Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

Startmenu en apps niet meer te gebruiken via taalbalk. Ook rechtermuisknop werkt niet.

Veel popups in de browser (chrome)


Wie kan me helpen dit op te lossen?

Maurice
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

bijgaand de logs.

windows repair tool gedraaid. problemen nog niet allemaal verholpen

ben benieuwd wat je via de logs nog kan.

alvast dank
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

windows repair tool gedraaid. problemen nog niet allemaal verholpen
Het gebruik van deze tool is niet gevraagd. Gebruik aub geen andere tools dan aangegeven. Het is lastig een goed stappenplan te maken als tussentijds andere tools gebruikt worden.
Verder heb je nogal wat opruimtools gebruikt. Is dat om de redenen zoals aangegeven in dit topic ?

Gebruik je een legitieme versie van Windows en Office ?
Het gebruik van hacktools en dergelijke is niet aan te raden.

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

je hebt gelijk. Ik hou op met zelf prutsen.
Ik volg je instructies.

Bijgaand de logfile

thnx!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Gebruik je een legitieme versie van Windows en Office ?

Stap 2:
Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

Windows is legitiem,
office is kopie volgens mij (gebruik ik al jaren zonder probleem)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het ZHPDiag logje is niet compleet. Mogelijk heb je niet lang genoeg gewacht totdat ZHPDiag gereed was.
Post hetzelfde logbestand daarom opnieuw.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

poging 2
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het logbestand is nu wel goed.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • QuickTime 7
    Web Companion
Herstart de computer.

Stap 2:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
ZHPFix installeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik meerdere keren op "Suivant" en vervolgens op "Installer" om het programma te installeren.
  • Klik daarna op "Terminer".
Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O23 - Service: F-Secure Dll Hoster (fshoster) . (...) - C:\Program Files (x86)\Internetbeveiliging\fshoster32.exe (.not file.)
O23 - Service: Razer Game Scanner (Razer Game Scanner Service) . (...) - C:\Program Files (x86)\Razer\Razer Services\GSS\GameScannerService.exe (.not file.)
[MD5.00000000000000000000000000000000] [APT] [AutoKMS] (...) -- C:\WINDOWS\AutoKMS\AutoKMS.exe (.not file.)   [0] (.Activate.)  =>HackTool.AutoKMS
O39 - APT: Orphan - (...) -- C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job  [214]   =>.Superfluous.Orphan
O39 - APT: Orphan - (...) -- C:\WINDOWS\System32\Tasks\CIS_{81EFDD93-DBBE-415B-BE6E-49B9664E3E82}  [0]   =>.Superfluous.Orphan
O4 - HKLM\..\Wow6432Node\Run: [ProductUpdater] C:\Program Files (x86)\Common Files\Freemake Shared\ProductUpdater\ProductUpdater.exe (.not file.)
O4 - GS\Programs [Melic5]: FarmVille 2.lnk . (...) C:\Users\Melic5\AppData\Local\Pokki\Engine\HostAppService.exe  
O4 - GS\Programs [Public]: FarmVille 2.lnk . (...) C:\Users\Melic5\AppData\Local\Pokki\Engine\HostAppService.exe  
O4 - GS\ProgramsCommon [Public]: Start Menu.lnk . (...) C:\Users\Melic5\AppData\Local\Pokki\Engine\HostAppService.exe  
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\160B68FDD43562E0489B4329F42CDA50  =>PUP.Optional.CrossRider
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Adware Removal Tool by TSA
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Caphyon  =>.Caphyon
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\COMODO  =>.COMODO
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\F-Secure  =>.F-Secure
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\fdqoge
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Lavasoft  =>.Lavasoft
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\McAfee  =>.McAfee
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Opera Software  =>.Opera Software
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Symantec  =>.Symantec
HKCU\SOFTWARE\ComodoGroup  =>.ComodoGroup
HKCU\SOFTWARE\F-Secure  =>.F-Secure
HKCU\SOFTWARE\MCAFEE  =>.McAfee
HKCU\SOFTWARE\Opera Software  =>.Opera Software
HKCU\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
O43 - CFD: 10/10/2016 - [0] D -- C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group  =>.Enigma Software Group
O43 - CFD: 22/02/2015 - [] D -- C:\Program Files (x86)\McAfee  =>.McAfee, Inc.®
O43 - CFD: 16/05/2015 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2  =>.Safer Networking Ltd.®
O43 - CFD: 16/05/2015 - [0] D -- C:\Program Files (x86)\SystemPlus  =>PUP.Optional.SystemPlus
O43 - CFD: 12/09/2016 - [] D -- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\QuickTime  =>Riskware.QuickTime
O43 - CFD: 16/05/2015 - [] D -- C:\ProgramData\AVG2015
O43 - CFD: 22/02/2015 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 16/05/2015 - [] D -- C:\ProgramData\MFAData  =>.AVG
O43 - CFD: 22/02/2015 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Common Files\mcafee  =>.McAfee
O43 - CFD: 15/05/2015 - [] HD -- C:\Users\Melic5\AppData\Roaming\AVG2015
O43 - CFD: 15/09/2015 - [0] HD -- C:\Users\Melic5\AppData\Roaming\Opera Software  =>.Opera Software
O43 - CFD: 22/10/2016 - [] D -- C:\Users\Melic5\AppData\Local\F-Secure  =>.F-Secure
O43 - CFD: 15/05/2015 - [] HD -- C:\Users\Melic5\AppData\Local\MFAData  =>.AVG
O43 - CFD: 21/08/2016 - [0] HD -- C:\Users\Melic5\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\UC浏览器
O43 - CFD: 23/10/2016 - [0]  -- C:\WINDOWS\System32\Config\systemprofile\AppData\Roaming\f-secure  =>.F-Secure
O58 - SDL:2016/08/25 19:56:22 A . (.Windows (R) Win 7 DDK provider - Safe Deletion Driver.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\CFRMD.sys   [40224]  =>.Comodo Security Solutions, Inc.®
O67 - Shell Spawning: <.html> <UCHTML>[HKCU\..\open\Command] (...) -- C:\Program Files (x86)\UCBrowser\Application\UCBrowser.exe
O87 - FAEL: "TCP Query User{EB1FF216-F043-428A-809E-99BD0EADC192}C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.377\audio-cast.exe" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.377\audio-cast.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "UDP Query User{AD0F14A7-675A-4E1F-8634-04F077787B45}C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.377\audio-cast.exe" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.377\audio-cast.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "{73E862FD-CB38-4D32-8F7E-C2EC663B7125}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.377\audio-cast.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "{1E10A1D7-3420-44BD-B43C-EE5C65F5C5E6}" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.377\audio-cast.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "TCP Query User{D9B87CA3-CCF8-496F-B898-6DB2CA5C47F2}C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.483\audio-cast.exe" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.483\audio-cast.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "UDP Query User{8E48A65B-9BBF-4F89-B82C-3494A3E51274}C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.483\audio-cast.exe" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\local\temp\rar$exa0.483\audio-cast.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "TCP Query User{EF98DE6F-1C97-42BB-82C8-4670ECA55FC3}C:\users\melic5\appdata\roaming\kodi\addons\plugin.video.kodipopcorntime\resources\bin\windows_x86\torrent2http.exe" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\roaming\kodi\addons\plugin.video.kodipopcorntime\resources\bin\windows_x86\torrent2http.exe (.not file.)  =>.Superfluous.PopcornTime
O87 - FAEL: "UDP Query User{C8488AEA-8297-4814-B72E-337FA6AB48AE}C:\users\melic5\appdata\roaming\kodi\addons\plugin.video.kodipopcorntime\resources\bin\windows_x86\torrent2http.exe" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\users\melic5\appdata\roaming\kodi\addons\plugin.video.kodipopcorntime\resources\bin\windows_x86\torrent2http.exe (.not file.)  =>.Superfluous.PopcornTime
EmptyTemp:
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.
ZHPFix uitvoeren:
  • Dubbelklik op de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk op de knop "Importeren".
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Is er al verbetering merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

bijgaand het logbestand.

laptop lijkt stabieler en sneller.
Ik ga m verder testen. ik laat het je weten.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat is prima.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

alles werkt weer naar behoren.
Enige wat niet werkt is de rechtermuisknop functie van de startknop.

Wat kan dat nog zijn?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Melic5
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2016 18:19

fixlog geplaatst

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”