Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

Ik heb een malware in mijn NAS synology zitten, ik heb een virus expert van Norton aan de lijn gehad en heeft mijn laptop geheel na gekeken en niets kunnen vinden, nu denkt hij dat deze malware in mijn Synology zit en deze moet formatteren en alles er nieuw op moet zetten.
De antivirus van Norton maar ook malwarebytes en Defender vinden de malware op mijn NAS zetten het in quarantaine en toch blijft het terug komen.

Voordat ik de NAS opnieuw installeer probeer ik het via deze weg, weet iemand hoe ik dit kan verwijderen zonder data verlies???
Ik weet dat ik eerst een logje moet maken maar dacht malware zit op mijn NAS dus wist ik niet of dit op het logje komt.




Gr Antoine
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Weet je ook welke malware en wat zijn de symptomen ?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

ik heb er 3 dagen geen last van gehad van deze Malware en nu staat hij weer op mijn Nas.
heb er ook een print screen bijgevoegd van defender.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

wist niet dat er geen jpeg bestanden mocht toevoegen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:filefind
{01C7C80F-DA6A-4698-BA70-4DA27991C5A9}
{08629A58-75ED-46AA-8646-8C7015698215}
{FEF85651-4DD3-461C-AB7B-44FC3276E219}
:regfind
{01C7C80F-DA6A-4698-BA70-4DA27991C5A9}
{08629A58-75ED-46AA-8646-8C7015698215}
{FEF85651-4DD3-461C-AB7B-44FC3276E219}
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

hierbij het systemlook bestand.

gr Antoine
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Start opnieuw Afbeelding SystemLook_x64 middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:reg
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{01C7C80F-DA6A-4698-BA70-4DA27991C5A9} /s
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{01C7C80F-DA6A-4698-BA70-4DA27991C5A9} /s
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Maintenance\{FEF85651-4DD3-461C-AB7B-44FC3276E219} /s
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Plain\{FEF85651-4DD3-461C-AB7B-44FC3276E219} /s
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{FEF85651-4DD3-461C-AB7B-44FC3276E219} /s
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

hierbij het log bestandje, deze scan was in 1 seconde klaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

hierbij het fixlogje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

niets gevonden, maar scant alleen C:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je computer is in ieder geval schoon.

Ga met de verkenner naar de map C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner of C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner, afhankelijk van de Windows versie.
Rechtsklik op Afbeelding OnlineScannerApp.exe en klik op Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
Klik op "Advanced Settings" en vink aan:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology
-
Bij "Current scan targets: Operating memorty, Loacal drives:", klik op Change....
  • - Selecteer daar station V: (je NAS station zoals te zien is in je screenshot)
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.

Klik op Start
De virus definities worden eerst gedownload, wacht geduldig.
Daarna wordt de computer gescand. Dit kan even duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
antoinebucket
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:55

als ik administrator het progje opstart staat er geen nas tussen, wel als ik het progje dubbel aan klik dan kan ik V: wel selecteren.
progje heeft niets gevonden, maar als ik met malwarebytes scan vind ik wel wat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Post het logbestand van Malwarebytes:

Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”