Geachte ondersteuners,
ik heb 2 PC's (Master en Client) met software van Prosim 737 voor ondersteuning van de Boeing 737-800 simulator. Een aantal weken geleden werd gedurende de installatie van de software in de Master en Client PC (Prosim 737 Suite V 1.50) geïnfecteerd met een Trojan o.a. Heur:Trojan.Win32.Generic. Met de virusscanners Bitdefender en Kaspersky heb ik getracht de Trojans te elimineren. De logs zijn naar Bitdefender opgestuurd maar de virussen waren niet zichtbaar. Nadat het aantal Trojans uitbreidde heb ik besloten alle software van beide PC's te verwijderen, inclusief de backups. De Master PC heb ik in zijn geheel vervangen door een PC met Windows 10 Pro software (i.p.v Windows 7) en in de Client PC is alles gewist (met KillDisk) en voorzien van Windows 10 Pro (i.p.v. Windows 7) Hierna heb ik de originele software Prosim 737 suite V1.50 (zip) opnieuw van de Prosim site geladen. Omdat alle software was verwijderd en met nieuw geïnstalleerde Windows 10 was ik ervan overtuigd dat de virussen niet meer terug zouden komen. Helaas, na het downloaden van de Prosim Suite werd wederom beide PC's met dezelfde Trojan geïnfecteerd! Ik heb hierna de Farbar Recovery Scan Tool 64 bit geïnstalleerd.(voor logbestanden zie bijlage)
Hitman Pro en Emsisoft Emergency Kit herkennen de Trojan maar de geïnfecteerde (Prosim) bestanden (oa. CDU en MCP) kunnen niet gedesinfecteerd worden, en worden geheel verwijderd. Ik ben al circa 100 uur bezig om te proberen de Trojan te verwijderen maar ik mis de kennis hiervoor en u bent mijn laatste strohalm.
Graag uw expertise in deze, en ik wens u heel veel succes!!!
Bijlage: Hitman Pro- en Emsisoft Emergency kit scan.
http://www.filedropper.com/prosiminfection
Bij voorbaat dank!
Jean.