Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Vandaag viel me op dat firefox haperde en de laptop continue een geluid maakte (denk de cooler). Ik heb hem opnieuw opgestart en vervolgens taakbeheer geopend. Nadat alles was opgestart gingen de "schijf"en "netwerk" keurig op 0%, maar de processor en geheugen blijven continue op resp. 25% en 35% staan. Ik heb géén programma's of internet op dat moment open staan. Zie afbeelding. Is dit normaal? Ik kan me herinneren dat ook de processor en geheugen op 0% stonden wanneer de laptop volledig herstart was. Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Ik zie dat de afbeelding er niet bij zat, hierbij alsnog mijn afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Is de pc niet met één of andere update bezig?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Hi Abbs,

Voor zover ik zie is de pc niet aan het updaten. Is dit in taakbeheer ook in te zien? Wellicht zie ik iets over het hoofd.

In de bijlage de 2 logjes
FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Jolanda79 schreef: 01 mei 2017 20:54 Voor zover ik zie is de pc niet aan het updaten. Is dit in taakbeheer ook in te zien? Wellicht zie ik iets over het hoofd.
Je kan kijken of Windows aan het updaten is. :)

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Heb je nog wel updates van Windows gehad de laatste maanden?
Ga naar Windows Update en laat hem eens zoeken naar updates.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Hi,

De laatste keer bleek november 2016. Zojuist naar updates laten zoeken en geïnstalleerd. De processor gaat nu weer netjes naar 0%, het geheugen blijft staan op 43%.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Jolanda79 schreef: 03 mei 2017 12:12 het geheugen blijft staan op 43%.
Maak daar nog eens een printscreen van.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Afbeelding

Ik zie wel dat m'n anti virus bovenaan staat, maar weet eerlijk gezegd niet of dit normaal is qua verbruik?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Jolanda79 schreef: 04 mei 2017 22:06 Ik zie wel dat m'n anti virus bovenaan staat, maar weet eerlijk gezegd niet of dit normaal is qua verbruik?
Het verbruik kan per moment verschillen, maar hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Ik heb dit een dag in de gaten gehouden, het verbruik blijft ongewijzigd hoog (Eset). Verder werkt de pc prima, merk geen haperingen meer op.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Jolanda79 schreef: 08 mei 2017 10:39 Ik heb dit een dag in de gaten gehouden, het verbruik blijft ongewijzigd hoog (Eset). Verder werkt de pc prima, merk geen haperingen meer op.
Daar is niet echt een oplossing voor (of je moet Eset eens verwijderen en daarna opnieuw installeren)
De gebruikte programma's mag je weer verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Ik zal Esest eens vragen wat zij ervan vinden, van het hoge verbruik. Kan hem inderdaad ook opnieuw installeren :)

Wat ik wel dagelijks krijg is de melding uit de afbeelding. Ik heb dit met verschillende browsers en verschillende website. Dit ligt aan het netwerk? Of is het een pc-ding?

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lees het volgende eens door: https://support.mozilla.org/nl/kb/foutm ... ng-mislukt
Het zijn zeker pagina's met alleen HTTP, de browsers gaan nu fout meldingen geven als de site geen certificaten hebben: https://tweakers.net/nieuws/76556/brows ... notar.html
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”