Doch zweet momenteel peentjes van de koorts dus het moet maar even een paar daggies wachten. :pale:
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Na een tijdje te kunnen genieten van de griep, heb ik het probleem weer opgepakt.

Alles v/d printer verwijdert, de HD gefragmenteerd, opnieuw de printer geïnstalleerd, probleem blijft het zelfde zoals in het begin van dit topic staat omschreven!

Office on-line laten herstellen, heeft ook niet mogen helpen.

Wanneer ik een printopdracht geef in Msword zie je onderin het scherm dat de opdracht geladen wordt. Daarna zie ik op dezelfde locatie 0 pagina's van 0 voltooid.

Iemand nog andere opties, hoe dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Probeer achtereenvolgens onderstaande stappen:

Stap 1:
Haal alle kabels los van de printer inclusief de voedingskabel.
Wacht een minuut, sluit daarna alleen de voedingskabel aan en herstart de printer.
Als deze is opgestart sluit je de USB weer aan.

Stap 2:
Kopieer de inhoud van een document dat niet wil afdrukken en plak dit in een document dat wel afgedrukt kan worden.

Stap 3:
Lukt het met deze informatie ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

PeterJ schreef:Probeer achtereenvolgens onderstaande stappen:

Stap 1:
Haal alle kabels los van de printer inclusief de voedingskabel.
Wacht een minuut, sluit daarna alleen de voedingskabel aan en herstart de printer.
Als deze is opgestart sluit je de USB weer aan.

Stap 2:
Kopieer de inhoud van een document dat niet wil afdrukken en plak dit in een document dat wel afgedrukt kan worden.
Je hebt het hier over pakweg 1000 Msword documenten en gauw 500 Excell documenten.

Stap 3:
Lukt het met deze informatie ?
Nee, en dat was te verwachten. Lees het begin van dit topic nog eens goed door. Sinds wanneer maakt een kabel een verschil uit tussen PDF, kladblok, paint, wel printen, maar MsWord en Excell niet (alleen sjablomen die je standaard in de programma's tegen komt).
Wat heeft het voor nut om een oud document in een nieuw leeg document te plaatsen, als ik zelfs een nieuw gemaakt document niet eens kan printen! :!:

Ook een bestand opnieuw bewaren in een oudere versie werkt niet! :!:

Ik ben zelf ook even verder wezen experimenteren:
Een Word file uit 30-01-2015 waarin ik een web-pagina heb geplakt kan ik printen. Waarom herkent Windows of Office deze wel? :?:
Doch een pagina met alleen tekst een jaar ouder, kan ik niet printen.
Een pagina uit 2008 met daarin een web-pagina kan ik ook niet printen.

Excell pagina ontvangen via de email in 2014 kan ik niet printen.
File uit 2013 zelf gemaakt kan niet printen.
File uit 2007 zelf gemaakt kan niet printen.

Wanneer ik een Excell of een Word document opsla als PDF dan lukt het om het te printen.

Ik verzoek jullie dan ook op dit op een meer professionele aanpak te bekijken, bekijk het software matig en niet hardware matig.
En het begin van dit topic nog eens heel goed door te lezen, daar ik het idee heb dat dat niet gebeurt.

Ik waardeer de hulp, maar dan moet ik wel het idee krijgen dat er naar mij geluisterd wordt. Anders blijven we aan de gang.

Thanks.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Wat heeft het voor nut om een oud document in een nieuw leeg document te plaatsen, als ik zelfs een nieuw gemaakt document niet eens kan printen!
Dat heb je verkeerd begrepen. Je zegt eerder:
Zowel als bij Word als bij Excel heb je een aantal voorbeeld documenten met opmaak, welke je kunt gebruiken. Die kan ik wel afdrukken, ook als ik er wijzigingen in aan heb gebracht
De bedoeling is om de inhoud van een niet af te drukken document, een stukje tekst of afbeelding(en), te kopiëren en plakken in een document dat wel af wil drukken. Mogelijk is er iets mis met bepaalde opmaakcode/sjablonen die de nieuwe documenten gebruiken. Het is ook niet de bedoeling om dit voor alle documenten te doen. Dit is alleen een test voor verder onderzoek en om zaken uit te sluiten.

Ik heb zelf meegemaakt dat bepaalde afdruktaken plots niet meer werkten. Herstart van computer, herinstallatie van de printerdriver en loshalen van de printer/usb-kabel gaf geen verbetering. Een herstart van de printer bleek toen de oplossing.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Software en Algemene vragen”