Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Hoi DarJull,
Er is mij e.e.a.niet duidelijk:
In je eerste bericht heb je het over update 10586, in je laatste bericht over update 14393.
Welke update lukt er nu niet en heb je ondertussen nu wel (tot een bepaalde upgradeversie van) Windows 10 geïnstalleerd?
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Het systeem geeft nu aan dat ik moet upgraden naar 14393. In een van mijn oude post geef ik aan dat ik het probleem heb van het niet updaten. Dus tussen 10586 en 14393 is er geen update geweest/niet gelukt.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Beste DarJulls,
Er zijn ook andere manieren om Windows 10 bij te werken.

Je kan de software downloaden om direct je upgrade aan te zetten.
Kies de eerste optie, als het de eerste keer is dat je Windows 10 op de machine gaat installeren.
Dus kies “Deze pc nu bijwerken”.


Afbeelding



Je Windows 10 installatie ongedaan maken

Tijdens de upgrade wordt er een image gemaakt van je huidige versie van Windows. Deze wordt geplaatst in de map Windows.old. Wanneer je terug wilt naar de vorige versie van Windows, dan kan dit binnen 30 dagen, want daarna zal deze map automatisch verwijderd worden omdat hij de nodige ruimte inneemt. Ben je tevreden met Windows 10, dan kun je deze map gewoon verwijderen. Ga dan in de Verkenner naar de C-schijf, klik met de rechtermuisknop op de map en kies voor Eigenschappen, dan zie je de optie Schijfopruiming. Kies deze. Het systeem gaat kijken wat er opgeruimd kan worden en hier selecteer je dan “Systeembestanden opschonen”.
Afbeelding

In dit scherm zie je “Vorige Windows-installatie(s)”. Deze kan je verwijderen.



Van een 32bits installatie naar een 64bits installatie

Heb je nu een 32 bits-versie van Windows op je pc en wil je deze upgrade van 10 gelijk benutten om naar een 64 bits uitvoering te gaan, dan is dat mogelijk. Upgrade je pc via de stappen hierboven. Download dan via dezelfde tool gelijk het ISO-bestand of maak de USB stick aan. Nadat Windows 10 is geactiveerd op je pc (check dit door in Start ‘Activering’ in te typen) een herinstallatie doen vanaf de USB Stick en dan met de 64 bits-installatie.

(Bron)
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Op de link geklikt, zoals daarvoor alles is ok om te kunnen upgraden, maar krijg de melding Neem contact op met Windows Ondersteuning voor hulp bij foutcode 0xc1900107.

Ik heb gegoogled wat de foutcode is, maar ik kom er niet aan uit. Overal wordt dezelfde advies gegeven, installeer alle updates en dan pas de laatste windows update. Ik begin het vermoeden te krijgen dat er een flinke virus op mijn laptop zit, want alles is akkoord om te updaten.

De volgende updates staan klaar voor installatie:
Cumulatieve update Windows 10 voor x64-systemen (KB3176492): Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

Windows-programma voor verwijderen van schadelijke software voor Windows 8, 8.1, 10 en Windows Server 2012, 2012 R2 x64-editie - augustus 2016 (KB890830): Nadat u dit hulpprogramma hebt gedownload, wordt het één keer uitgevoerd om te controleren of uw computer is geïnfecteerd met bepaalde soorten schadelijke software (inclusief Blaster, Sasser en Mydoom). Eventuele infecties kunt u tevens met dit hulpprogramma verwijderen. Wanneer een infectie wordt aangetroffen, wordt de volgende keer dat u uw computer opstart een statusrapport weergegeven. Er is iedere maand een nieuwe versie van dit hulpprogramma beschikbaar. Als u het hulpprogramma handmatig op uw computer wilt uitvoeren, kunt u een exemplaar downloaden via het Microsoft Downloadcentrum of een onlineversie uitvoeren via microsoft.com. Dit hulpprogramma is geen vervanging voor antivirussoftware. U moet een antivirusproduct gebruiken om uw computer hiertegen te beveiligen.

KB3172729: Beveiligingsupdate voor Windows 10 voor x64-systemen: idem KB3176492.

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607: Installeer de jubileumversie van Windows.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Ok, voer onderstaande eens uit:

Download Afbeelding SystemLookup en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe of .
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:folderfind
$Windows.~BT
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Excuses dat het lang duurde voor ik reageerde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Probeer het volgende:

Start de Windows Verkenner.
Klik op menu Beeld en vink aan in de knoppenbalk: Verborgen items.
Klik vervolgens op Opties - Map- en zoekopties wijzigen.
Open het tabblad Weergave.
Vink aan Verborgen mappen, bestanden en stations weergeven.
Klik op OK.

De map C:\$Windows.~BT wordt zichtbaar.
Hernoem de map C:\$Windows.~BT in C:\$WindowsBT.
Herstart en controleer dan op updates.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Op dit moment ziet het ernaar uit dat mijn laptop helemaal up to date is. Alle updates zijn geïnstalleerd.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”