Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
alex_probleem2
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:40

Goedendag,

Afgelopen April heeft Henri mij uitzonderlijk goed geholpen met mijn werk laptop (een welverdiende donatie! :D ) en nu keer ik terug om mijn normale laptop eens te laten screenen. Ik ben benieuwd of hij sneller kan worden, ik heb namelijk aardig wat veiligheidsprogramma's erop zitten Kaspersky, Private Internet Access (VPN), HTTPS Everywhere, Adblocker enz. en ik weet niet of deze mijn computer gewoon traag maken of dat er op de achtergrond dingen spelen (malware enz).

1. Ik heb het schoonmaakprogramma uitgevoerd inclusief mijn laptop gestofzuigd. En ook wat programma's uitschakeld bij het opstarten, wat een verbetering opleverde.
2. Ik vroeg me af of HTTPS Everywhere noodzakelijk is i.c.m. een VPN? (Private Internet Access heb ik een tijd geleden voor 2 jaar afgesloten). Laatst had ik een Kaspersky update en die kwam ook met een ingebouwde VPN service maar ik vond reviews die niet heel positief waren dus deze heb ik gedisabled.
3. Is het mogelijk dat mijn beveiligingsprogramma's conflicteren met ingebouwde windowsbeveiligingsprogramma's (bv. defender)?

MIjn probleem is niet heel urgent want mijn computer doet het vrij aardig, ik ben gewoon benieuwd of het sneller kan. Kortom, als er mensen zijn met urgentere problemen, geef ze gerust voorrang.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Met vriendelijke groeten,
Alex
Gebruikersavatar
alex_probleem2
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:40

Hierbij de logjes. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

alex_probleem2 schreef: 22 jun 2018 11:10 2. Ik vroeg me af of HTTPS Everywhere noodzakelijk is i.c.m. een VPN? (Private Internet Access heb ik een tijd geleden voor 2 jaar afgesloten).
Het zijn twee verschillende dienste, houd er rekening mee dat ze je pc enigszins vertragen en dat is vooral bij de grates VPN's
VPN versleutelt alleen verkeer tussen jou en de VPN-server, je computer neemt het IP adres van de VPN server aan waardoor die moeilijker is te traceren.
HTTPS Everywhere, deze zorgt ervoor dat je standaard HTTPS (encrypted) gebruikt waar mogelijk, wanneer er geen HTTPS-verbinding beschikbaar is zal er gewoon via HTTP een verbinding worden opgezet.
Hier meer over Uitleg.

Open de map Downloads en sleep de tool FRST naar je bureaublad!

Afbeelding Afbeelding

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alex_probleem2
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:40

Hey abbs,

Dank voor de uitleg. Ik heb een betaalde VPN en ik weet uit ervaring dat hij inderdaad sneller is. Ik zal op basis van je uitleg HTTPS Everywhere behouden naast PIA.

Ik heb uitgevoerd wat je hebt aangeraden.

Het logje zit in de bijlage.

Alvast hartelijk dank voor je hulp.

Met vriendelijke groeten,
Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is netjes doe we nog een test:

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure. (zet meteen de proef versie uit Uitleg)
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
alex_probleem2
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:40

Hey abbs,

Blij dat te horen.

Ik heb MBAM laten draaien. Er zijn geen bedreigingen gevonden (zie bijlage).

Met vriendelijke groeten,
Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is netjes ik zie verder geen rare dingen dus doe de laatste stap:

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tool ruim je de meeste gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”