Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jacquet de la guerre
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2012 11:54

hallo,
Ik heb zojuist voor de derde keer een probleem gepost. Ben ik misschien onzichtbaar of zo? Normaal kreeg ik altijd heel snel reactie, maar nu blijft die keer op keer uit...

Hoop dat ik nu wel contact krijg. Hopelijk geldt hier ook alle goede dingen in 3-en :wink:

Thea Derks
Gebruikersavatar
smeenk
Lid van verdienste
Berichten: 2383
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:42
Contacteer: Facebook

Hoi Thea

Ik vindt geen nieuwe posts van jouw op dit forum(op bovenstaande na dan)
De laatste post van jouw is meer dan een jaar oud: viewtopic.php?f=4&t=39837&p=385720#p385720
Kennelijk is er iets mis gegaan en zijn jouw nieuwe berichten niet doorgekomen.
Probeer het nogmaals zou ik zeggen, reageer maar gewoon op mijn bericht.

Groeten
Smeenk
Gebruikersavatar
Jacquet de la guerre
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2012 11:54

Hoi Smeenk,
Dank voor je reactie. Heel vreemd dat mijn berichten kennelijk steeds niet doorkomen. Hopelijk lukt het nu wel. Mijn laptop is uiterst traag en het (legaal aangeschafte) programma Dragon naturarlly speaking slaat voortdurend op tilt.
De viruschecker geeft geen problemen, behalve dat er 'overbodige' programma's op mijn computer staan, maar welke dat zijn, vertelt Avast er niet bij.
Ik werk met Windows10 (ook legaal, was een upgrade vanaf Windows8).

Hoop dat jij me kunt helpen!

dank en hartelijke groet, Thea Derks
Gebruikersavatar
smeenk
Lid van verdienste
Berichten: 2383
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:42
Contacteer: Facebook

Hoi Thea

Probeer eerst het volgende uit te voeren:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Gebruikersavatar
Jacquet de la guerre
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2012 11:54

Hoi Smeenk,
Dank voor je snelle reactie. Ik had gisteravond al de malwarebytestool gedraaid, die vond liefst 123 'potentiële bedreigingen' - allemaal iets met PUP, die heb ik in quarantaine laten plaatsen.
Ik heb nu ook FRST gedraaid, bijgaand de twee logbestanden. Benieuwd wat jij ervan kunt maken!

Dank en groet Thea
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
smeenk
Lid van verdienste
Berichten: 2383
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:42
Contacteer: Facebook

Hoi Thea

Had je het logje van Malwarebytes nog opgeslagen?
Wil je die ook even als bijlage posten?
Ik kijk straks even naar je logbestanden.

Groeten
Henri
Gebruikersavatar
smeenk
Lid van verdienste
Berichten: 2383
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:42
Contacteer: Facebook

Ik heb je logbestanden bekeken, ik kom verwijzingen naar KMS tegen, dat wordt gebruikt om Windows of Office illigaal te gebruiken.
Je zegt dat je een legale Windows hebt, dus dan is die KMS helemaal niet nodig.
Mijn advies is om deze te verwijderen.

Ga naar Apps en Onderdelen en verwijder daar de volgende programma's:

KmsDashboard
KMSpico


Open de map Downloads en sleep de tool FRST64 naar je bureaublad!

Afbeelding Afbeelding

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jacquet de la guerre
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2012 11:54

Hoi Smeenk,
Dank voor je bericht. Ik had helaas Malware al verwijderd, omdat die de hele tijd mee opstart. Die KSM key is het probleem niet, die zit er al vanaf het begin op (om Office te laten draaien).

Pas sinds ik Dragon Naturally Speaking heb geïnstalleerd is de computer zo traag. Dat programma springt ook voortdurend op tilt (hij stopt opeens met opnemen, ik kan het mic ikoontje niet meer aan- of uitzetten), heel irritant.

Hoop dat je toch nog iets anders kunt bedenken. Ben vandaag alweer uren kwijt geweest omdat Dragon op tilt sloeg.

Dank weer voor het meedenken! Thea
Gebruikersavatar
smeenk
Lid van verdienste
Berichten: 2383
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:42
Contacteer: Facebook

Ik neem aan dat je het programma gekocht hebt?
Als dat zo is dan heb je wellicht ook recht op ondersteuning van de leverancier.
In eerste instantie lijkt het me een probleem met de software zelf omdat(zoals je zelf aangeeft) problemen begonnen zijn na het installeren van het programma.
Je systeem voldoet aan de systeemvereisten die deze software benodigd?

Ik vond ook nog dit:
http://www.nuance.com/products/help/dra ... s_slow.htm
Gebruikersavatar
Jacquet de la guerre
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2012 11:54

Hoi Smeenk,

Dank weer voor het meedenken. Nuance reageer nu niet meer, omdat ik de software al meer dan een jaar geleden kocht. Dank voor de link met tips.

Overigens, als ik die KSM weggooi, zou Office dan nog werken? Wellicht zit het probleem hem toch daarin, want ook Malware markeerde hem als hacktool.

Dank weer ! Thea
Gebruikersavatar
smeenk
Lid van verdienste
Berichten: 2383
Lid geworden op: 08 feb 2006 11:42
Contacteer: Facebook

Hoi Thea

Heb je de Software-installatie vanaf CD gedaan destijds?
Soms kan je voor Repair kiezen als je een installatie opnieuw start of bijvoorbeeld als optie bij de Uninstaller bij Apps en onderdelen.

Of KMS problemen veroorzaakt weet ik niet, veel mensen lopen malware-besmettingen op tijdens de zoektocht naar deze illigale software.
Als Office je goed bevalt en je deze ook bedrijfsmatig gebruikt dan zou je kunnen overwegen om er voor te betalen.

Groeten
Henri

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”