Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Wanneer merk je deze vertraging ?
In welk programma ?
Gebeurt dit ook als je bijvoorbeeld tekst typt in Notepad ?

Rechtsklik op Start en klik daarna op Uitvoeren.
Typ CLEANMGR in het invoerveld en druk op de ENTER toets.
Schijfopruiming start nu, kies C:
Vink alleen aan:
- Gedownloade programmabestanden
- Tijdelijk Internetbestanden
- Bestanden met geheugendump na systeemcrash
- Prullenbak
- Tijdelijke bestanden
- Miniaturen
Klik op OK en daarna op Bestanden verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Het probleem doet zich in ieder geval voor als ik in MS Word werk en ook nu ik hier in deze browser deze tekst zit te typen.

Ik heb Cleanmanager uitgevoerd conform instructies. In mijn lijstje met opties kwam overigens de optie "Bestanden met geheugendump na systeemcrash" niet voor.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner/ (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Thanks.

Vandaag had ik weer zo'n situatie waarin mijn toetsenbord en touchpad niet reageerde. Touchscreen en muis werkten wel. Na enige tijd reageerden toetsenbord en touchpad weer.

Bijgaand het logbestand van ZHPCleaner.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan de knoppen Bestand, Map, Sleutel, Waarde, Browser, Taak, Service en Data.
    Klik op de knop Map en vink uit:
    • GEVONDEN map: C:\Program Files (x86)\QuickTime =>Riskware.QuickTime
      GEVONDEN map: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\QuickTime =>Riskware.QuickTime
    Klik op de knop Sleutel en vink uit:
    • GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{4D076AB4-7562-427A-B5D2-BD96E19DEE56} [secman] =>PUP.Optional.Camec
      GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\AppID\{4D076AB4-7562-427A-B5D2-BD96E19DEE56} [secman] =>PUP.Optional.Camec
    Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Hierbij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Vertel of er verbetering is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Helaas... Zojuist deed het touchpad het niet. En nog steeds vertraagd soms de weergave van de ingetypte karakters op het beeldscherm.

Ik zag zojuist (en ook soms bij eerdere haperingen) een icoontje van Synaptics Aanwijsapparaat in de statusbalk rechtsonder verschijnen (en verdwijnen). Dat gebeurde bijvoorbeeld ook toen mijn touchpad en beeldscherm een maand geleden uitviel, bedenk ik me nu. Is dat iets waaraan dit probleem kan liggen?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een hardware probleem is mogelijk.
Doe eerst nog onderstaande.

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Excuus voor de trage reactie. Het probleem heeft zich deze week niet voorgedaan, maar ik heb mijn laptop niet heel vaak gebruikt.

Bijgaand de logfile.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er staan wat foutmeldingen in je log betreffende Apple software.
Gebruik je dat niet de-installeer dan:
- Apple Application Support
- Apple Software Update
- Bonjour
- QuickTime 7
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gedewi33
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:54

Gedaan. Ik kijk het weer even aan.

Dank voor je hulp!

Gerard
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik kijk het weer even aan.
Dat is prima.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”