Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

Goededag, mijn laptop is al zolang ik hem heb traag. Dat is sinds begin dit jaar. Het is geen nieuwe. Hoewel ik niet denk dat er een virus of malware op zit, wil ik het tocht uitsluiten. ESET smart security en malware bytes leveren geen meldingen. maar dat dacht ik ook van mijn desktop, en ook daar werd door jullie wat gevonden. in bijlage het resultaat van FRST
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

goedemorgen, bijgaand het logbestand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)


Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

EEK heeft niets gevonden. Zie bijlage.
Ik vind laptop nog steeds traag aanvoelen voor een i7, maar misschien is dat een verkeerde verwachting?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


1. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

2. Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.


    Merk je hierna verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

bijgaand resultaat JRT (niets gevonden). Op zich positief, maar laptop voelt traag bij opstarten en ook bij bijv opstarten internet (via chrome)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<===Noteer wat ingeschakeld staat.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

Laptop voelt een stuk sneller aan.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

jpe schreef: 25 mei 2017 00:50 Laptop voelt een stuk sneller aan.
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles inschakelen".
  • Klik rechtsboven op "Toepassen" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe werk hij dan, werk de pc nog goed ga dan naar tabblad opstarten en schakel één item weer.(bevestig dit weer)
En zo kan je dan kijken welk programma je pc vertraagd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

Hallo Abbs, als alle toepassingen uitgeschakeld staan, is laptop sneller. Er is dus inderdaad een programma wat de boel vertraagt. In je aanwijzing hieronder staat dat ik ze allemaal moet inschakelen, maar dat zal toch wel 'één voor één moeten gebeuren? Stuk voor stuk 1 uitschakelen kan natuurlijk ook, maar dan blijft hij traag tot je de boosdoener hebt uitgeschakeld.
Ik ga ze nu dus maar 1 voor 1 weer aanzetten. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

jpe schreef: 25 mei 2017 17:10 Hallo Abbs, als alle toepassingen uitgeschakeld staan, is laptop sneller. Er is dus inderdaad een programma wat de boel vertraagt. In je aanwijzing hieronder staat dat ik ze allemaal moet inschakelen, maar dat zal toch wel 'één voor één moeten gebeuren? Stuk voor stuk 1 uitschakelen kan natuurlijk ook, maar dan blijft hij traag tot je de boosdoener hebt uitgeschakeld.
Ik ga ze nu dus maar 1 voor 1 weer aanzetten. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan hoor ik het graag.
Juist zo bedoel ik het ook :wink:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jpe
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2017 23:55

Hallo abbs, hartelijk dank weer voor de geboden hulp. PC is nog steeds geen wonder van snelheid, wat ik eigenlijk wel had verwacht voor een i7, maar heel acceptabel. Dankjewel!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ook een i7 kan traag zijn/worden, het totaal plaatje moet kloppen en alles slijt enz.
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”