Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
henkhaverkamp
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2016 16:36

Beste m,

sinds kort kan mijn laptop niet meer connecten met de wifi verbinding die wij beneden in huis hebben. de wifi van boven pakt hij wel gewoon. ik dacht dat het hem eerst in de wifi zat, maar telefoons en ipads hebben hier geen last van.

ik heb het één en ander geprobeerd via probleemoplossers van windows maar zonder resultaat.

wat gebeurt er:
de wifi lijkt in eerste instantie wel te connecten. Maar als je dan een pagina laadt krijg je de melding; "dns probe finished no internet". vervolgens zie je dat hij de connectie met de wifi verloren is (*).

kunnen jullie mij helpen?

thx!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan even kijken:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
henkhaverkamp
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2016 16:36

bijgaand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik zie geen malware, maar een aantal dingen vallen mij op.
We gaan kijken of dat je problemen veroorzaakt.

1. De Update KB2976978: is niet gelukt.

Doe het volgende, verwijder ESET NOD32 Antivirus herstart je pc en zet Windows Defender aan.
Laat hierna handmatig zoeken naar updates (ook voor Windows Defender) installeer die en kijk hoe dan je pc werkt.
Lukt KB2976978: niet dan kan je deze hier handmatig ophalen: https://www.catalog.update.microsoft.co ... =kb2976978
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
henkhaverkamp
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2016 16:36

beste abbs,

bedankt voor je antwoord, even een vraag; dien ik mijn virus scanner geheel te verwijderen? of is het de bedoeling dat ik hem uitschakel?

thx
Gebruikersavatar
henkhaverkamp
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2016 16:36

ik probeerde zojuist windows defender in te schakelen maar dit lukte mij helaas niet. toen via windows toets + r (services) getracht op te starten. ook hier krijg ik foutcodes (w.o. 577)

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Je moet Eset geheel verwijderen de pc herstarten en als het goed is neemt Defender het over en gaat automatisch aan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
henkhaverkamp
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2016 16:36

gedaan maar het werkt nog niet
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Plaats je vraag eens bij een bevriend forum in dit Forum onderdeel.
Hier zit iemand met kennis van netwerken.

Plaats er een link naar hierbij dan weet hij wat er is gebeurt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”