Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Ik heb een laptop hier waarvan het wifi netwerk na een korte tijd uitvalt. Ik kan nog wel met een ethernetkabel op Internet. Hij is ook wel traag. Ik zou het fijn vinden als jullie er eens naar willen kijken.
Al vast bedankt.
Groet,
René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Bedankt dat je me wilt helpen!

Hierbij de 2 gevraagde bestanden.

Met vriendelijke groet,

René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Er is een netwerkconflict. Deze foutmelding is gelogd:

Code: Selecteer alles

De naam WORKGROUP      :1d kan niet op de interface met het IP-adres 192.168.0.111 worden geregistreerd.
De computer met het IP-adres 192.168.0.109 staat niet toe dat deze naam door deze computer
wordt gebruikt.
Kan je daar iets over vertellen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Hoi Peter,

Hierbij het fixlogje.

Ja, die netwerken is nogal een dingetje. Het netwerk in het huis waar deze laptop normaal staat is nogal ingewikkeld, en eerlijk gezegd weet ik ook niet precies hoe het allemaal zit. Deze laptop heeft ook een soort van parent-control vanuit een andere computer in het netwerk, zodat moeders kan zien wat dochters uitspoken. Maar deze laptop is ook gebruikt om via een vpn netwerk op een bedrijfsnetwerk in te loggen. Dat hoeft niet meer.
Ik zou het liefst de boel een beetje versimpelen, dat ze met deze laptop gewoon op een wifi netwerk en een ethernet netwerk kunnen.
Ik weet zelf helaas ook te weinig van netwerken in het algemeen, en deze in t bijzonder.
Hoop dat we er een beetje uitkomen...

Groet,
René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

deze laptop is ook gebruikt om via een vpn netwerk op een bedrijfsnetwerk in te loggen. Dat hoeft niet meer.
Als dat gedaan is met OpenVPN 2.1.3 of Cisco AnyConnect Secure Mobility Client dan deze de-installeren.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Goedenavond,

Ik heb beide vpn applicaties verwijderd.

Ik krijg nog steeds meldingen dat niet alle netwerkverbindingen konden worden hersteld. En hij verbindt nog niet via wifi.

Groet,
René
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik heb beide vpn applicaties verwijderd.
Dan gaan we de eventuele restanten ook gelijk verwijderen.

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Hierbij het gevraagde logje.

Groet,
René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Goedenavond,
Hierbij het logje!
Groet,
René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Klik op Start.
In de witte invoerbalk, typ CEIP en druk op de enter-toets.
Er verschijnt nu een venster Programma voor verbetering van de gebruikerservaring.
Selecteer Nee, ik wil niet deelnemen aan het programma..
Klik op Wijzigingen opslaan.

Stap 2:
Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:regfind
{A6BE2588-F175-4798-9C28-2A8A6BECB9AB}
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Goedenavond,

Hierbij het volgende logje.

Groet,
René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Start Afbeelding SystemLook opnieuw middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:reg
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\{A6BE2588-F175-4798-9C28-2A8A6BECB9AB} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\{A6BE2588-F175-4798-9C28-2A8A6BECB9AB} /s
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Hoi,
Hierbij het volgende bestandje.

Groet,
René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”