Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Beste helpers van HiJackThis,

Ik kan, als ik mijn computer heb opgestart, niet naar mijn e-mailprogramma Outlook of naar het internet. De computer crasht dan. Dan start ik opnieuw op totdat het mij lukt, na een paar keer de aan- uit-knop te hebben gebruikt, want normaal afsluiten opstarten lukt dan niet meer. Ook kon ik de verkenner niet starten. De computer lijkt dan erg bezig te zijn met andere dingen dan met mij... :D. Het lijkt of de computer zwaar aan het updaten is of iets anders doet wat te veel vergt om normaal te kunnen computeren.
Toen ik de computer naar een herstelpunt wilde herstellen, bleek er geen herstelpunt meer te zijn. Heb zelf toen nog wel een gemaakt, maar dat was al na de problemen.
Ik verdenk AVG TuneUp van de problemen, maar ik durf dat programma niet te verwijderen, want dan verwijder ik meer. Ik heb wel bestaande verwijderde bestanden terug gezet vanuit TuneUp, waardoor ik ineens heel veel mapjes heb ik C:, die er voordien niet waren.
Het liefst wil ik Windows er weer schoon op hebben, met behoud van mijn bestanden en apps, maar durf niet goed. Bang om bestanden te verliezen.
Ik gebruik AVG-PRO en TuneUp dus, maar ook MarwareBytes Anti-Malware en Adw.Cleaner en CCleaner.
Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Vriendelijke groet,
Nala
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Met al die problemen zou je het besten Windows 10 opnieuw gaan instellen.
Dit kan met "Mijn bestanden behouden" hier een uitleg Windows 10 opnieuw instellen.
Maar maak eerst voor de zekerheid backups van al je bestanden (Word), foto's, indien nodig E-mails enz <==dit is altijd aan te raden ook al mankeert een pc niks.

Als dat is gelukt en je heb nog vragen stel ze dan gerust.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Beste Abbs,

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van bestanden. Maar helaas heb ik ook de problemen behouden.
Ik kreeg net problemen toen in internet open had staan en Word wilde gebruiken om iets te knippen en plakken. De computer crashte en liet mij het volgende weten: Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. Voor meer informatie: www.windows.com/stopcode. Stopcode: DPC Watchdog Violation. En Malwarebytes, gisteravond opnieuw geïnstalleerd, rapporteerde: Website geblokkeerd. Website gedetecteerd als kwaadaardig: C:\Program Files (x86)Google\Chrome\Application\chrome.exe. Ik heb ook gisteravond ook Chrome opnieuw geïnstalleerd, evenals MMicrosoft 365 en alle apps daarbij behorend als Outlook en Word.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Met vriendelijke groet,
Nala
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Stel de gratis versie in van Malwarebytes Als je hem niet heb gekocht: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopi ... 25&t=21101

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Dag Abbs,

Hierbij mijn log en addition. Hoop dat zichtbaar is wat het probleem is.

Nala
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Er gaan en aantal dingen niet goed maar wat moeten we even uitzoeken.

Drive c: (Boot) (Fixed) (Total:117.64 GB) (Free:14.11 GB) NTFS
Drive d: (Data) (Fixed) (Total:871.51 GB) (Free:721.19 GB) NTFS
Drive e: (Recover) (Fixed) (Total:60 GB) (Free:37.85 GB) NTFS

Ten eerste je C: schijf word te klein om goed op te kunnen werken.
In je Windows staan nog veel fouten, ik zie Drive e: is dit een voor geïnstalleerde pc (is dit een laptop of desktop )
Wat is het merk en type van de pc?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Hallo,

Ik heb een MEDION AKOYA P6659 i7 laptop.

Hieronder wat Medion toen over deze computer schreef (juni 2016):
- Windows 10 Home - verbeterd startmenu, nieuwe functies, snellere prestaties, veilig en gemakkelijk.
- Zo nodig zorgen 8 GB geheugen en een NVIDIA GT 930M videokaart, dat ook 3D-werk, vele spellen en HD films geen probleem worden.
- Een IPS scherm met een FULL-HD resolutie zorgen voor het best mogelijke beeld in games, movies en on-line.
- Dankzij de snelle 128 GB SSD als primaire harde schijf zijn de wachttijden kort zodat je niet meer op je notebook meer hoeft te wachten.
- Als secundaire harde schijf zit er ook nog 1000 GB aan extra opslag in deze laptop zodat je naar hartelust alles op kan slaan wat je maar wil.

- De laatste AC Wireless standaard van Intel en Bluetooth 4.2 bevestigen het, deze notebook is overal klaar voor.

Specificaties
• CPU: Intel® Core™ i7-6500U Processor
• Besturingssysteem:
Windows 10 Home
• OS: Windows 10 Home
• Kloksnelheid: 2,5GHz
• Videokaart: NVIDIA® GeForce® 930M
• Geheugen: 8GB
• Geheugentype: DDR3L 1600 MHz
• Aantal geheugenbanken: 2
• Gebruikte geheugenbanken: 1
• SSD capaciteit: 128GB
• Harde schijf capaciteit: 1.000GB
• Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
• Multitouch beeldscherm: Nee
• Aspect ratio: 16:9
• Resolutie: 1920x1080 pixels
• Type beeldscherm: Mat scherm
• LED backlight: Ja
• Graphic Details:
NVIDIA® GeForce GT930 M met 2 GB DDR3 videogeheugen
Met een Nvidia GeForce 930M kaart in uw laptop heeft u straks veel voordeel bij multimedia zoals hoge kwaliteit films (1080P), dankzij de goede support van Nvidia is uw laptop straks compatible met de vele videogames. Door slimme NVIDIA® Optimus™ technologie weet de laptop zelf wanneer de zwaardere nvidia videokaart wel of niet gebruikt moet worden, hierdoor werkt u veel langer op een accu-lading wanneer u even niet gamed.

• Optische stations:
Dual Layer CD/DVD-ReWriter
• Geluid:
High Definition Audio (2-kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers
• Overige:
Mobile Intel® Skylake Chipset
Webcam en Microfoon ingebouwd: 1280 x 1024, 30 FPS
Intel WiDi voor draadloos zenden van FULL-HD beeld en 5.1 digitaal geluid naar uw compatible smart-tv of MiraCast adapter
128 GB snelle SSD harde schijf voor besturingssysteem en veel gebruikte programma's
2x USB 3.0 aansluiting
Solid Keyboard Door verzonken toetsen die losstaand van elkaar door de body van het notebook komen, typt u dadelijk gerichter en dus sneller !
FULL HD 1920 x 1080 scherm
• Accu aantal cellen: 4
• Accu capaciteit:
2950 mAh (44Wh)
• Bluetooth:
Geïntegreerde Bluetooth 4.2 module
• Verbindingen:
Algemeen
2x USB 3.0
2x USB 2.0
1x LAN (RJ45), netwerkaansluiting
1x Kensington slot, voor beveiliging tegen diefstal
Multikaartlezer (SD / SDHC / MMC / MS / MS-Pro)

Audio
1x Line out / Microfoon in (gecombineerd)

Video
1x HDMI uit, tv of monitoraansluiting
1x VGA (D-Sub) uit, monitoraansluiting
• LAN:
Netwerkkaart 10 / 100 / 1000 Mbit/s
• WLAN:
Draadloze netwerkkaart : Intel® Dual Band Wireless-AC 3165
• Software:
Besturingssysteem (OEM versie) : Windows 10 Home
Office 365 Home Premium nu 1 maand uitproberen (30 dagen trial versie)
Schaf Microsoft Office aan om Office-software met de volledige functionaliteit te activeren.
Windows® Essentials
Cyberlink Power2Go - Software voor branden van Backups of DVD films
Cyberlink PowerDVD - Software voor het kijken van DVD's en andere video's
Cyberlink Youcam - Webcam software die chatten nog leuker maakt
McAfee LiveSafe 2014 - 30 dagen trial

En het klopt dat sinds kort in C mappen aangemaakt zijn die er voorheen niet waren. Ik had gehoopt dat door Windows opnieuw te installeren, deze zouden verdwijnen, maar ze zijn er nog steeds.

Mvg, Nala
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Deze laptop moet als een kanon werken, om dit weer goed te krijgen is om hem terug te zetten naar fabrieks- installatie.

Herstel Fabrieksinstellingen

Een andere manier om problemen op te lossen is door uw systeem te herstellen naar de fabrieksinstellingen, U doet dit middels het drukken op F3 ten tijde van het opstarten of door op te starten vanaf de meegeleverde Application & Support CD/DVD.


Let Op!
Bij deze laatste methode wijzen wij u er op dat u zelf de persoonlijke gegevens op uw C: schijf dient veilig te stellen omdat deze partitie middels dit advies zal worden overschreven.

Als je deze stap heb gedaan, haal dan eerst alle Windows updates binnen test dan of alles goed werkt voordat je ander software installeert.
Kijk dan voor welke Office je kiest de online versie had je het over of de Office met een licentie code.
Ga daarna pas voor een virusscanner kiezen want je ben al beschermt door Defender.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Dag,

Wordt alleen C dan overgeschreven als ik op F3 druk tijdens het opstarten?
Ik heb mijn belangrijkste bestanden nl. in D staan, blijven die bestanden dan intact?
Ik heb Office 365 via mijn werk en mag deze ook privé gebruiken.
Ik hoef hierbij geen licentie in te voeren, wel mijn wachtwoord. Ik neem aan dat dit dan Microsoft 365 online is?

Ik wacht even uw antwoord af, voor ik verder ga.

Mvg,
Nala
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Nala schreef: 19 mar 2018 12:50 Wordt alleen C dan overgeschreven als ik op F3 druk tijdens het opstarten?
Ik heb mijn belangrijkste bestanden nl. in D staan, blijven die bestanden dan intact?
Zoals ik hier lees; , omdat alleen de "C:. Schijf wordt beïnvloed door een systeem te herstellen>
Bron: http://www.goescube.com/medion-restore-help/
Hieruit maak ik op dat D behouden blijft, maar let heel goed daarvoor op tijdens de recovery. (lees nog mijn tip)

Hier nog een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=vVqsTg5ww0E
Ik heb Office 365 via mijn werk en mag deze ook privé gebruiken.
Ik hoef hierbij geen licentie in te voeren, wel mijn wachtwoord. Ik neem aan dat dit dan Microsoft 365 online is?
Ja dat klopt dan kan je deze weer gebruiken.

TIP:
Dan nog even over wat op je D:/ Schijf staat, maak daar ook a.u.b. een back-up van op een externe schijf.
Waarom stel je voor dat ook al alles goed werkt je pc kapot gaat en je komt niet meer bij C & D schijf dan heb je alles nog op een externe schijf staan.
We kunnen maar niet genoeg hameren maak extra back-ups je ben zo alles kwijt (ook je E-mails en adressen).
Hierna kan je met een gerust hard je laptop opnieuw instellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Dag Abbs,

Ik heb de gehele procedure gevolgd als door jou aangegeven.
Het lijkt goed! Het heeft echt uren geduurd tot diep in de nacht, maar alles is/lijkt weer netjes. Heb nu net weer de belangrijkste programma's gedownload.
Uiteraard maak ik geregeld back-ups, eigenlijk moet je dit elke dag automatisch kunnen doen, maar zo'n externe harde schijf steeds aan je laptop, die ik ook verplaats, is ook niet fijn. En nadeel is dat je heel vaak tijdelijk bestanden op je computer hebt, die je niet naar de externe schijf wilt hebben. Ik moet nu geregeld de externe schijf opruimen, haha. Synchronisatie is bij mij niet optimaal dus. Daar moet ik nog een betaalbare oplossing voor vinden.
Tot zover bedankt.
Moet ik nog een programma o.i.d. draaien om te controleren of alles goed is en heb je advies qua virusscanner? Ben een beetje bang geworden na AVG Pro en AVG TuneUP. Die laatste installeer ik sowieso niet weer.
Graag hoor ik van je of het zo goed is.

Vriendelijke groet,
Nala
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Nala schreef: 20 mar 2018 19:35 Ik heb de gehele procedure gevolgd als door jou aangegeven.
Het lijkt goed! Het heeft echt uren geduurd tot diep in de nacht, maar alles is/lijkt weer netjes. Heb nu net weer de belangrijkste programma's gedownload.
Uiteraard maak ik geregeld back-ups, eigenlijk moet je dit elke dag automatisch kunnen doen, maar zo'n externe harde schijf steeds aan je laptop, die ik ook verplaats, is ook niet fijn. En nadeel is dat je heel vaak tijdelijk bestanden op je computer hebt, die je niet naar de externe schijf wilt hebben. Ik moet nu geregeld de externe schijf opruimen, haha. Synchronisatie is bij mij niet optimaal dus. Daar moet ik nog een betaalbare oplossing voor vinden.
Hiervoor heb ik nog een paar oplossingen:
1. Waar je online een back-up kan zetten die Stack: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopi ... 20&t=20011
Gratis 1000GB die kan je tussen door handmatig synchroniseren of word steeds automatisch gedaan.
2. Koop (ik zeg het makkelijk hoor) een USB-stick en gebruik die voor alleen de tijdelijke bestanden. Staan er weer genoeg op zet je ze pas op je externe HD.
Moet ik nog een programma o.i.d. draaien om te controleren of alles goed is en heb je advies qua virusscanner? Ben een beetje bang geworden na AVG Pro en AVG TuneUP. Die laatste installeer ik sowieso niet weer.
Je heb om even alles rustig te overdenken de standaard Defender.
Die AVG-TuneUP kan zeker beter niet meer erop zetten.
Wil je een gratis virusscanner of een betaalde, voordeel betaal niet die vervelende sluipreclame- of ineens ongewild programma's.
Gratis:
Kaspersky: https://www.kaspersky.nl/free-antivirus
Avira: https://www.avira.com/en/free-antivirus-windows
Bitdefender (Engels talig): https://www.consumentenbond.nl/virussca ... ee-edition


Dan betaald wil je een totaalpakket of alleen een virusscanner?
Daar staan een antal aan de top en lees dit ook een door Anti-virus

Dan extra erbij:
De gratis Malwarebytes.
Spywareblaster.

Dan zit je al aardig goed, verder bezoek niet de verkeerde pagina's om gratis software te downloaden vaak zitten extra programma's erbij.
Bij twijfel eerst vragen :)
Dus zet het even op en rijtje en kom je er niet uit gewoon vragen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Nala
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:39

Beste Abb,

Bedankt voor je adviezen. Stack lijkt me een goede en interessante oplossing.
Voorlopig Bitdefender free uitproberen en Malwarebytes heb ik altijd al.
Bedankt voor je hulp en ik zal een donatie sturen!
Keep up doing this good work!

Mvg,
Nala
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Bedankt en graag gedaan (ook voor de donatie) :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Software en Algemene vragen”