Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jan Roos
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017 23:05

Ik heb het stappen plan voor trage pc van Marieke uitgevoerd maar er is weinig verbetering te zien.
Ik gebruik Windows 10 64 bit.
Hoop dat jullie er iets mee kunnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Is dit probleem ineens ontstaan?

Ik zie dat je Malwarebytes Anti-Malware al gebruikt, doe daar eens een scan mee en plaats de uitslag.

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jan Roos
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017 23:05

Nee het trager worden is niet ineens gebeurd.
Bijgevoegd de scan log van malwarebytes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Een malware probleem zie ik niet we gaan eens verder kijken.
Is dit een laptop of desktop?
Is deze pc bedraad of via wifi aangesloten aan internet?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jan Roos
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017 23:05

Oke.
Dit is een laptop en via wifi online.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op TEST STARTEN.
Wacht tot dit klaar is en klik dan op DIT RESULTAAT DELEN.
Klik vervolgens op het tabblad FORUM en daarna op KOPIËREN en plak de link in je volgend bericht
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jan Roos
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017 23:05

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst welke zijn aangevinkt)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jan Roos
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017 23:05

Hallo
Het opstarten van de laptop is iets sneller geworden na je laatste tip maar het gebruik na het opstarten is wel wat sneller.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Jan Roos schreef: 12 aug 2017 12:48 Hallo
Het opstarten van de laptop is iets sneller geworden na je laatste tip maar het gebruik na het opstarten is wel wat sneller.
Schakel nu één voor één bij opstarten een item (die aangevinkt stonden) weer aan, herstart dan steeds je pc (zo kan je zien welk programma alles vertraagt)
Begin met je virusscanner aan te zetten enz.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Jan Roos
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2017 23:05

Alles gedaan en alles loopt weer redelijk.bedankt
Kan helaas door omstandigheden niet verder gaan.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Jan Roos schreef: 13 aug 2017 09:05 Alles gedaan en alles loopt weer redelijk.bedankt
Kan helaas door omstandigheden niet verder gaan.
Oke dat is goed, meer kunnen we er toch niet uithalen dan wat we nu hebben gedaan.

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”