Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Met wat voor IP scanner scan jij je pc die dat vind?

Reset je Windows Firewall eens (je kan voor de zekerheid eerst een back-up maken van de instellingen staat ook inj de uitleg.)
Dit houdt in dat alle geïnstalleerde programma's en verbindingen met onder andere het internet opnieuw toestemming moeten krijgen van de firewall,
hiervoor zal Windows 10 in het begin veel meldingen geven, ik laat dit doen omdat ik veel instellingen zie die met malware of spelletjes
hebben te maken en ik zo niet het verkeerde verwijder.
Uitleg: https://theitbros.com/reset-windows-10- ... s-default/


AfbeeldingAfbeelding

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
crins
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:01
Contacteer: Website

Dag.
Ik scan met: 'Advanced IP Scanner' Haal ik daarmee ok malware binnen?
Windows Firewall is gereset.
En logs in de bijlage.

Nogmaals dank voor je tijd en moeite!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Het ziet er verder netjes uit, die IP van RoutIT staan er weer in dus je gebruikt iets wat aan hjn gekoppeld mis: https://routit.nl/oplossingen/voip/
Is niet voor je werk, overleg via, of via een Cloud dienst dit zou je toch zelf even moeten nakijken.

Met het volgende programma gaan we onder andere je Temp mappen legen:

Download Afbeelding TFC en plaats het op je bureaublad:
(Klik op 'TFC')

TFC gebruiken:
Let op: Sluit eerst alle openstaande programma's!
Start TFC.
(Alle programma's worden afgesloten en alle icoontjes op je bureaublad kunnen verdwijnen tijdens het opruimen. Dit is normaal.)
In TFC, klik op Start en wacht geduldig tot het opruimen klaar is. Dit kan enige tijd duren.
Na het opruimen verschijnt onder de knop Start het aantal opgeruimde MB's.
Sluit TFC en herstart de computer.


Hoe draait je pc nu na deze grote opruim beurt van alle gebruikte programma's?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
crins
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:01
Contacteer: Website

Dank,

Morgen ga ik de temp mappen legen.
RoutIT zou dus iets kunnen zijn van een ander bedrijf op hetzelfde lan (ik werk in een bedrijf-verzamel-gebouw)
Ik vraag bij anderen na of zij een dergelijke VOIP oplossing gebruiken.

Tot morgen
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is goed ik hoor het wel, kijk meteen of er nog klachten zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
crins
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:01
Contacteer: Website

Ehm.. op de site van TFC staat dat het 'not suitable for windows 8.1 or 10' is. Ik gebruik Windows 10...
Toch doen?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

crins schreef: 25 jan 2018 14:18 Ehm.. op de site van TFC staat dat het 'not suitable for windows 8.1 or 10' is. Ik gebruik Windows 10...
Toch doen?
Ja hoor kan je laten uitvoeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
crins
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:01
Contacteer: Website

Done!
1.3GB verwijderd. Alles lijkt weer als een zonnetje te lopen.
Thanks!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Dan gaan we de laatste stap doen:

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.


Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
crins
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:01
Contacteer: Website

Done!
Thanks!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Bedankt en graag gedaan dan gaat deze naar opgelost :D
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”