Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.
Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

fout 1316
Forumregels
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
Plaats hier a.u.b. geen FRST/RSIT/DDS/HijackThis logjes!
Deze sectie is alleen bestemd voor algemene computerproblemen.
Problemen die veroorzaakt worden door infecties zullen worden behandeld in de daarvoor bestemde sectie van het forum.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
fout 1316
Geachte,
Bij het verwijderen van een oude versie Open Office en het proberen installeren van een nieuwe verschijnt steeds de melding "fout 1316 account bestaat al". He is dus onmogelijk Open Office te installeren. Heb dan maar alles van Open Office geprobeerd zo goed mogelijk te verwijderen maar ook dat helpt niet.
Weet een van de specialisten soms raad? Tot elk verder nut post ik ook een HJT-logje op de daartoe bestemde plaats.
Bij voorbaat dank.
Bij het verwijderen van een oude versie Open Office en het proberen installeren van een nieuwe verschijnt steeds de melding "fout 1316 account bestaat al". He is dus onmogelijk Open Office te installeren. Heb dan maar alles van Open Office geprobeerd zo goed mogelijk te verwijderen maar ook dat helpt niet.
Weet een van de specialisten soms raad? Tot elk verder nut post ik ook een HJT-logje op de daartoe bestemde plaats.
Bij voorbaat dank.
- abbs
- Site Admin
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
- Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
- Bescherming: Emsisoft Anti-Malware
Re: fout 1316
Hallo,
Een onderwerp starten in het onderdeel HJT heeft geen nut omdat het niet om een virus gaat. (dus dat onderwerp sluit ik).
We kunnen kijken of ik nog restanten kan vinden die dit probleem veroorzaken, wat ik wel even wil aangeven is maak indien nodig back ups van
al je belangrijke bestanden die te makken heeft met een Office product zodat die veilig staan.
Download de
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Een onderwerp starten in het onderdeel HJT heeft geen nut omdat het niet om een virus gaat. (dus dat onderwerp sluit ik).
We kunnen kijken of ik nog restanten kan vinden die dit probleem veroorzaken, wat ik wel even wil aangeven is maak indien nodig back ups van
al je belangrijke bestanden die te makken heeft met een Office product zodat die veilig staan.
Download de

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Hallo abbs,
Hierbij de gevraagde logjes;
Hierbij de gevraagde logjes;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- abbs
- Site Admin
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
- Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
- Bescherming: Emsisoft Anti-Malware
Re: fout 1316
Hallo,
Heb je bewust voor WinThruster gekozen dit is een programma die je beter kan verwijderen.
Het kan meer schaden aan je pc toe brengen als verbetering, zo zie ik ook dat je menig andere cleaners heb gebruikt kijk daar mee uit.
OpenOffice 4.1.2 is ook niet goed verwijderd, we gaan kijken of ons dat gaat lukken om die te gaan verwijderen.
Ik heb een stappen plan gemaakt we gaan eerst de ongewenste programma's en bestanden verwijderen.
Stap 1.
Weg gaan naar
Programma's en onderdelen:
Stap 2.

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Stap 3.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download
Zoek.exe naar het bureaublad.
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
Heb je bewust voor WinThruster gekozen dit is een programma die je beter kan verwijderen.
Het kan meer schaden aan je pc toe brengen als verbetering, zo zie ik ook dat je menig andere cleaners heb gebruikt kijk daar mee uit.
OpenOffice 4.1.2 is ook niet goed verwijderd, we gaan kijken of ons dat gaat lukken om die te gaan verwijderen.
Ik heb een stappen plan gemaakt we gaan eerst de ongewenste programma's en bestanden verwijderen.
Stap 1.
Weg gaan naar

- Klik Windows knop plus R tegelijk in.
. Type appwiz.cpl in en klik OK.
- Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
- WinThruster
- Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
- Start indien nodig opnieuw op.
Stap 2.

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
Als administrator uitvoeren.
- Druk op de Fixen knop.
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Stap 3.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download

- Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
- Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
- Klik met de rechtermuisknop op Zoek.exe en kies voor de optie
Als administrator uitvoeren.
- Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
- Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Code: Selecteer alles
OpenOffice 4.1.2;u OpenOffice;z OpenOffice;a
- Klik nu op de knop "Run script".
- Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
- Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
- Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Gegroet,
1. Het progje WinThruster heb ik na het posten van het eerste bericht al gewist. Een mens laat zich daaraan vangen goed wetende dat het niet deugt. Tegen beter weten in....
2. Hierbij de gevraagde logjes. Het scannen is goed verlopen.
3. Mag ik nog wat vragen? Eergisteren verscheen de melding "your system is corrupt". Moet windows opnieuw geïnstalleerd worden? kan u aub eens nakijken of dit nodig is? Als dat mogelijk is natuurlijk. Zou u me ook kunnen laten weten welke beveiligingen ik best laat staan en welke best worden verwijderd?
Mijn dank is groot.
1. Het progje WinThruster heb ik na het posten van het eerste bericht al gewist. Een mens laat zich daaraan vangen goed wetende dat het niet deugt. Tegen beter weten in....
2. Hierbij de gevraagde logjes. Het scannen is goed verlopen.
3. Mag ik nog wat vragen? Eergisteren verscheen de melding "your system is corrupt". Moet windows opnieuw geïnstalleerd worden? kan u aub eens nakijken of dit nodig is? Als dat mogelijk is natuurlijk. Zou u me ook kunnen laten weten welke beveiligingen ik best laat staan en welke best worden verwijderd?
Mijn dank is groot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Hallo,
Nog vergeten te melden dat die melding maar twee keer verschenen is nadien niet meer. Raar....
Nog vergeten te melden dat die melding maar twee keer verschenen is nadien niet meer. Raar....
- abbs
- Site Admin
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
- Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
- Bescherming: Emsisoft Anti-Malware
Re: fout 1316
Je mag altijd vragenhekelgem schreef: ↑11 mei 2018 09:41 3. Mag ik nog wat vragen? Eergisteren verscheen de melding "your system is corrupt". Moet windows opnieuw geïnstalleerd worden? kan u aub eens nakijken of dit nodig is? Als dat mogelijk is natuurlijk. Zou u me ook kunnen laten weten welke beveiligingen ik best laat staan en welke best worden verwijderd?

Het is juist goed dat je dit aangeeft zo kunnen we eerst dit nakijken voor we verder stappen gaan ondernemen wat geen nut meer heeft.
Wat ik je wil mee geven na zo'n melding maak voor de zekerheid eerst een back-up van al je belangrijke bestanden, E-mails, Adressen, Word enz.
Zet dat op een externe schijf of USB-stick.
Dit is altijd aangeraden ook al heb je een gezonde pc.
Stap 1.
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

Typ DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (let op spaties voor elke /)
Druk op ENTER als de bewerking klaar is start de computer opnieuw op en doe meteen stap 2..
Stap 2.
Start weer cmd op zoals hierboven is beschreven en doe het volgende.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Hallo,
Heb een probleem: het maken van een screenshot. Met desktop is dat een fluitje van een cent maar met die tablet hier is het me een raadsel. Weet je soms raad? Is het een probleem als ik het scannen opnieuw uitvoer want dat is namelijk al gebeurd.
Excuus voor het vele ongemak.
Heb een probleem: het maken van een screenshot. Met desktop is dat een fluitje van een cent maar met die tablet hier is het me een raadsel. Weet je soms raad? Is het een probleem als ik het scannen opnieuw uitvoer want dat is namelijk al gebeurd.
Excuus voor het vele ongemak.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Hallo,
Ben eigenlijk wat verlegen. De knop printscreen staarde mij aan vanop het toetsenbord en ik zag het niet.
Zij hebben ogen en ze zien niet
Het enige dat ik nu nog graag zou weten is of scan nog eens mag uitgevoerd worden. Want dat was dus al eens gebeurd.
Met al mijn excuses hoor maar men kan van een ezel geen koerspaard maken nietwaar.....
Ben eigenlijk wat verlegen. De knop printscreen staarde mij aan vanop het toetsenbord en ik zag het niet.

Zij hebben ogen en ze zien niet

Het enige dat ik nu nog graag zou weten is of scan nog eens mag uitgevoerd worden. Want dat was dus al eens gebeurd.
Met al mijn excuses hoor maar men kan van een ezel geen koerspaard maken nietwaar.....
- abbs
- Site Admin
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
- Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
- Bescherming: Emsisoft Anti-Malware
Re: fout 1316
Hallo,
Het gaat toch over een pc en niet over een tablet?
Voer SFC /SCANNOW nog maar eens uit en vertel de uitslag.
Het gaat toch over een pc en niet over een tablet?
Voer SFC /SCANNOW nog maar eens uit en vertel de uitslag.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Hallo,
Heb de scan uitgevoerd die je gevraagd hebt. Kreeg als resultaat : Windows Resource Protection did not find any integrity violations".
Het toestel waar je naar vroeg is een Acer Iconia W700. Dit is een kleine laptop maar kan ook doorgaan voor een tablet vermoed ik. Is dat een probleem?
Nogmaals mijn dank voor je tijd.
Heb de scan uitgevoerd die je gevraagd hebt. Kreeg als resultaat : Windows Resource Protection did not find any integrity violations".
Het toestel waar je naar vroeg is een Acer Iconia W700. Dit is een kleine laptop maar kan ook doorgaan voor een tablet vermoed ik. Is dat een probleem?
Nogmaals mijn dank voor je tijd.
- abbs
- Site Admin
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
- Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
- Bescherming: Emsisoft Anti-Malware
Re: fout 1316
Dus met dit apparaat zijn we bezig?
Alle tools werken goed op dit apparaat, en het geeft aan dat er geen fouten zijn dus we gaan verder:
Maak eerst een backup van je register: https://www.computeridee.nl/workshop/ho ... indows-10/

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
Als administrator uitvoeren.
- Druk op de Fixen knop.
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Goeienavond,
Alles gedaan zoals je hebt gevraagd.
Hierbij het logje.
Alles gedaan zoals je hebt gevraagd.
Hierbij het logje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- abbs
- Site Admin
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
- Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
- Bescherming: Emsisoft Anti-Malware
Re: fout 1316
Hallo,
Start
CCleaner op.
Link: https://www.openoffice.org/nl/download/
Start

- Klik in de linker kolom op Cleaner.
- Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
- Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
- Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
- Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
- Sluit hierna CCleaner af.
Link: https://www.openoffice.org/nl/download/
-
- Lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2010 18:26
- Besturingssysteem: windows 7
- Bescherming: Norton Antivirus
Re: fout 1316
Beste abbs,
Het is allemaal prachtig gelukt. Gelukkig bestaan er specialisten als jullie die hier jullie tijd willen insteken.
Hartelijk bedankt voor je geduld en ongetwijfeld tot later.
Het is allemaal prachtig gelukt. Gelukkig bestaan er specialisten als jullie die hier jullie tijd willen insteken.
Hartelijk bedankt voor je geduld en ongetwijfeld tot later.