Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

1 Account op laptop zeer traag

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 19 dec 2018 20:40

Goede avond,

Sinds een paar dagen is 1 van de 2 accounts op een Windows 10 laptop zeer traag. Hierbij komen we bijna niet op internet.
Ik schrijf dit nu vanuit een ander account op dezelfde laptop.

De laptop bevat hacktools, deze mogen eraf om de computer op te schonen.

Zelf heb ik Malwarebytes en SuperAntiSpyware en Windows Defender gedraaid om hem schoon te krijgen.
Ik heb ook de log van Malwarebytes toegevoegd.

Ik zou heel graag geholpen worden met het oplossen hiervan.

Ser
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 20 dec 2018 11:41

Hallo,

Voer het volgende uit:

Download Afbeelding CKScanner by askey127 naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 21 dec 2018 19:22

Bijgevoegd de log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 21 dec 2018 20:13

Hallo,

Zijn deze twee programma's legaal, zo nee verwijder ze dan ook.
tribler
Revo Uninstaller Pro 3.1.5



Voer de volgende stappen uit, lukt een stap niet ga verder met de volgende stap:

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • µTorrent
    • KMSpico v9.2.3
    • SUPERAntiSpyware
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Plaats nu als eerste de tool FRST naar je bureaublad, dit doe je door hem uit je D:/ map naar bureaublad te slepen (niet te kopiëren).

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.


Stap 3.
Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" gaat de "definities laden" wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Geselecteerde in quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 21 dec 2018 21:29

Bijgevoegd de 2 log bestanden.

Het account blijft heel traag tijdens het browsen op internet (Microsoft Edge is onbruikbaar, Firefox doet het wel maar traag).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 22 dec 2018 10:02

Hallo,

Stap 1.
Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Stap 2.
Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2018')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 22 dec 2018 13:10

De link die hierboven genoemd stond gaf een 403 error. Uiteindelijk heb ik wel de software kunnen downloaden via de EU website van Nicolas Coolman.

Bijgevoegd beide log bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 22 dec 2018 15:26

Hallo,

Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
HKLM\SOFTWARE\SUPERAntiSpyware.com  =>.SUPERAntiSpyware.com
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Lavasoft  =>.Lavasoft
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\McAfeeInstaller  =>.McAfee Inc.
HKCU\SOFTWARE\Chromium  =>.Chromium
HKCU\SOFTWARE\Lavasoft  =>.Lavasoft
HKCU\SOFTWARE\SUPERAntiSpyware.com  =>.SUPERAntiSpyware.com
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKU\S-1-5-21-1189308452-2242047209-123891954-1000\SOFTWARE\Chromium  =>.Chromium
HKU\S-1-5-21-1189308452-2242047209-123891954-1000\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKU\S-1-5-21-1189308452-2242047209-123891954-1000\SOFTWARE\SUPERAntiSpyware.com  =>.SUPERAntiSpyware.com
O43 - CFD: 21/12/2018 - [] AD -- C:\Program Files\SUPERAntiSpyware  =>.SUPERAntiSpyware
O43 - CFD: 07/11/2013 - [] D -- C:\Program Files (x86)\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 16/08/2017 - [] D -- C:\ProgramData\AVAST Software  =>.AVAST Software
O43 - CFD: 07/11/2013 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 26/11/2015 - [] DC -- C:\Users\serge\AppData\Roaming\AVAST Software  =>.AVAST Software
O43 - CFD: 16/12/2018 - [] DC -- C:\Users\serge\AppData\Roaming\SUPERAntiSpyware.com  =>.SUPERAntiSpyware.com
O43 - CFD: 21/05/2018 - [0] DC -- C:\Users\serge\AppData\LocalLow\uTorrent
O53 - SMSR:HKLM\...\startupreg\CCleaner Monitoring  [Key] [64Bits] . (...) -- C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe (.not file.)
O53 - SMSR:HKLM\...\startupreg\SUPERAntiSpyware  [Key] [64Bits] . (...) -- C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe (.not file.)
O87 - FAEL: "{8FA64606-93C9-41A5-BF5B-B1DD1A24C4AC}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files\AVAST Software\Avast\ng\vbox\aswFe.exe (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O87 - FAEL: "{6E9090B3-9534-4518-9982-6A9DCEA8D995}" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\Program Files\AVAST Software\Avast\ng\vbox\aswFe.exe (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O87 - FAEL: "{C67DA7F3-5150-40D2-A0E4-50E4B782B7FB}" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\Program Files\AVAST Software\Avast\ng\vbox\aswFe.exe (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O87 - FAEL: "{166D9E0B-A8AD-4E1F-ADB9-5387237E99A7}" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\Program Files\AVAST Software\Avast\ng\vbox\aswFe.exe (.not file.)  =>.SUP.Orphan
HKLM\Software\Classes\*\ShellEx\ContextMenuHandlers\WinRAR32  =>.SUP.Orphan
HKLM\Software\Classes\CLSID\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}  =>.SUP.Orphan
HKLM\Software\Classes\Directory\ShellEx\ContextMenuHandlers\WinRAR32  =>.SUP.Orphan
HKLM\Software\Classes\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\WinRAR32  =>.SUP.Orphan
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\DriverCure  =>.SUP.Paretologic
C:\WINDOWS\Installer\421a135.msp  =>.SUP.Obsolete.Adobe
C:\WINDOWS\Installer\46289135.msp  =>.SUP.Obsolete.Adobe
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.


Vertel er ook bij hoe hierna de pc draait.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 23 dec 2018 12:12

Bijgevoegd het log bestand.
Helaas nog geen verbetering: de laptop zelf is vlot, maar het internet op gaan gaat erg traag tot bijna onbruikbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 23 dec 2018 13:45

SerLojko schreef:
23 dec 2018 12:12
maar het internet op gaan gaat erg traag tot bijna onbruikbaar.
Is dit probleem met alle accounts aanwezig?
Is dit probleem ook met alle browsers?



Doe eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot dit klaar is en klik dan rechts boven op RESULTATEN.
Op de pagina die opent klik rechts onder op het teken zie bij nummer 1.

Afbeelding

In het schermpje wat opent kopier en plak de link onder Forum zie nummer 2. in je volgende antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 23 dec 2018 16:15

Het lukt niet op het betreffend account, op een andere account kan ik wel op internet.

Ik krijg geen screenshots geupload, maar met Firefox krijg ik 'Latency test error' en met Edge 'Download test error' .

Op een ander account wel, maar traag:

Afbeelding

Ik zal voor de zekerheid ook even contact opnemen met mijn internet provider om te kijken of daar alles klopt.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 23 dec 2018 16:49

Hallo,

Sluit de laptop eens bedraad aan hoe werkt hij dan?

Reset op alle accounts de browsers:
Afbeelding Reset Google Chrome.
Afbeelding Reset Firefox.
Afbeelding Reset Internet Explorer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 23 dec 2018 17:12

Op het betreft account lukt het niet om een speedtest te doen, zowel bedraad als op de wifi niet.

Via het ander account krijg ik de volgende resultaten:

bedraad

Afbeelding


wifi

Afbeelding

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6461
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door abbs » 23 dec 2018 18:38

Hallo,

Dus één account doe het goed?

Wat opvalt is dat C:/ bijna vol is zorg dat je items naar D:/ gaat verplaatsen.
Drive c: (WINDOWS) (Fixed) (Total:147.73 GB) (Free:17.29 GB) NTFS
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

SerLojko
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:15
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Windows Defender

Re: 1 Account op laptop zeer traag

Bericht door SerLojko » 24 dec 2018 10:11

Er staan 2 accounts op de laptop, waarbij 1 account het perfect doet en de andere doet het ook heel goed behalve het op internet surfen werkt zo goed als niet.

Ik heb ondertussen contact gehad met mijn internet provider. Zij hebben alles doorgemeten en ze zeggen dat alles in orde is. Verder heb ik de C drive schoongemaakt en ondertussen is er 71 GB van de 147 GB vrij.

Helaas nog geen verbetering. Wellicht dat het account corrupt is? Ik weet het zelf echt niet meer.

Plaats reactie