Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Goedemiddag,

Mijn pc maakt zelf geen systeemherstelpunten meer aan :( . Hoe kan dit? staan de instellingen van mijn pc niet goed?
Wanneer ik een systeem herspelpunt wil kiezen staat deze er alleen van een dag eerder in.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg
Jolanda
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Eens kijken naar de instellingen ervan.

Open een Opdrachtregel met Administratorrechten.
Typ: reg query "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore" /s > %userprofile%\desktop\syssettings.txt & start notepad %userprofile%\desktop\syssettings.txt

Post het log als bijlage in je reactie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Goedemorgen, zojuist wat jij hebt doorgegeven uitgevoerd. nadat een DOA scherm zich opende en ik die hele regel met aanhalingstekens en alles heb ingevoerd.
Er opent een leeg kladblokveld en verder gebeurd er niets?
Ik kan geen printscreen in deze log zetten helaas.

Gr
Jolanda
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Goedenavond,
Ik snap er nu niets meer van.... wanneer ik op jouw link klik zie ik een uitleg in het Engels waar ik toch echt niet uit kom, sorry, zoveel weet ik niet van computers om het te snappen.
maar ik heb er nu een probleem bij.. mijn windows mail start niet op, ik krijg de volgende foutmelding
"Windows Live Mail kan niet worden gestart. Het programma is mogelijk niet juist geïnstalleerd ( is niet apart geïnstalleerd zat al in internetbrowser??) Controleer of er voldoende schijfruimte en geheugen beschikbaar zijn (0x80041161)?
Ik weet niet wat er gebeurd is, ik heb niets vreemds gedaan?
Maar voorlopig kan ik dus ook niet naar een ander herstel punt.. is er ook een Nederlandse tuterol misschien
Mijn computer overnemen van afstand mag ook wat mij betreft....

Alvast weer hartstikke bedankt voor de genomen moeite.
Groetjes
Jolanda
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Lees hier het eerste antwoord.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Dank je wel Dorado, mijn mail werkt weer naar behoren.... Alleen met de uitleg over systeemherstel kom ik niet verder sorry. Ik vrees dat ik er meer hulp bij nodig heb, een stap voor stap uitleg.... sorry :oops:

Bedankt voor alle genomen moeite en hulp bij mijn nu weer werkende mail. :lol:

Groetjes,
Jolanda
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

1. Check of Systeemherstel is ingeschakeld.
Zo niet, download Enable_System_Restore.vbs

Rechtsklik→ klik op Openen. Herstart je systeem.
2. Controleer of er genoeg ruimte beschikbaar is op alle schijven waar systeemherstel is ingeschakeld.

3. Probeer handmatig een systeemherstelpunt te maken en maak een notitie over de foutmelding. Check iig of er 'n herstelpunt is gemaakt.

4. Kijk of in de logboeken of er een foutmelding wordt weergegeven.
Download dit script. Er zal een logbestand in dezelfde map als waarin je dit script uitvoert: eventlog.txt gemaakt worden.

5.Type Services.msc in het startmenu zoekveld & Enter. Kijk of VolumeShadow Copy wordt uitgevoerd en als het niet wordt uitgevoerd, dubbelklik erop..

Als ze is uitgeschakeld, verander deze dan in Handmatig.
Afbeelding

Klik op het uitrolmenu en selecteer Automatisch en klik op Start.
Afbeelding[/color][/url][/color]

6.[/color] Check ook of RPC, Task Scheduler en andere services gerelateerd aan DCOM zijn gestart.

7. Volgende stap kunnen we de WMI componenten heropbouwen.
  • Sluit alle vensters. Download WMI.bat
    Rechtsklik WMI.bat file en klik op Uitvoeren als administrator. [/color]

    Het volgende venster verschijnt. Type Y om verder te gaan.Afbeelding[/color]

    8. De volgende stap is een systeemherstelpunt aan te maken in de schone opstart
    De selectieve opstart kun je gebruiken om vertraging te diagnosticeren.

    9. Start op in veilige modus met netwerkmogelijkheden en probeer dan een systeemherstelpunt te maken.

    10. Probeer systeemherstel uit te schakelen en schakel het terug in.

    11. Verwijder herstelpunten:
    • In Computer, rechtsklik op C, dan Eigenschappen, klik Schijfopruiming, schoon dan de systeembestanden op.
    • Wanneer je klikt op het tabblad Meer opties en vervolgens Opruimen,ruim je alle herstelpunten op, behalve de laatste.
12. Voer System File Checkeruit.
Start type cmd dan rechtsklik:Run as administrator

Typ in SFC/ SCANNOW

13. Liggen de problemen erin dat niet een dagelijks systeemherstelpunt aangemaakt kan worden?
Download dit script en laat het uitvoeren bij opstarten.

14. Als dit niet geholpen heeft, voer dan een [/color]Repair Install uit hof laat je computer [/color]hierof[/color]hiernakijken.[/color]
Afbeelding
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

JolandaSangers schreef: Wanneer ik een systeem herspelpunt wil kiezen staat deze er alleen van een dag eerder in.
Systeem herstel werkt toch denk ik.

Kijk eens of je je alle systeemherstelpunten kunt zien en beheren met de System Restore Manager.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JolandaSangers
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 nov 2006 23:49

Beste Dorado,

Ik heb System Restore Manager gedownload.
Ik zie geen herstelpunten alleen installatiepunten en een update op 01-07?
Wat nu?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

De System Restore Manager geeft herstelpunten en geen installatiepunten weer hoor.
Afbeelding

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”