Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, dat ziet er goed uit.
Schakel al je apparaten op je netwerk eens uit, behalve deze computer en de wifi/modem/router.

Kan je dan wel verbinding maken via wifi ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Misschien een stomme vraag, maar hoe zie ik welke apparaten op het netwerk zijn aangesloten en hoe moet ik ze verwijderen?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Misschien een stomme vraag, maar hoe zie ik welke apparaten op het netwerk zijn aangesloten en hoe moet ik ze verwijderen?
Dat zou je in de router zelf kunnen zien.
Makkelijker is om alle apparaten gewoon uit te zetten of de netwerkkabels loshalen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Het gaat een stuk beter inderdaad. Ik ben nog beetje aan het testen, maar hij lijkt op de wifi te blijven. Zo lang als nu heb ik er in ieder geval nog niet op gezeten.

Al vast dank.

René
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke.
Nog even over deze melding:
De naam WORKGROUP :1d kan niet op de interface met het IP-adres 192.168.0.111 worden geregistreerd.
De computer met het IP-adres 192.168.0.109 staat niet toe dat deze naam door deze computer
wordt gebruikt.
Heb je 1 van de aangesloten netwerk apparaten de naam "WORKGROUP" gegeven ?
Zoja, verander dat dan. Deze naam kan je beter niet gebruiken aangezien dit een speciale naam is voor zogenaamde werkgroepen. Computernamen kan je beter inrichten als "pcJan", "pcPiet", "laptopThuis" en dergelijke.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Ik was te optimistisch. Net nadat ik gepost had, knalde de wifi er weer uit. En kom ik er ook niet meer op, alleen via ethernetkabel.

René
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Controleer op alle computers de netwerknaam op geldigheid en dat deze allemaal verschillend zijn. Zie ook mijn vorig bericht.
Zijn er meerdere wifi-netwerken beschikbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Deze laptop hoort niet in het netwerk hier thuis. Het is de laptop van de dochters van vrienden. Maar ik heb de indruk dat er allerlei moeilijke verbindingen gemaakt zijn. Ik weet dat ze via een andere computer ook op deze konden inloggen om te kijken wat de dochters uitvoerden. En er zaten/zitten ook allerlei vpn connecties op naar kantoornetwerk(en).
Zou ik hem niet helemaal 'schoon' kunnen maken qua netwerken e.d.? Of moet ik daar een schone windowsinstallatie voor doen? Ik denk dat het daar op vast zit namelijk.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Lees dit artikel van Microsoft eens om de TCP/IP instellingen te restten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/299357

Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
renemeutstege
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:58

Hoi,

Nee, ook niet gelukt :(
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zou ik hem niet helemaal 'schoon' kunnen maken qua netwerken e.d.? Of moet ik daar een schone windowsinstallatie voor doen? Ik denk dat het daar op vast zit namelijk.
Als een schone Windows installatie geen probleem is mag je dat doen. Backup de persoonlijke bestanden en persoonlijke instellingen zoals gebruikersnamen en wachtwoorden.
Laat even weten wat je gaat doen anders kijken we verder.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”