Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Erik
Lid van verdienste
Berichten: 1373
Lid geworden op: 10 apr 2005 21:23
Contacteer: Website

Via onderstaande link kun je een overzicht bekijken van Spyware-scanners en spyware gerelateerde site's waarvan de werking:onbekend, twijfelachtig, verdacht, dubieus of ronduit slecht is.

http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm
Afbeelding "Given enough eyeballs, all malware are shallow"
Gebruikersavatar
HDMI

Op deze pagina staan wat spyware- en malware-scanners
Gebruikersavatar
BlackBunny
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 01:36

Hallo

De links die ik hier boven zie daar worden idd veel spy en male ware programma`s genoemd
op de site van hijackthis word ook gepraat over MalwareBytes' Anti-Malware
Ik zelf gebruik op dit moment super antispyware pro
mijn vraag is eigenlijk wat is nu eigenlijk een goed programma voor het verwijderen van spy en male ware mijn programma super anti spy ware pro zegt al tijden dat niets vind maar is dat dan ook echt zo of is dat omdat hij ze misschien niet herkend. Wat is jullie ervaring met dat soort
programma`s wat gebruiken jullie ben erg benieuwd :)


Mvg, BlackBunny
Gebruikersavatar
HDMI

Als je antispywaresoftware niks vindt, dan kan dat waar zijn. Maar het kan ook zijn dat het niet waar is. Sommige antispywaresoftware vinden geen spyware terwijl er wel spyware is. Het ligt er eigenlijk aan hoe goed die programma is en of het een echte is.
Gebruikersavatar
BlackBunny
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 01:36

Dat is zeker waar wat jij zegt maar mag ik vragen welke programma`s jij gebruikt
om je computer mooie schoon te houden :)
Gebruikersavatar
HDMI

Ik gebruik Windows Defender en ESET NOD32.
Gebruikersavatar
Emphyrio
Lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: 25 apr 2008 13:32
Contacteer: Website

Hoi BlackBunny,

Het ene tool is meer gespecializeert in Virussen, het andere in trojans, nog andere in malware.
Het is steeds aangewezen om slechts één (1) actieve antivirus tool te runnen en één (1) firewall.
Daarnaast kan je nog andere (passieve) tools op je PC hebben.

Bijvoorbeeld:
.
Wat eveneens zéér belangrijk is : Steeds updaten (zowel je gewone software als je beveiligingstools)
En niet minder belangrijk : gezond verstand ;)

Emphyrio :)
Research Engineer@Malwarebytes | ASAP & Unite Member
Anti Malware Help * E-Peek * E Dev
Gebruikersavatar
Vinnie2
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 mei 2006 10:44

Beste Blackbunny,
Ik persoonlijk gebruik nod32 als antivirus. Dit omdat deze erg licht draait in vergelijking met een norton of andere anti-virus software. Het is ook makkelijk in gebruik. Verder gebruik ik gewoon de windows firewall.
Dit omdat nod32 al een goede desktopfirewall in zich heeft.
Het is niet nodig om je computer helemaal vol te gooien met programma's ter preventie.
1 virusscanner en 1 firewall, anders gaan de programma's elkaar in de weg zitten en dan vallen
er juist gaten in de beveiliging. Wel is het verstandig om je computer goed schoon te houden.
Dit voor een snelle werking. Hieronder samengevat welke programma's ik gebruik:

Anti-virus: NOD32
Firewall: Windows Firewall
Extra malware tool:MBAM (zeer tevreden over)
Schoonmaken met:Ccleaner

Het opstarten beheer ik via de System Configuration Utility van Windows.
Alles werkt bij bij prima!

Vinnie 8)
In het goede forum plaatsen, is het halve werk :)
Gebruikersavatar
Lodewijk
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 nov 2006 14:38

Twee dingen hebben me al jaren bijna geheel beschermd:

Sandboxie en Acronis Backup.

Sandboxie laat je in een virtuele sandbak -een gescheiden ruimte op je harde schijf- surfen en e-mail draaien. Zo komt er niets op je harde schijf terecht dat je niet wil.
Een heel enkele keer komt het wel eens voor dat iemand toch een manier heeft gevonden om z'n spyware op je pc te zetten door die afscheiding te doorbreken, maar in mijn geval is dat slechts 1 keer gebeurt toen een Russische hacker het op me gemunt had.

Door nu en dan -na b.v. telkens na updates te hebben geïnstalleerd- een backup te maken kan ik in 15 minuten m'n machientje weer in de volledige staat laten terugzetten waarin hij verkeerde toen alles nog goed werkte. Dit heeft me de laatste jaren al dagen werk bespaard. Want voordat ik dit backup programma gebruikte had ik er soms zo'n rommeltje van gemaakt zonder te weten hoe het ongedaan te maken dat ik wel eens moest herformateren. Dan was ik dagen bezig alles weer opnieuw down te loaden en alles handmatig in te stellen naar mijn smaak... en het is ook handig om van malware af te komen mocht die zich hebben geïnstalleerd. De backups worden opgeslagen in een beveiligde ruimte op de harde schijf.

Verder:
Avira AV
Online Armor Firewall
SuperAntiSpyware.
Gebruikersavatar
tbekkens
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2013 14:00

Ik gebruik ook Defender en NOD 32, en ben eigenlijk goed beschermt.
You'll never walk alone
Gebruikersavatar
Opra_Svin
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:30

Dit heeft me geholpen. Ik denk dat het bijna hetzelfde ransomware (tesla=wildfire :arrow: http://soft2secure.com/knowledgebase/wildfire-locker )
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Opra_Svin schreef:Dit heeft me geholpen. Ik denk dat het bijna hetzelfde ransomware (tesla=wildfire :arrow: http://soft2secure.com/knowledgebase/wildfire-locker )
Hier word software aangeboden waar je na het scannen voor moet betalen (hier zijn gratis oplossing voor waar wij de mensen mee willen helpen)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Software en Algemene vragen”