Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Hallo,

Ik heb sinds een maand problemen met mijn laptop.
Het opstarten neemt soms wel een kwartier in beslag. Ook het openen van Google Chrome of andere programma's neemt enige tijd in beslag. Ik heb over het algemeen redelijk veel geduld, maar het is best irritant als ik snel even iets op wil zoeken en mijn laptop en deze neemt uitgebreid de tijd om op te starten.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.


Groet,

Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Gebruik je Windows en Office legitiem ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Ja, beide gebruik ik legitiem!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik vraag dit omdat er een hacktool aanwezig is om Windows/Office legitiem te gebruiken.
Het is tegen de regels om dergelijke systemen op te schonen. Het gebruik van hacktools is niet zonder risico.
Als je Windows/Office legitiem gebruikt is de hacktool overbodig en zal dan ook verwijdert worden.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Java 8 Update 111
  • Java 8 Update 121
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Hoi PeterJ

Zojuist het stappenplan gevolgd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima.

Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Goede morgen,

Bij deze de screenshot van CrystalDiskInfo.

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je harde schijf heeft een aantal problemen. Hoe oud is deze schijf ?
Maak zo snel mogelijk backups van al je belangrijke bestanden.

We kijken of er nog wat te repareren is.
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Hallo PeterJ,

Geen idee hoe oud de harde schijf is, de laptop is in ieder geval vanaf februari 2013 in mijn bezit en heb ik nieuw gekocht in de winkel.

Gr. Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok. Het logje ziet er alvast goed uit.

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Goede middag,

Zojuist bezig meter uitvoeren van stap 1. Echter duurt het nu al een uur. Het enige dat ik zie is ' scanning and repairing drive (C:): 13% complete'. Het cirkeltje erboven blijft tot op heden wel draaien, maar hij staat nu al een uur op 13%.

Klopt dit?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat kan. Dit proces kan een poos duren. Wacht rustig af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Alles gedraaid en dit is de uitkomst!

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima.
Herstart de computer en vertel of er verbetering merkbaar is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Hallo PeterJ,

Ik merk zeker een lichte verbetering. Dus alvast dank daarvoor.
Na aanmelden blijft m'n schijf 5 a 10 minuten 100% in taakbeheer en is die ook flink aan het blazen, of dat ie wil opstijgen.

Groet,

Bas

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”