Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hallo,
sinds een paar weken worden soms websites niet geladen.
Niet in Chrome (net weer opnieuw geinstalleerd), dan weer wel in IE, soms niet in Firefox.
Het lijkt niet te liggen aan de browsers, maar zeker weet ik dat niet.
Ik draai nog Vista 64 bits (updaten gaat niet meer, net zo min als updaten Chrome).
Virusscanner is Avast Free, firewall Windows, gescand met Malwarebytes en Spybot.
Indexeringen schijven staan uit evenals windows update (pakte 18% CPU terwijl er geen updates komen).

Graag advies.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Aanvulling:
met: "netsh int ip reset c:\resetlog.txt" TCP/IP opnieuw ingesteld.
Er is verbetering, maar sommige sites laten niet of deels,
of het laadcirkeltje bij Chrome blijft draaien.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Verwijder je verouderde:
Java 8
Malwarebytes Anti-Malware versie 1.75.
Spybot - Search & Destroy

Herstart je pc en doe het volgende:


Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,
3 x verwijderd, spybot gaf wel een melding over service.
Ik krijg Malwarebytes niet gedownload, met chrome krijg ik telkens een file "Niet bevestigd nnnn.crdownload",
met IE lukt het ook niet, net zo min als met Firefox...
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hoi,
3 x verwijderd, spybot gaf wel een melding over service.
Ik krijg Malwarebytes niet gedownload, met chrome krijg ik telkens een file "Niet bevestigd nnnn.crdownload",
met IE lukt het ook niet, net zo min als met Firefox...
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

sorry voor 2x versturen,
na verschillende pogingen is het nu met FF gelukt, scannen nu dus.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

resultaat: geen problemen, zie report
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Voer Farbar Recovery Scan Tool nog eens uit (zet indien nodig eerst een vinkje voor Addition) voor je op scannen klikt.
Plaats daarna de nieuwe logjes als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Hier zijn ze:

Overigens, de ene keer komt een website pas na F5, en de andere keer na een tijd wachten, en af en toe meteen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Filmpjes op youtube beginnen op lage resolutie en bij hogere resolutie stoppen ze steeds na een paar seconden.
Ik meen me te herinneren dit al een eerder opgelost te hebben mbv deze site, maar ik kan niet meer terugkijken helaas.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Heb je de onderstaande proxyserver bewust ingesteld? Want de XS4ALL-webproxy heb je eigenlijk helemaal niet nodig.
wwwproxy.xs4all.nl:8080
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Maxstar, dank je voor het overnemen.

die proxy komt nog uit de tijd dat ik bij XS4ALL zat, neem ik aan,
dat is al vele jaren geleden (misschien wel 10 jaar).
Wat doe ik ermee?
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Overigens,
sinds die tijd zit ik bij KPN.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Herstart hierna de computer en plaats een nieuw logje van FRST.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
P. Sanders
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:35

Fix, herstart en scan uitgevoerd. Probleem blijft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”