Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste helper,

Op mijn laptop draait Windows10. Wanneer ik een applicatie opstart duurt het veel te lang voordat die opkomt. Mijn machine is een i7, dus hij moet een applicatie met gemak kunnen starten.
Wanneer ik Firefox start, zie ik een melding dat FF voorkomt dat een andere? pagina wordt geladen. Wanneer ik op allow klik, zie ik (bijvoorbeeld wanneer ik naar Hijackthis.nl ga) linksonder allerlei andere pagina's die schijnbaar worden 'geladen'.

Zoals voorgeschreven op dit forum heb ik Farbar Recovery Scan Tool laten draaien en stuur ik hierbij de logfiles mee.

Wil je met mij meekijken en mij adviseren wat ik kan doen om de narigheid van mijn laptop te krijgen?
Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Amazon 1Button App
Herstart de computer.

Stap 3:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
gertcor
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 aug 2009 21:45

Bedankt Peter3 voor je reactie.
Ik werk met Windows 7 SP1 zoals in m'n eerste bericht al aangegeven.
Ook werkte ik nog met IE11 en deze staat nog steeds op m'n laptop.
Chrome wilde ik eigenlijk niet installeren, op 15 september toch gedaan en het opstarten van dit forum gaat veel sneller (max. 3 sec.) en veel andere programma's gaan ook sneller maar HijackThis forum is een verademing.
IE gebruik ik nog zeer incidenteel.
Dus eigenlijk is het probleem opgelost en kan dit onderwerp worden gesloten.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Beste gertcor,

Dit topic gaat over Windows 10. Heb je soms in het verkeerde topic gereageerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Dank je wel.
Ik heb de stappen uitgevoerd zoals door jou beschreven.
Hierbij stuur ik de logfile.
Wil je er nog eens naar kijken alsjeblieft?

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Akkoord als het venster "Gebruikersvoorwaarden" verschijnt.
Klik op Scan.
Er wordt eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Opruimen.
In het venster 'Malwarebytes AdwCleaner – reiniging' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.
Na het verwijderen:
In het venster 'Herstart' klik op 'Reboot nu'.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Hoi Peter,

Hierbij het logbestand.

Wederom bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Niet zo goed.
Programma's starten traag op, en blijven eerst secondenlang in de titelbalk de melding Reageert niet weergeven.
Bij het starten van internet staat er bijvoorbeeld bij het laden van de pagina van Hijackthis: Firefox prevented this page from automatically redirecting to another page, waarna ik kan kiezen voor Allow of niet.

Vr groet
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken verder:

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen:
Als er niets wordt gevonden klik op "Finish" en sluit het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner".
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file..", geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens rechtsboven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Hierbij het logbestand.

Vr groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

ESET heeft wat oude installatiebestanden opgeruimd en ook wat bestanden van je D: schijf, waaronder ProduKey.exe


Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Hierbij het logbestand.

Met vr groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi, dat ziet er normaal uit.

Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
DocAsksForHelp
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mar 2008 22:09

Beste Peter,

Hierbij het resultaat van de scan.

Windows PowerShell
Copyright (C) 2016 Microsoft Corporation. All rights reserved.
PS C:\WINDOWS\system32> SFC /SCANNOW
Beginning system scan. This process will take some time.
Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
PS C:\WINDOWS\system32>

Helaas zijn de klachten nog steeds dezelfde: FF en applicaties starten traag op. Er verschijnt na opstarten in de titelbalk eerst een tijdje: Reageert niet.

Met vr groet

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”