Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

jefsente schreef: 30 okt 2018 19:42 Bewaar ik hiermee mijn bestanden? Zo niet, krijg ik ze nog uit mijn pc? Alleszins bedankt voor alle hulp tot nu toe, ik laat weten hoe het gaat!
Ja zo raak je alles kwijt, maar zolang je er nu niks mee kan doen is er weinig anders.
Anders als je de mogelijkheid heb de schijf uit de laptop halen en die via een andere pc benaderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jefsente
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2018 19:05

Hallo!

Het is weer even geleden, maar ik heb na heel wat sukkelen (bestanden van harde schijf gehaald en pc terug naar fabrieksintellingen gedaan) mijn pc weer aan de praat gekregen. Hij is echter nog steeds vrij traag en ik heb het gevoel dat hij niet optimaal presteert met ongeveer dezelfde symptonen als die ik in het begin van dit topic heb vermeld. Ik heb CKScanner gebruikt en bij deze voeg ik het logbestand toe.

Alvast super fel bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jefsente
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2018 19:05

Gedaan!

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Er zijn een aantal fouten zoals je ziet we gaan kijken of we dat kunnen repareren:


Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

Afbeelding

Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Neem hier de tijd voor en doe daarna:

Start weer cmd op Als administrator uitvoeren. (zoals hierboven uitgelegd)

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jefsente
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2018 19:05

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Merk je hierna verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jefsente
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2018 19:05

Geen merkbare verbetering nee..
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Ik zie na het uitvoeren van CHKDSK C: /F /R heb je op N gedrukt, zou je dat nogt eens willen uitvoeren en dan op Y klikken.
Want het moet wel uitgevoerd worden.

Ps: C5 Current Pending Sector Count 100 - dit betekent dat je schijf slechte sectoren aangeeft (dus je schijf is ook aan het op raken)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
jefsente
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 aug 2018 19:05

'Scanning and repairing drive (C:)' zit al bijna een uur vast op 11%, is dit normaal?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

jefsente schreef: 12 dec 2018 18:12 'Scanning and repairing drive (C:)' zit al bijna een uur vast op 11%, is dit normaal?
Ja dit kan best een tijd duren (vele uren is geen uitzondering :( )
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”