Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Kennis van me zijn pc reageerde 2 dagen heel traag, heb een scan gedraaid (mbam/eset online) en ccleaner gedraaid. Lijkt nu wel weer wat beter.
Helaas kan ik zelf de frstlog niet goed genoeg lezen. Kunnen jullie hier even naar kijken?

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
Klik op Start - Instellingen - Apps
De-installeer onder het kopje Apps en onderdelen de volgende programma's middels de knop Verwijderen.
  • Ask Toolbar Updater
  • CCleaner <-- verouderde versie
  • Java 7 Update 45 <-- verouderde versie
  • JavaFX 2.1.1
  • TeamViewer 11 <-- verouderde versie
Herstart de computer.

Stap 2:
Let op: Verplaats eerst het bestand FRST64.exe vanuit de map
C:\Users\J. Oppers\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\TempState\Downloads
naar het bureaublad. Maak geen snelkoppeling!

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Heb Ask Toolbar en Java FX verwijderd. De andere programma's heb ik verwijderd en de nieuwste versie van geïnstalleerd.

Verder heb ik AdWare nog gedraaid, deze heeft nog wat rotzooi wat te maken had met Ask verwijderd.

Heb de log toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Verder heb ik AdWare nog gedraaid, deze heeft nog wat rotzooi wat te maken had met Ask verwijderd.
Welk programma bedoel je precies ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Malwarebytes Adware bedoel ik, deze heeft rotzooi van de Ask Rookwaren verwijderd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
bierens42
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2014 14:14

Na wat vakantie zijn we er weer, sorry voor de late reactie!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het logje ziet er goed uit.
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”