Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Hallo

Ik heb hier een Toshiba laptop van een neefje van mij, welke een zwart scherm geeft bij het opstarten. Opstarten in veilige modus werkt wel, dus daarom hoop ik via deze weg de oorzaak te vinden.



Bijgevoegd vindt u de FRST logs.
FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Gebruik je Windows en Office legitiem ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Beste Peter,

Ik zou het niet durven zeggen! Volgens mij is de laptop nog niet zo oud, dus lijkt het mij aannemelijk dat de Windows er gewoon bij geleverd is.
Hoe kan ik dit nagaan?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hoe kan ik dit nagaan?
Vragen aan de eigenaar van deze laptop.
Er staan programma's op die het mogelijk maken om Windows of Office niet legitiem te gebruiken. Dit kunnen ook restanten van dergelijke hacktools zijn.
Hacktools kunnen het systeem trager en ook onveiliger maken.

Het is tegen de regels om mensen met een illegaal Windows besturingssysteem te helpen, vandaar eerst deze vraag.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Even geïnformeerd, naar zijn weten is het gewoon een legale versie van Windows die er op staat. Dus als er programma's staan die anders voor doen komen zie ik er geen probleem in dat deze eventueel in het proces ook gewoon verwijderd worden!

Hopelijk komen we tot een oplossing.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, we gaan verder.

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Bijgevoegd vind u de Fixlog.
Betreffende MCAffee weet ik niet of de stap die hij maakt tijdens opnieuw opstarten goed geslaagd is. Omdat ik niet normaal kan opstarten of op de normale manier (F8) veilige modus kan starten.
Fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Probeer nu de volgende programma's te de-installeren:
  • ByteFence Anti-Malware
  • Java 8 Update 45
  • Wajam
Mogelijk lukt dit niet vanwege veilige modus. Meldt dit dan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

ByteFence en Wajam heb ik kunnen uninstallen. Java lukt niet inderdaad, omdat er geen toegang is tot de Windows Installer.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Kan je nu Windows in normale modus starten ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Nee, nog niet helaas. Het scherm wisselt nu wel om de 20 tellen van 'uit' zwart naar digitaal zwart met een muis cursor, als je begrijpt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Herstart de computer in veilige modus met netwerk-ondersteuning.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Bijgevoegd het logbestand van Listchkdsk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
JohanPG
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2011 19:19

Ik heb de actie uitgevoerd. Hij heeft zeker 4 uur lang op 10% gestaand. Toen ik net weer keek stond de laptop op stanby achtige stand. Zou het proces dan afgerond zijn, of heeft het te lang geduurd?
Als ik hem opstart geeft hij nog steeds het zwarte scherm.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”