Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Hallo,

Ik heb last gehad van my-way.com 'malware'. Telkens kwam my-way.com naar voren. Ik heb nu via Malwarebytes en wat andere oplossingen geprobeerd mijn PC weer 'zuiver' te maken. Nu is mijn PC wel weer van het my-way.com verhaal af zo lijkt het, maar is de PC een stuk trager dan van te voren. Zouden jullie eens naar mijn HijackThis Log kunnen kijken?

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Bij deze de logjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Het programma Bonjour heeft problemen. De-installeer het daarom eerst.
Indien je dit gebruikt kan je het na het opschonen opnieuw installleren.
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Hallo!

Alvast bedankt voor je hulp zo ver!
Er zijn een paar dagen overheen gegaan, maar nu heb ik de tijd gehad en de fixlist gedraaid. In de bijlage de logfile.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Akkoord als het venster "Gebruikersvoorwaarden" verschijnt.
Klik op Scan.
Er wordt nu eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Opruimen.
In het venster 'Malwarebytes AdwCleaner – reiniging' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.
Na het verwijderen, in het venster 'Herstart' klik op 'Reboot nu'.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Het ziet er nu allemaal goed uit. Het internet lijkt ook weer sneller te werken. (Er hangt ondertussen ook een nieuw modem tussen). Nog geen last meer gehad van de My-Way.com.

Tot zover bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima, wil je het een paar dagen aanzien of kunnen we dit topic afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Paar dagen afkijken lijkt me goed!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok, we wachten af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Alles lijkt te werken! Topic mag gesloten worden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi zo, doe het volgende nog ter afronding.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”