Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Hallo.

Mijn PC draait windows 7 64bit

Sinds een tijdje begint alles in firefox (enige browser die ik gebruik) trager en zelfs regelmatig even vast te lopen, meestal na een minuutje of 5-10 surfen.
Eens dit gebeurt wordt ook mijn windows explorer traag.

Heb een paar maanden geleden wat problemen gehad met .wav files die bijna niet te verwijderen waren, ook niet met boot en unlock programma's.
Uiteindelijk wel oplossingen gevonden behalve voor 1 lege map die niet te verwijderen valt. Zou te maken hebben met metatags in de .wav files die niet correct werden gelezen.

Misschien heeft dit de aanloop geweest naar het tegenstrubbellen nu?

'k heb ondertussen ook ccleaner, mbam, spybot en jrt gedraaid, net als avira en windows is ook up to date.

De wifi verbinding is hier niet het van het (heeft in het verleden al wat problemen gebracht (zie oudere topics van mij)) maar ik heb nu wel de indruk dat er wat teveel rommel op de achtergrond meedraait en zo voor problemen zorgt.

Logjes in bijlage.

Alvast bedankt aan wie zich geroepen voelt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Afbeelding Reset Firefox.
Afbeelding Reset Internet Explorer.


Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Toch wel enkele gevonden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Vooral mee liftende PUP"s in je Downloads\ccsetup535.exe, ruim af en toe de installatie bestanden op (de meeste zijn van Ccleaner).
Merk je verbetering na deze schoonmaak actie?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

'k Heb nog niet "uitvoerig gesurfd", maar had al de indruk dat er een en ander vlotter ging na het resetten van de browsers.
Vanavond zal ik al een duidelijker beeld hebben, ik laat dan wel weten hoe het zit.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Muca schreef: 17 okt 2017 14:52 'k Heb nog niet "uitvoerig gesurfd", maar had al de indruk dat er een en ander vlotter ging na het resetten van de browsers.
Vanavond zal ik al een duidelijker beeld hebben, ik laat dan wel weten hoe het zit.
Dat is goed ik wacht het af :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Sorry abbs voor de late reactie, een paar privézaken hebben een enorm deel van mijn tijd ingenomen de laatste dagen...

Qua internet en pc loopt alles dus terug normaal, bedankt hiervoor!

Het enige waar ik nog mee zit is die ene map die op geen enkele manier weg te krijgen is, maar daar zal ik vroeg of laat wel een oplossing voor vinden.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Muca schreef: 23 okt 2017 21:19 Het enige waar ik nog mee zit is die ene map die op geen enkele manier weg te krijgen is, maar daar zal ik vroeg of laat wel een oplossing voor vinden.
Probeer LockHunter eens Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Bedankt,

maar Lockhunter doet er niks mee. 'k Had het eerder al geprobeerd, ook met een stuk of 3 soortgelijke programma's en zelfs command prompt...

De map zou zogezegd niet geblokkeerd zijn, maar ze kan niet gevonden worden om te verwijderen, terwijl ze wel gewoon tussen andere mappen staat.

'k zal ze er maar laten staan, gezien ze toch leeg is...
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Wat is precies de naam en locatie van de map (lukt het ook niet in veilige modus).
Staan je verborgen mappen niet aan?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Nee, veilige lukt ook niet, verborgen mappen staan niet aan...

C:\Users\Marc\Documents\Newsic\complete\r&s rs 923 90 mental overdrive 12000 ad
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Muca schreef: 25 okt 2017 21:47 C:\Users\Marc\Documents\Newsic\complete\r&s rs 923 90 mental overdrive 12000 ad
Dus de naam van de map is "r&s rs 923 90 mental overdrive 12000 ad" zo ja doe het volgende.


Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    
    C:\Users\Marc\Documents\Newsic\complete\r&s rs 923 90 mental overdrive 12000 ad;f
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Hier is het logje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Muca schreef: 28 okt 2017 21:57 Hier is het logje.
Hij werd niet gevonden maak eens een printscreen dat ik de goede locatie kan zien.
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”