Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Hoi PeterJ,

Ik heb beide stappen zojuist doorlopen. Hierbij de logjes en screenshots.

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Alle acties zijn weer uitgevoerd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

De laptop is een stuk minder traag. Echter blijft de schijf af en toe nog momenten hebben van opstijgen en 100% aangeven.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken nog even naar de lijst van opstart-items als Windows start.

Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ in de invoerbalk MSCONFIG en druk op de enter-toets.
Het venster "Systeemconfiguratie" verschijnt nu.
Open het tabblad Opstarten en klik op Taakbeheer openen.
Doorloop de lijst met items en schakel de items uit die je niet telkens gebruikt als Windows start. In geval van problemen kan je deze eenvoudig weer inschakelen.
Laat in ieder geval je antivirus programma ingeschakeld.
Sluit het venster en herstart de computer.
Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Sjanbas
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2016 11:23

Hallo,

Lichtelijke verbetering is merkbaar.
Nog niet helemaal overtuigd.

Gr,
Bas
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan alle niet Microsoft services uitschakelen.

Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ in de invoerbalk MSCONFIG en druk op de enter-toets.
Het venster "Systeemconfiguratie" verschijnt nu.
Open het tabblad Services.
Let op: Plaats een vinkje bij Alle Microsoft-services verbergen.
Klik op Alles uitschakelen.
Sluit het venster en herstart de computer.

Als er nu verbetering is, schakel je deze 1-voor-1 weer in om te bepalen welke voor vertraging zorgt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”