Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Ok, gelukt :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start - Instellingen - Bijwerken en beveiliging.
Maak hiervan een screenshot, upload het bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.

Je computer heeft een nogal apart moederbord, een W94_95_97PU.
Kan je wat over vertellen ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Afbeelding
Dat moederbord kan ik weinig over vertellen.
Ik heb deze laptop zo gekocht bij BTO Notbooks...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je nog garantie op deze computer ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Oei, is het zo erg?
Ik heb hem aangekocht op 2 mei 2017.
Er zit 2 jaar carry-in garantie op.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oei, is het zo erg?
Nou, het is maar een vraag. Echter, je had al problemen en na een herinstallatie wil het nog niet goed gaan. Mogelijk is er een vaag hardware-probleem.
Dan is het vaak verstandig om aanspraak te maken op de garantie.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Ok,
Welke actie moet ik nu dan ondernemen?
Terug binnensturen?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ja, dat adviseer ik je. Mogelijk vinden ze daar een oorzaak.
Laat even weten wat het resultaat is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Absoluut,
Maar wat moet ik hen zeggen? Gewoon dat ik niet tevreden ben over de prestaties van deze machine?
Of dat ik jullie hulp heb ingeroepen?
Ikzelf ben geen specialist die kan zeggen waar het probleem zit..
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Gewoon dat ik niet tevreden ben over de prestaties van deze machine?
Ja en dat je daarom Windows opnieuw geïnstalleerd hebt en dat je nu enkele drivers niet kan updaten. Hopelijk kunnen ze een oplossing bieden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Dag Peter,

Ik had namelijk een heel deel drivers niet correct geïnstalleerd. :roll:
BTO heeft mij instructies gegeven en ik vermoed dat het nu is opgelost.
Het gaat een heel pak sneller nu..
Bij deze, bedankt voor je support. :D

Wilfried
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Goed dat het opgelost is. Dan kan dit topic afgerond worden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
friedbusser
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jan 2018 20:41

Voila, is gebeurd.
Nog eens hartelijk dank voor je hulp.
Groeten,
Wilfried

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”