Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Hi,

Het probleem doet zich voor bij verschillende websites, zowel met als zonder HTTPS. Het gebeurt random. Voor mijn gevoel heeft het of met de internetsnelheid te maken (zou dat kunnen?) of met de laptop. Misschien is de laptop op aan het raken, hij is nu precies 4 jaar oud. Het gebruikt geheugen blijft hoog (ben met Eset aan het mailen nu) en gisteren haperde de online radio die ik aan het beluisteren was. Dit gebeurde toen ik daarnaast nog een nieuw tabblad wilde openen. Het gebeurt ook wanneer ik lokaal op de laptop iets open.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op TEST STARTEN.
Wacht tot dit klaar is en klik dan op DIT RESULTAAT DELEN.
Klik vervolgens op het tabblad FORUM en daarna op KOPIËREN en plak de link in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is netjes doe het volgende eens:

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen" <== Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jolanda79
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11

Done, alleen ik dacht dat ik de uitgeschakelde services had genoteerd maar dat bleek niet zo :oops: Nu staat alles dus uitgeschakeld en weet ik niet of er services bij zijn die echt aan moeten staan? De pc werkt weer prima overigens, naast de services heb ik NOD32 geupdated naar de versie 10 waarmee het verbruik naar nog geen 30mb is gegaan :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dit zijn je "Opstarters" zet aan:
Canon IJ Networek..
Classic Start Menu
IDT PC Audio
PowerDVD RC Service
Synaptics TouchPad Enhancen...


De andere kan je aanzetten indien nodig, maar test het eerst zo hoe je pc blijft draaien.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”