Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
vinceteipsum
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2008 23:18

Hallo,

De laatste weken is mijn computer steeds trager geworden, er valt nauwelijks meer mee te internetten. Als ik op een link klik kan ik rustig een kopje koffie gaan zetten en als ik terug kom is hij nog bezig met laden...

Bijgaand het logfile.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Je hebt meerdere antivirus programma's actief. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten.
De-installeer daarom AVG of Avast Antivirus.
Herstart daarna de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    C:\WINDOWS\SysWOW64\drivers\jwtlyeis.sys;virustotal
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
vinceteipsum
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2008 23:18

Hallo,

Het heeft even geduurd...

Paar keer geprobeerd de computer te starten, telkens de melding dat er geen internetverbinding zou zijn (terwijl mijn telefoon wel verbinding had via de wifi).

Toch maar weer een keer geprobeerd.

Zie zoek-resultaat als bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Nogmaals, je hebt meerdere antivirus programma's actief. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten.
De-installeer daarom als eerste AVG of Avast Free Antivirus.
Herstart daarna de computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
Herstart de computer.

Stap 3:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\AVGPCTuneUp_Task_BkGndMaintenance;f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\Java Platform SE Auto Updater;f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\Norton Anti-Theft\Norton Error Analyzer;f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\Norton Anti-Theft\Norton Error Processor;f
    C:\Program Files (x86)\Norton Anti-Theft;f
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "vProt"=-;r
    chfdnecihphmhljaaejmgoiahnihplgn;chr
    iedefaults;
    {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
    {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2476};c
    C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
    vToolbarUpdater40.3.6;s
    WtuSystemSupport;s
    C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
vinceteipsum
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2008 23:18

Hallo,

Zie bijgaand het bestand zoek-results na het uitvoeren van de vorige stap.

Sorry dat het allemaal wat lang geduurd heeft...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Geen probleem, kan gebeuren.

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Afbeelding Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    systemspecs;
    installedprogs;
    autoclean;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Al enige verbetering merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
vinceteipsum
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2008 23:18

Hallo,

Ik heb net de voorgeschreven stappen uitgevoerd, zie bijgaand logbestand.

Hij lijkt wel iets sneller. Maar hij staat wel de hele tijd te "pruttelen", hoort dat er bij?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Maar hij staat wel de hele tijd te "pruttelen", hoort dat er bij?
Wat bedoel je daarmee ?

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Java 8 Update 60
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
vinceteipsum
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2008 23:18

Hallo,

Met "pruttelen" bedoel ik het geluid dat de computer maakt als hij iets opzoekt of vastlegt in zijn geheugen, bijvoorbeeld als je het programma Word opent en een bestand opent. Bij beide handelingen maakt hij het geluid dat ik bedoel.

Bijgaand het logbestand van de AdwCleaner.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.

Stap 2:
Download HD Tune 2.55.
Start het installatie-programma en volg de aanwijzingen. "HD Tune" wordt daarna automatisch gestart.
In "HD Tune", open het tabblad "Error Scan" en klik daar op Start.
Wacht tot dit klaar is en druk dan op deze knop
Afbeelding
Er wordt nu een screenshot gemaakt. Bewaar deze op een locatie waar je het makkelijk terugvindt.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”