Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

camel80 schreef: 15 okt 2017 12:11 nog steeds dezelfde problemen
Zet alles weer terug zoals het stond (zowel bij Services als bij Opstarten).
Wat je nu nog kan proberen om 100% malware uit te schakelen is:



Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
camel80
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 dec 2012 20:34

een bedreiging gevonden van een programmaatje dat ik al heel lang gebruik......Heb het verwijderd, maar het is niet de oplossing gebleken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Alleen het installatie bestand is verwijderd SetupImgBurn_2.5.7.0.exe.
Als laatste optie heb ik "gebruik systeemherstel" om terug te gaan naar een datum voor dit probleem kies de optie: Herstellen vanaf een systeemherstelpunt.
Uitleg: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ry-options
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
camel80
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 dec 2012 20:34

Ik heb via systeemherstel gekozen voor "deze pc opnieuw instellen". Maar helaas, het probleem bestaat nog steeds. Ongelooflijk. Dit is niet werkbaar.
Zodra ik een c of g of spatie intoets in een browser (willekeurig welke), is alle tekst weer weg. Ook in windows 10 heb ik dit probleem.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik ben bang dat er nog maar één optie overblijft "De pc opnieuw instellen" en daarbij de keuzen van "Mijn bestanden behouden" gebruiken.
Kies je hiervoor maak dan wel een back-up van al je belangrijke bestanden, e-mails, adressen enz.
Je weet nooit wat weg is, hier meer info: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ry-options

Een andere optie is om je vraag nog eens bij een bevriend forum neer te leggen, maak hier dan een nieuw onderwerp aan: Klik.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
camel80
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 dec 2012 20:34

Bedankt, de pc opnieuw instellen en bestanden behouden heb ik dus gedaan zonder effect.
Zal eens op het andere forum gaan kijken dan. Bedankt voor je aandacht.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

camel80 schreef: 15 okt 2017 17:23 Bedankt, de pc opnieuw instellen en bestanden behouden heb ik dus gedaan zonder effect.
Zal eens op het andere forum gaan kijken dan. Bedankt voor je aandacht.
Dit is heel apart, ik hou het in de gaten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”