Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.
Vandaag viel me op dat firefox haperde en de laptop continue een geluid maakte (denk de cooler). Ik heb hem opnieuw opgestart en vervolgens taakbeheer geopend. Nadat alles was opgestart gingen de "schijf"en "netwerk" keurig op 0%, maar de processor en geheugen blijven continue op resp. 25% en 35% staan. Ik heb géén programma's of internet op dat moment open staan. Zie afbeelding. Is dit normaal? Ik kan me herinneren dat ook de processor en geheugen op 0% stonden wanneer de laptop volledig herstart was.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Jolanda79 schreef: ↑01 mei 2017 20:54
Voor zover ik zie is de pc niet aan het updaten. Is dit in taakbeheer ook in te zien? Wellicht zie ik iets over het hoofd.
Je kan kijken of Windows aan het updaten is.
Download Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Heb je nog wel updates van Windows gehad de laatste maanden?
Ga naar Windows Update en laat hem eens zoeken naar updates.
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
De laatste keer bleek november 2016. Zojuist naar updates laten zoeken en geïnstalleerd. De processor gaat nu weer netjes naar 0%, het geheugen blijft staan op 43%.
Jolanda79 schreef: ↑03 mei 2017 12:12
het geheugen blijft staan op 43%.
Maak daar nog eens een printscreen van.
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Jolanda79 schreef: ↑04 mei 2017 22:06
Ik zie wel dat m'n anti virus bovenaan staat, maar weet eerlijk gezegd niet of dit normaal is qua verbruik?
Het verbruik kan per moment verschillen, maar hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Jolanda79 schreef: ↑08 mei 2017 10:39
Ik heb dit een dag in de gaten gehouden, het verbruik blijft ongewijzigd hoog (Eset). Verder werkt de pc prima, merk geen haperingen meer op.
Daar is niet echt een oplossing voor (of je moet Eset eens verwijderen en daarna opnieuw installeren)
De gebruikte programma's mag je weer verwijderen.
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Ik zal Esest eens vragen wat zij ervan vinden, van het hoge verbruik. Kan hem inderdaad ook opnieuw installeren
Wat ik wel dagelijks krijg is de melding uit de afbeelding. Ik heb dit met verschillende browsers en verschillende website. Dit ligt aan het netwerk? Of is het een pc-ding?
Groeten abbs Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators) Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.