Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Beste HJT'ers,

De laatste tijd reageert mijn laptop (HP Spectre x360, Windows 10) niet of traag op mijn ‘invoerapparaten’ (muis, toetsenbord, touchpad, touchscreen). Met grote regelmaat (maar niet voortdurend) komen een of meerdere van de volgende problemen voor, soms tegelijkertijd, soms niet:
- Het toetsenbord reageert traag, hapert. De cursor blijft knipperen, maar de karakters verschijnen secondenlang niet. En dan plots verschijnt het woord dat ik heb getypt. En soms verschijnt er niet alles wat ik reeds heb getypt, maar slechts een deel.
- Het touchpad reageert niet op mijn bewegingen. De muisaanwijzer is daarbij onzichtbaar.
- Mijn muis, verbonden via de interne BT-connectie van mijn laptop, hapert. De aanwijzer is wel zichtbaar, maar reageert niet op mijn bewegingen.
- Het toetsenbord werkt in z’n geheel niet meer. Dat gebeurde onder meer onlangs direct na het opstarten, terwijl ik daarvoor wel met mijn toetsenbord het wachtwoord van Windows kon typen.
- Het touchscreen reageert niet op mijn aanraking. Dit is slechts 1x voorgekomen, i.c.m. bovengenoemde problemen.

De eerste keer dat ik dit heb gemerkt, was op 2 februari jl. Daarna is dit geregeld voorgekomen. Zo ook nu. Ik heb mijn laptop gescand met McAfee (abonnement) en via HP gecheckt of ik updates van drivers nodig heb. Beide scans gaven geen meldingen. Ook Windows geeft aan dat mijn apparaat up-to-date is. Zie bijgaande logs van FRST.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gerard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Beste Peter,

Bedankt voor je reactie en hulp. Bijgaand de logfile.

Groet,

Gerard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Thanks. Zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Dank. Done.

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat ziet er ook goed uit.

Sluit alle openstaande programma's en vensters.
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hoe gaat het inmiddels met de laptop ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Gisteren en vandaag heb ik het probleem niet ervaren. Het is in de afgelopen tijd vaker voorgekomen dat het probleem zich dan wel en dan weer niet voordeed. Kan het zijn dat het probleem is verholpen door de handelingen die we hebben uitgevoerd? Of waren dat alleen maar scans die het besturingssysteem ongemoeid lieten?

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er is adware/browserhijacker verwijdert en zijn tijdelijke bestanden opgeruimd.
We doen nog een laatste controle.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Dankjewel voor de vlotte support. Hierbij het logfile'tje van Eset.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. We gaan afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com' en 'cnet.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Helaas is het probleem nog niet helemaal verholpen. Niet helemaal betekent: soms komen de karakters die ik typ met een vertraging van 3-4 seconden op het scherm en wordt daarbij wel eens een karakter overgeslagen. Dit probleem is te overzien, maar doet vermoeden dat er toch nog iets is dat de boel manipuleert.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”