Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Gedaan.. als laatste geeft de setup aan dat de Realtek PCIe FE Family Controller er niet is of in diepe slaap. Ik zou dan 'n kabel moeten aansluiten?
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Wellicht is het apparaat uitgeschakeld door een energie-instelling.

Kijk alle apparaten na waarbij een energiebeheer instelling is aangevinkt.
Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc
Rechtsklik het respectievelijke apparaat → tabblad Energiebeheer en vink de instellingen uit.


Een overzicht van welke apparaten een dergelijke instelling hebben, kun je als volgt verkrijgen:
Open een opdrachtregel met administratorrechten.
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: powercfg -devicequery wake_armed > %UserProfile%\Desktop\devices.log & start notepad "%UserProfile%\Desktop\devices.log"

Post het log in je volgende reactie.

Voorbeeld van een dergelijke instelling:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Ik heb letterlijk gedaan wat je me wilde laten doen.
Maar dit is wat ik te zien krijg met de opdrachten die ik van je kreeg...m.i, dus totaal niet wat ik er van verwachtte, als ik jouw bericht lees iig. https://justpaste.it/17eyy



Mvrgr

Erik
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kijk eens of er met deze driver update alles goed is geïnstalleerd w.b. de chipsetdriver en management Intel driver.
http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... etect.html

Indien die zijn geüpdated de Realtek herinstalleren en rebooten.
http://www.realtek.com.tw/downloads/dow ... wn=false#1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Dit is de schermprint van de eerste opdracht..

https://jpst.it/__Y8

Wat nu?
Toch een uninstall en herinstallatie?


Mvrgr
Erik
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Installeer de realtekdriver en kijk hoe dat gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Ik heb geluid.. gelukkig maar met Audicity én Ocenaudio kan ik nog steeds geen muziek van de pc opnemen (bv van een radiostation)....
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Ik begrijp niet wat ik hiermee aan moet... Er is voorzover ik weet geen probleem met de microfoon of de lijn ingang.
Met mijn oude programma kon ik de geluiden, de muziek die uit de speakers kwam, zonder enig probleem rechtstreeks opnemen. Daar kwam geen kabel of 🎤 microfoon aan te pas.

Wat als, ik de win 7 DVD opstart, volgt er dan een nieuwe installatie?? Of zal er een aanpassing van het huidige systeem volgen waardoor de audio drivers die middels de eerste installatie zijn geïnstalleerd wederom geplaatst worden waardoor eea weer als voorheen zou kunnen gaan functioneren?

Het gaat me er nogmaals om, dat ik geluid, muziek van 'n radiostation of muziek uit een film of cd, dat ik ook uit de speakers hoor, zonder wat voor andere hardware dan ook, rechtstreeks kan opnemen,.. zeg maar direct streamen en kan opslaan naar gelijk welk muziekformaat.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Door een nieuwe installatie van Windows 7 wordt in de regel de nieuwe audiodriver geleverd door Microsoft i.c.m. de driver van realtek de geluidskaart weer aan de praat gebracht. Heb je ook een backup van je andere drivers en je bestanden gemaakt? Dat zou ik eerst doen.
Lees dit artikel hoe je een backup van je stuurprogramma's kan bewaren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Met die back-up info kan ik wel wat..maar 'n win7 herinstallatie vind ik wel erg rigoureus.... :shock:
Kan dat nou echt niet anders?
Gebruikersavatar
Erik2010
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:41

Is er nog hoop? :?: Een herinstallatie alléén maar om audiodrivers gaat me toch echt te ver... :(

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”