Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Goedeavond,

Help. Sinds een paar weken kamp ik met het probleem dat mijn PC traag lijkt. De cursor doet niet wat ik ervan verwacht. Bij het aanklikken van een nieuw scherm wordt vaak de inhoud niet weergegeven, dit gebeurt soms pas na het aanklikken van bijv. de verkenner. Omdat ik bang was besmet te zijn heb ik al dan niet in veilige mode Malwarebytes Anti-malware, Spybot, AdwareCleaner gedraaid. Er werden een aantal besmettingen geconstateerd, die vervolgens zijn opgeruimd. Het probleem blijft echter bestaan. Gebruik van de rechtermuisknop laat wel een frame zien maar geen inhoud.
Alvast bedankt voor een reactie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Is deze Windows 10 geupgrade vanaf een vorige Windows versie ?

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • What's my computer doing
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    msconfigcheck;
    C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare;fs
    C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\What's my computer doing.lnk;f
    [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\explorer];r
    C:\WINDOWS\system32\drivers\PSKMAD.sys;i
    C:\Windows\system32\drivers\ksapi64.sys;i
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Goede middag,

Bedankt voor de snelle reactie. Windows 10 is i.d.d. geinstalleerd vanuit Windows 7.

Inmiddels stap 1 uitgevoerd. Het lukt me echter niet om daarna het programma zoek.exe als administrator uit te voeren.
Ook niet vanaf het gedecomprimeerde zoek.zip bestand.
Mogelijk doe ik iets verkeerd? (Ik heb Windows Defender uitgeschakeld.)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het lukt me echter niet om daarna het programma zoek.exe als administrator uit te voeren.
Welk probleem ondervindt je ?


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Goede nacht,

Het probleem is dat het programma (zoek.exe) niet wil starten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Bij het vorige bericht is het nu bijgevoegde bestand niet meegekomen. Nu alsnog.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zijn de problemen ontstaan na installatie van Advanced System Care ?
Er zijn onderdelen van EaseUS Todo Backup aanwezig terwijl het programma niet in de softwarelijst staat. Hoe zit dat ?


Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Driver Booster 4.0
    Microsoft Fix it Center
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Goede middag,

Advanced System Care gebruik ik al jaren. De problemen worden -voorzover ik kan overzien- hierdoor niet veroorzaakt.
Datzelfde geldt voor DriverBooster, dat gebruik ik echter nog maar een paar maanden.

Speedy PC is wel op een onverklaarbare manier op mijn PC gekomen, dus weet ik niet of de problemen toen begonnen zijn.

V.w.b. EaseUs Todo Backup: dit heb ik ooit geinstalleerd en ook weer gedeinstalleerd. In het startmenu is echter nog een verwijzing blijven staan naar internetpagina's. deze zijn inmiddels ook verwijderd.

Stap 1 en 2 uitgevoerd, zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er zijn nog meer restanten van EaseUS Todo Backup aanwezig.

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Goede avond,

FRST.exe nogmaals gebruikt met de fixlst.txt uit het bericht van 11:34 AM en het logfile toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

FRST.exe nogmaals gebruikt met de fixlst.txt uit het bericht van 11:34 AM en het logfile toegevoegd.
Dat was niet de bedoeling. Blijkbaar was het nieuwe script niet goed geplaatst.
Doe daarom onderstaande:

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

FRST.exe nogmaals met de nieuwe fixlist.txt laten lopen. Echter nu wil de PC niet meer opstarten.
Er verschijnt eerst een scherm met Atheros Boot Agent (ken ik niet) met de tekst 'Press shift+F10'. Dit nog niet gedaan.
Vervolgens komt er een 'Blue Screen' met de tekst dat de PC opnieuw moet worden opgestart.
Stopcode: inaccessible boot device.
Via een andere PC ben ik nu ingelogd omdat ik eerst even op een reactie wacht op de vraag wat te doen?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er verschijnt eerst een scherm met Atheros Boot Agent (ken ik niet) met de tekst 'Press shift+F10'.
Maak een foto van die melding, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BarthoX
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2013 21:35

Bedankt voor de reactie. Ik heb de instructie gelezen, maar dit lijkt me niet logisch.
Als ik na het opstarten bij het bewuste scherm op 'Printscreen' druk komt daarna nog steeds het blauwe scherm, dus kan ik ik ook 'Paint' niet openen. De vraag is dus nu hoe ik van het blauwe scherm afkom. Moet ik bijv. Shift+F10 toch indrukken?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De link naar hoe je een screenshot maakt had er niet bij gemoeten. Windows is namelijk niet gestart.
Maak een foto van de melding met een digitale camera. Dit afbeeldingsbestand vervolgens uploaden zoals aangegeven.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”