Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Goedemiddag,

indien er iemand deze logjes eens kan bekijken?
Sinds een weekje ongeveer zijn sommige websites enorm traag tot onmogelijk geworden, surfen in't algemeen is zeer tijdrovend...
Firefox maakt soms melding van een lopend script en meestal lopt alles vast met maximum geheugengebruik na +/- een uurtje.
Firefox gebruikt dan rond de 2.000.000 Kb en er blijven dikwijls 5-6 processen draaien nadat de browser wordt afgesloten.
Avira, eset, mbam vinden niks, maar er is wel degelijk een probleem.
Zou misschien met csrss.exe te maken kunnen hebben.

FRST en Java kunnen niet updaten, downloaden lukt ook niet, kom met moeite aan een snelheid van 2 Mb

Alvast bedankt.
M
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Amazon 1Button App
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt en bewaar het op je bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Hallo Peter,

"Amazon 1Button App" is nergens te bespeuren...

Logje in bijlage
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Geen bijlage dus, hopelijk nu wel...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt en bewaar het op je bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Controleer of na de herstart Amazon 1Button App wel in de softwarelijst staat. Zoja, de-installeer dat dan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Ok, zat er nu wel tussen en is verwijderd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi.

Stap 1:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

Stap 2:
Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Die aanbieding heb ik niet gekregen en dus ook niets moeten/kunnen wegvinken. Downloaden duurde ook wel veel te lang, maar is wel gelukt.

Nu lijkt een en ander wel wat sneller te gaan, maar nog niet zoals het zou moeten zijn.

Morgenavond zal ik nog eens verslag uitbrengen.
Gezien de internet snelheid op zich hier in huis nooit optimaal is, moet ik kijken hoe het op verschillende momenten van de dag verloopt, dan pas kan ik een duidelijk beeld hebben van het gedrag. Voorlopig lijkt het dus de goede richting uit te gaan.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Niet echt, vrees ik, schijn bedriegt weleens en tot morgen zal ik helaas niet moeten wachten...

Op deze pagina komen, aanmelden, posten of bericht bekijken duur telkens enkele minuten en soms moet ik de pagina herladen om toch maar iets te zien te krijgen. Zelfs op momenten dat de verbinding minder zou zijn, gaat dit normaal niet zo traag, zeker hier, dat zijn u niet echt pagina's die zwaar zijn om te laden dacht ik? Ondertussen ook andere sites geprobeerd, blijft een probleem...
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je bewust een proxyserver ingesteld ?
We kijken verder met een andere tool.

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2018')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Nee, niet bij mijn weten. 'k Keb zelfs nog nooit een proxyserver gebruikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download ZHPFix naar het bureaublad.
ZHPFix installeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik meerdere keren op "Suivant" en vervolgens op "Installer" om het programma te installeren.
  • Klik daarna op "Terminer".
Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
M1 - SPR:Search Page Redirection - C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0033-ABCDEFFEDCBA}
O4 - GS\TaskBar [Administrator]: Mozilla Firefox (2).lnk . (.Mozilla Corporation - Firefox.) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe    =>.Mozilla Corporation®
O4 - GS\TaskBar [Gast]: Mozilla Firefox (2).lnk . (.Mozilla Corporation - Firefox.) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe    =>.Mozilla Corporation®
O4 - GS\TaskBar [Marc]: Mozilla Firefox (2).lnk . (.Mozilla Corporation - Firefox.) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe    =>.Mozilla Corporation®
O40 - ASIC: Google Chrome [64Bits] - {8A69D345-D564-463c-AFF1-A69D9E530F96} . (...) -- C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\61.0.3163.100\Installer\chrmstp.exe (.not file.)  =>.SUP.Various
HKLM\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKLM\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKLM\SOFTWARE\Symantec  =>.Symantec
HKLM\SOFTWARE\TrendMicro  =>.TrendMicro
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVG  =>.AVG Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Symantec  =>.Symantec
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\TrendMicro  =>.TrendMicro
HKCU\SOFTWARE\AvastAdSDK  =>.Avast Software s.r.o
HKCU\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKCU\SOFTWARE\Browser Cleanup  =>.Avast Software s.r.o
HKCU\SOFTWARE\Chromium  =>.Chromium
HKCU\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKCU\SOFTWARE\RealNetworks  =>.RealNetworks
HKCU\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKCU\SOFTWARE\Tencent  =>.SUP.Tencent
HKCU\SOFTWARE\AppDataLow\Software\Amazon  =>.Amazon
HKCU\SOFTWARE\AppDataLow\Software\toolbar
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\BitDefender  =>.Bitdefender
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\SetId  =>.Bitdefender
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\AvastAdSDK  =>.Avast Software s.r.o
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\AVG  =>.AVG Software
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\Browser Cleanup  =>.Avast Software s.r.o
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\Chromium  =>.Chromium
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\RealNetworks  =>.RealNetworks
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKU\S-1-5-21-56353837-2059219221-1930366834-1000\SOFTWARE\Tencent  =>.SUP.Tencent
O43 - CFD: 04/06/2011 - [] D -- C:\Program Files\BitDefender  =>.Bitdefender
O43 - CFD: 08/10/2016 - [] D -- C:\Program Files\trend micro  =>.Trend Micro
O43 - CFD: 30/04/2017 - [] D -- C:\Program Files (x86)\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 12/01/2015 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy  =>.SaferNetworking
O43 - CFD: 24/05/2011 - [0] HD -- C:\Program Files (x86)\Temp  =>.Microsoft Corporation
O43 - CFD: 22/04/2018 - [] D -- C:\ProgramData\AVAST Software  =>.AVAST Software
O43 - CFD: 31/08/2015 - [] D -- C:\ProgramData\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 30/04/2017 - [] D -- C:\ProgramData\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 03/11/2012 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 08/11/2011 - [] D -- C:\ProgramData\NCH Software  =>.NCH Software
O43 - CFD: 31/08/2015 - [] D -- C:\Users\Marc\AppData\Roaming\AVG  =>.AVG Software
O43 - CFD: 04/06/2011 - [0] D -- C:\Users\Marc\AppData\Roaming\QuickScan  =>.Bitdefender
O43 - CFD: 31/08/2015 - [] D -- C:\Users\Marc\AppData\Local\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 22/04/2018 - []  -- C:\Windows\System32\Config\systemprofile\AppData\Local\AVAST Software  =>.AVAST Software
O43 - CFD: 31/08/2015 - [] D -- C:\Windows\System32\Config\systemprofile\AppData\Local\Avg  =>.AVG Software
EmptyPrefetch
ProxyFix
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.
ZHPFix uitvoeren:
  • Dubbelklik op de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk op de knop "Importeren".
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Na een keer of acht herbeginnen het eindelijk kunnen downloaden...

Uitgevoerd, browser geopend: supersnel, op dit forum gekomen: supersnel, inloggen om een bericht te plaatsen: +/- 4 minuten...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is het probleem nu opgelost ?
Zonee, probeer het eens met Internet Explorer en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Muca
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 apr 2015 23:51

Tja,

heropgestart en... veel verschil is er niet, in FF laden pagina's nog steeds heel traag tot half tot helemaal niet.
In IE gaat het niet echt beter.

Wat heel soms wel eens werkt in FF is de url van de ladende pagina te kopiëren en weer te plakken.
Maar da's heel zelden.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”