Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Lorne
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:08
Contacteer: Website

Hallo,

de afgelopen periode veel nieuwe software geprobeerd en weer verwijderd.
Ik heb het vermoeden dat niet alles even netjes is opgeruimd en dat mijn pc hier last van heeft.
Daarnaast wil ik checken of er sprake is van malware oid.

In de bijlage de logfile van rsit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lorne
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:08
Contacteer: Website

Als eerste: bedankt dat je wilt helpen. Ik ben altijd erg blij dat mensen deze moeite willen nemen. :D

De logfiles zijn bijgesloten.

Lorne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

de afgelopen periode veel nieuwe software geprobeerd en weer verwijderd.
Ik heb het vermoeden dat niet alles even netjes is opgeruimd en dat mijn pc hier last van heeft.
Ik weet niet welke programma's jij weg wil hebben dat is persoonlijk, dus loop zelf even je programmalijst door en wat je niet gebruikt verwijder je.


Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lorne
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:08
Contacteer: Website

Ik heb nog een aantal programma's verwijderd.
Wat mij wel opvalt is dat er meerdere versies van visual c++ in de lijst staan. Hier heb ik niets mee gedaan, maar ik vraag me af of dit wel handig is.

Overigens kan ik het window van Farbar niet sluiten. (ik heb ook niet de optie fixen aangeklikt)
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Lorne schreef: 02 feb 2017 13:15 Wat mij wel opvalt is dat er meerdere versies van visual c++ in de lijst staan. Hier heb ik niets mee gedaan, maar ik vraag me af of dit wel handig is.
Deze kan je allemaal laten staan.
Overigens kan ik het window van Farbar niet sluiten. (ik heb ook niet de optie fixen aangeklikt)
Fabar hoef je niet meer te doen ik vroeg of je ZHPCleaner wilde uitvoeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lorne
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:08
Contacteer: Website

Ik zie dat in de treath het laatste bericht is weggevallen, dus voor de zekerheid nog even opnieuw mij laatste reactie.

Ik had ZHPCleaner gedownload en gestart, waarna ik een foutmelding kreeg.
Vervolgens ook de alternatieve download geprobeerd, maar dat levert dezelfde foutmelding op.
(Variable must of type object).
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Het klopt ze zijn met forum updates bezig waardoor je antwoord was verdwenen.

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lorne
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:08
Contacteer: Website

Scan heeft gedraaid, geen gekke dingen.

Rapport in de bijlage.

Mijn volgende reactie gaat niet eerder dan zondag worden, vanwege training (dus geen laptop).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dan zie ik verder geen problemen en mag je de laatste stap doen;

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Lorne
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:08
Contacteer: Website

Delfix is uitgevoerd, pc opnieuw gestart, dus weer helemaal ok :-)

Dank voor de hulp.

Heb je iets van malware of andere gekke dingen gezien in de logs?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Nee er was geen malware of iets raars, maar bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”