Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Mijn laptop start enorm traag op. (Windows 7)
Ook het opstarten van mijn internetverbinding gaat heel traag +/- 3 a 5 minuten tegen dat hij verbinding heeft gevonden.
Ook mijn programma's starten in het begin heel traag op.

Ik heb al ccleaner, AVG laten hun werk doen en ook gedefragmenteerd.
Helaas ... niet beter.
Ik denk dat er teveel op de achtergrond mee opstart in het begin (aanleggen laptop)

In bijlage FRST en Addition logje.
Kan er hier iemand helpen? :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Heb je "Windows Live" op deze computer gehad en verwijdert ?

Sluit als eerste alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
Herstart de computer.

Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

AVG Web TuneUp is verwijderd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Hier mijn Fixlog bestand.
Fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel of er verbetering merkbaar is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Hier het bestand waar je om vroeg:
AdwCleaner[C0].txt
Het opstarten is toch al iets verbeterd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Het opstarten blijft traaaaaaag pfffffff :(
+/- 4 a 5 minuten :(
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je ooit Windows Live op deze computer gehad en inmiddels verwijdert ?

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Het is best mogelijk dat Windows Live op deze computer heeft gestaan.
Dit is een Laptop die al in handen van mijn dochter en mijn vrouw is gevallen dus wat er zo al is mee gebeurt weet ik niet.
Ik ben deze aan het opschonen om als reseve of voor op reis te gebruiken.
De opstart van Windows gaat nu redelijk goed maar dan is het toch lang wachten tot hij internetverbinding heeft en tot ik b.v. een softwareprogramma kan openen. Ik dacht dat er te veel op de achtergrond mee opstartte.
Hier het textdocument;
ZHPDiag.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
ZHPFix installeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik meerdere keren op "Suivant" en vervolgens op "Installer" om het programma te installeren.
  • Klik daarna op "Terminer".
Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://apis.google.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://clients5.google.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://lh3.googleusercontent.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://notifications.google.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://ogs.google.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://play.google.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://ssl.gstatic.com  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://www.google.be  =>.Google Inc.
G0 - GCSP: Preferences [User Data\Default][HomePage] http://www.gstatic.com  =>.Google Inc.
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Symantec  =>.Symantec
HKCU\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKCU\SOFTWARE\Opera Software  =>.Opera Software
O43 - CFD: 18/10/2015 - [] D -- C:\Users\Caroline\AppData\Local\Avg2015  =>.AVG Software
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\1916A2AF346D399F50313C393200F14140456616]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\2A83E9020591A55FC6DDAD3FB102794C52B24E70]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\2B84BFBB34EE2EF949FE1CBE30AA026416EB2216]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\305F8BD17AA2CBC483A4C41B19A39A0C75DA39D6]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\367D4B3B4FCBBC0B767B2EC0CDB2A36EAB71A4EB]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\3A850044D8A195CD401A680C012CB0A3B5F8DC08]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\40AA38731BD189F9CDB5B9DC35E2136F38777AF4]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\43D9BCB568E039D073A74A71D8511F7476089CC3]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\471C949A8143DB5AD5CDF1C972864A2504FA23C9]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\51C3247D60F356C7CA3BAF4C3F429DAC93EE7B74]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\5DE83EE82AC5090AEA9D6AC4E7A6E213F946E179]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\61793FCBFA4F9008309BBA5FF12D2CB29CD4151A]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\637162CC59A3A1E25956FA5FA8F60D2E1C52EAC6]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\63FEAE960BAA91E343CE2BD8B71798C76BDB77D0]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\6431723036FD26DEA502792FA595922493030F97]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\7D7F4414CCEF168ADF6BF40753B5BECD78375931]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\80962AE4D6C5B442894E95A13E4A699E07D694CF]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\86E817C81A5CA672FE000F36F878C19518D6F844]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\8E5BD50D6AE686D65252F843A9D4B96D197730AB]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\9845A431D51959CAF225322B4A4FE9F223CE6D15]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\B533345D06F64516403C00DA03187D3BFEF59156]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\B86E791620F759F17B8D25E38CA8BE32E7D5EAC2]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\C060ED44CBD881BD0EF86C0BA287DDCF8167478C]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\CEA586B2CE593EC7D939898337C57814708AB2BE]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\D018B62DC518907247DF50925BB09ACF4A5CB3AD]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\F8A54E03AADC5692B850496A4C4630FFEAA29D83]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
[HKLM\Software\Microsoft\SystemCertificates\Disallowed\Certificates\FA6660A94AB45F6A88C0D7874D89A863D74DEE97]  =>PUM.Misplaced.Certificate [Avast Software]
EmptyTemp
EmptyFlash
EmptyPrefetch
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.
ZHPFix uitvoeren:
  • Dubbelklik op de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk op de knop "Importeren".
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Hier zijn mijn bestanden:
ZHPFixReport.txt
Fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Vertel hoe het nu gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Osiris07
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2017 16:13

Oké even getest,
om +/- 11u52 laptop opgestart.
om +/- 11u54 Windows op scherm.
om +/- 11u56 internetverbinding.
om +/- 11u57 google chroom kunnen opstarten.
Dus van laptop aanleggen tot kunnen beginnen met software +/- 5minuten.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken met een andere tool.

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”